Surfen begint pas bij 7bft!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Surfen begint pas bij 7bft!.


Gast

#151

2014-05-14 16:13

Mss moeten ze sommige politiekers hun dodelijke snelle zware vervuilende auto's dan ook maar afpakken!!!

Gast

#152

2014-05-14 16:14

Kwa veiligheid gebeuren in het wekend veel ongevallen met of zonder dodelijke afloop ,wat ik zeer betreur ,daar wordt veel om gedaan .maar er wordt geen enkel verbod in welke zin ook opgelegd (auto moto nu alle verkeer)

Gast

#153

2014-05-14 19:53

Top initiatief

Gast

#154

2014-05-15 02:52

Meest belachelijke wet ooit! Als ik per dag dat ik op het water sta €50-250 moet betalen (als boete) dan kank maar beter al mijn planken al gaan verkopen. Dit is gewoon schandalig!
Luc Feremans

#155 Politiek is DOM

2014-05-15 07:07

Ik heb meer dan 14 jaar de uitbating gedaan van een Surf club in Knokke, dat is ondertussen al enkel jaren geleden. Materiaal was toen nog antiek tegenover wat men nu maakt. NOOIT hebben wij een interventie op zee NIET kunnen uitvoeren. SURFEN of ander watersporten op zee op een erkende Club basis waar rescue is gegarandeerd is absoluut veilig en belachelijk om dat af te schaffen. Waar zijn de politiekers mee bezig. Dat men door regelgeving van iets waar ze geen verstand van hebben weer een economie naar de Klo... helpt is onbegrijpelijk. Wat zijn er toch veel Domme politici in dit land.

Gast

#156

2014-05-15 17:43

het begin pas bij 7bft voor de meeste kitesurfers

Gast

#157

2014-05-15 18:52

Boven 7bft: ja indien de wind niet te wisselvallig is

Gast

#158

2014-05-18 20:04

I don't speak Dutch but I have been explained what its all about!! I can't believe its true I thought it was a joke!! Windsurfing starts to get fun at a force 7!! ..I'm a professional windsurfer on the world tour but even at aged 12 .. 24 years ago I was out windsurfing in a force 7!!! maybe a force 11... but a force 7 to 8 is where the fun is at! Whoever is making your laws over there needs a new job as they have clearly lost their mind. Sort it out as you are ruining the best sport in the world by stopping people going on the water in the best conditions!

Gast

#159 Frustratie top

2014-05-19 07:16

Regeltjes en controle komen enkel van gefrustreerde mensen, misschien moeten we ze gratis les geven en laten ze ons dan met rust? Maybe some free lessons will help those frustrated people to leave us our freedom?

Gast

#160 Niets anders te doen zeker?

2014-05-19 08:02

@ decaluwe: Is dat de manier om invulling te geven aan het provinciaal beleid? En dan nog eens de puntjes op de I komen zetten door mensen van het water te halen? In volle crisis nog eens de mensen depressief krijgen om hun uitlaatklep weg te nemen. Volk teveel bij de politie diensten? Graag een datadriven beleid aub en direct maatregel terug schroeven door te gedogen.

Gast

#161

2014-05-19 08:05

Waarschijnlijk heeft de persoon die deze wet maakte nog nooit op een plank gestaan een buraucraat die letterlijk en figuurlijk het "reilen en zeilen" niet kent, en ook niet aan de kust woont. Het woord zegt het zelf (wind) surfen we hebben WIND nodig , bij storm gebruik je gewoon kleiner zeil (opervlakte) naargelang je eigen kennis. Ieder surfer zal dit doen. Want een surfer wil SURFEN en niet CONSTANT in het WATER liggen , ( wat gebeurt met een te groot zeil als je te weinig kennis hebt )

Gast

#162

2014-05-19 08:11

Vlaanderen wordt weeral betutteld! We komen softies! Vrijheid wordt meer en meer beknot!

Gast

#163

2014-05-19 09:36

Ik steun een vriend die surf doet en ik woon zelf aan zee en ik zie niet waarom dat er zo belachelijke regels zijn. Het is zo mooi als je ziet de surfers. dat maak deel uit van de natuur en de zee.

Gast

#164

2014-05-19 11:54

Er gaat niks boven een heerlijke constante windkracht 7/8!!!

Gast

#165

2014-05-19 12:06

DOMME WETTEN, het is aan de surfers om te beslissen wanneer dat het gevaarlijk is voor hen. stop aan die domme politiekers die gewoon aan hun eigen belangen denken en waar is de democratie en de vrijheid?

Gast

#166

2014-05-20 02:11

Mogen wij deze kortzichtige mensen misschien een surfinitiatie aanbieden. :)
Zodat ook zij de inpakt van hun beslissingen aan de lijve kunnen ondervinden ?

Gast

#167

2014-05-20 14:04

Iedereen heeft het recht om onder professionele begeleiding te surfen. Het gevaar bepaal je zelf.

Gast

#168

2014-05-23 09:42

retarded descision

Gast

#169

2014-05-28 10:41

alternatief is uitwijken naar Nederland of Frankrijk, de zelfstandigen aan de kust zullen content zijn

Gast

#170 Re:

2014-12-01 19:34

#1: -  

 Moeten we met zijn allen gaan dobberen bij 2 a 3 bft ?!   zoals CD&V blijkbaar wil....    ben zelf vaak bij 7 bft gaan windsurfen, en dan kan je pas plezier hebben + kicks.

stop dus met die regelneverij 


Gast

#171

2014-12-01 20:20

Stop aub met die regelneverij ! en hou jullie bezig met ernstige politieke zaken. Ik ben vaak gaan windsurfen bij 7 bft, en wind/kitesurf plezier begint pas bij 5 bft ! moeten we met zijn allen gaan dobberen bij 2 a 3 bft ?

Gast

#172

2015-08-05 10:01

Windsurfen en kiten zijn net als zweefvliegen, acobatisch turnen, bergbeklimmen, valschermspringen, mountainbiken en nog zovele sporten recreatieve activiteiten die een bepaalde dosis risico voor eigen hebben inhouden. Dat principe is aanvaard én gekend door elke beoefenaar ervan.
Als je op zee gaat flirten met de kracht van de natuur, lijkt het me een uitgesproken zaak dat je dat TOTAAL VRIJWILLIG hebt gedaan en je dan ook je eigen hachje redt als de zaken keren. Niemand kan de burgemeester verwijten dat hij niet werd "gered" na een dagje surfen bij 7-8bft.
Een surfer in nood bij 8bft is nooit een beginnend surfer daar hij de plank wellicht niet eens op het water zou hebben gekregen. Hij wist maw wat hij deed en rekent mogelijk op kennissen om hem een hand toe te steken als het fout gaat.
Iedereen bestraffen omdat de lokale burgervader zich geroepen voelt om elkeen "tegen zichzelf" te beschermen, neigt naar totalitaire regimes. Maar die analogieën doen zich op andere gebieden ook voelen de laatste jaren. Een tendens laat ons stellen.
Fabien

#173 Re: Betutteling

2015-08-05 10:06

#14: Stefan Van Hooreweghe - Betutteling 

 Als je kan schrijven, is zo'n motivering een makkelijke zaak natuurlijk ;-)