Surfen begint pas bij 7bft!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Surfen begint pas bij 7bft!.


Gast

#51

2014-05-11 18:11

Surfen staat voor vrijheid, maakt niet uit als je een golf-wind of kitesurfer bent..de 7bft regel heb ik lang aan men board gesmeerd..maar nu gaan ze te ver..ik mis onze Noordzee speeltuin & om deze echt te surfen heb ik geen beperking nodig, gewoon gezond verstand !

Gast

#52

2014-05-11 18:17

zou in het frans ook mogen want mensen uit brussel en wallonïe kitesurfen ook ;-)

Gast

#53 Cd&v ? Nog enkele weken om dat recht te zetten voor stembusgang.

2014-05-11 18:26

Dat kan niet juist aanvoelen. Aanpassen die regels is de boodschap

Gast

#54

2014-05-11 18:33

Heb in de tijd eens en studie gelezen(maar vind het niet meer terug)over veiligheid en sportkwetsuren en ongevallen in de verschillende sporten , de surfsporten kwamen daar uit als zeer veilige sport.

Gast

#55

2014-05-11 18:39

Goed initiatief! Volledig VOOR!

Gast

#56

2014-05-11 18:44

50 ans. J'ai windsurfé depuis l'âge de 18 ans. Canaries, Camargue, Hyères, Bretagne, Pas de Calais. Bien vérifier le matos, porter une flotaison, avoir un ami sur l'eau et/ou un a terre, ne pas naviguer au coucher du soleil.
Les meilleures conditions 7-8 bft en 4m2 !
C'est bien d'interdire ça car j'ai perdu la condition et ça me fait mal de plus pouvoir en profiter... alors tant pis pour les nouvelles générations
meuh je rigole...quel gâchis. Indignez vous !

Gast

#57

2014-05-11 19:18

Ik vind dat je ervaring hebt en deftig kan de surfsport beoefenen dat je op eigen verantwoordelijkheid de natuur mag tegemoet komen . En regels daarrond maken is zeer moeilijk !

Gast

#58

2014-05-11 19:24

Met de CDenV ga je niet in zee!! Gedoogbeleid voor drugdealers en gebruiker, sporters zijn de nieuwe criminelen voor onze politici

Gast

#59

2014-05-11 19:48

Hoe kunnen we nu goede sporters in België hebben als de kansen om te trainen hen ontzegd worden.
Surfers mogen niet op het water als het waait.Motorcrossers hebben geen terreinen om te oefenen.Wielrenners mogen niet sneller dan 30 km/h rijden. Arm België.
Pije

#60 graag overleg voor alternatieve regeling, heren politici

2014-05-11 19:51

Ik ben zelf arts, 43 jaar oud. Windsurf nu meer dan 30 jaar, op meerdere plaatsen in de wereld geweest. Kitesurfen sedert een 5 tal jaar. Ik ben vandaag naar Duinkerke geweest omdat het in Belgie niet mogelijk was om te surfen. Ik heb webcams bekeken in Frankrijk en Nederland waar zeer veel volk op het water was tijdens dit prachtig winderig surf WE. Het is inderdaad absurd op deze sporten gewoonweg te verbieden op deze dagen zonder gefundeerde statistieken die met andere sporten vergelijken. Mij lijkt het haalbaar om op momenten van "zeer veel wind" (bvb meer dan 7 of 8 Bf) een aantal clubs toe te laten om mensen veilig te laten watersporten met gegarandeerde reddingsdienst op het strand en na registratie van de mensen die op het water gaan. Dit zou een compromis kunnen zijn. Zo kan tussen de clubs een beurtrol afgesproken worden voor deze dagen. Dit zou best ook gelden voor de periode wanneer de meeste clubs gesloten zijn, tussen oktober-november en Maart-April.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-05-11 20:06



Gast

#62

2014-05-11 21:00

Ben van oostende kite veel in bredene en in de zomer in Zeeland bij de noorder buren nooit geklaag van truitjes lintjes of geld klopperij iedereen kite op ze gemak geniet van de sport ervaring en beetje normaal besef weet tot hoever je kan gaan en ja je hebt cowboys maar dat heb je overal er zijn er met kitesafe lycra die er de bal van kennen en gevaar zijn op het water dus die lycra heeft nie echt nut volgens mij

Gast

#63

2014-05-11 21:18

Net een weekendje aan de kant gezeten terwijl er prachtige, constante wind was van 6-7 bft. Je steekt je kite nog maar in de lucht en de politie staat er al.

Gast

#64

2014-05-11 21:27

Geachte West-Vlaamse provinciegouverneur Carl Decaluwé
dit even om te zeggen dat ik 2 fantastische, veilige en sportive kitesurf dagen achter de rug heb. ik moest zelfs niet overleg plegen of ik liever naar de belgische- of naar de nederlandse kust wou rijden . gisteren 7 bft, vandaag 8 bft, daar is de keuze simpel.
in nederland was ik, en met mij tien tallen andere kitesurfers, heel welkom. op de spot van mijn keuze waren er geen politie ambtenaaren op het strand, er was een reddingsbrigade op patrouille. die zijn er trouwens altijd, maar dit weekend iets alerter dan anders. er was veel wind en daarom zijn veel sport mensen hun passie komen uit oefenen, in alle veiligheid en met hun support. ze zagen ons graag komen en waren behulpzaam en erg vriendelijk.
ik vroeg me af waarom dit in NL kan en niet in Belgien? ik heb er wel een theorie over......gouverneur.....
de kitesurfers waren zeer verantwoordelijk: gisteren nog +/- 100 kites op het water bleven met de 8 bft van vandaag maar 20 over. die anderen vonden de wind vandaag te sterk voor hun niveau en kunnen. dit zelfs zonder regels!
als uw bedoeling was met het intensiveren van controles op surfers het aantal bezoekers aan de belgische kust te limiteren, dan bent u erin geslaagd. als uw bedoeling was kitesurfers van het water te houden met sterke wind, dan bent u er niet in geslaagd!
we zijn vrije mensen die zo veel van hun passie houden dat we ons fit houden, het weer en het water leren beoordelen, hiervoor veel trainen, verantwoordelijkheid tonen voor omgeving en anderen, het geschikte materiaal voor alle condities aanschaffen om uiteindelijk niet bij ons thuis, maar naar en ritje van 100 km, bij onze buren te kunnen sporten.
doe verder zo en het onbegrip voor politiek en bestuur word alsmaar groter.
nu ga ik verder genieten van het plezier die de fantastische kitesurfdag mij heeft gegeven.
een fijne avond nog
de groeten
uwe
(omwille van mijn duitse afkomst zal het nederlands wel wat fouten tonen. u begrijpt de boodschap ook zo, denk ik)

Gast

#65

2014-05-11 21:30

1. zorg er voor dat er geen beginnelingen het water op gaan met 8 BFT.
2. Als je de Gouverneur serieuze vragen stelt trekt ie zijn schouders op.
3. De Politie moet controleren, moeten die geen boeven vangen ??

Gast

#66

2014-05-11 21:46

Waarom iets verbieden ? Voor de redders, mogelijk vinden zij het een uitdaging om met zulk weer het water op te gaan. Wat wel bespreekbaar moet zijn is een behoorlijke financiële bijdrage bij een redding door de getroffene.

Gast

#67 Re:

2014-05-11 21:52

#3: -

hoge taxen voor tweedeverblijvers ben ik wel fan van ;) Dan kunnen de mensen die gans hun leven aan de kust woonden er tenminste blijven wonen... Nu moest ik jammergenoeg uitwijken van mijn natuurlijke habitat naart binnenland wegens te duur ;)

het surfen verbieden na 7bft vind ik dan wel dikke dikke zever!!!!


Gast

#68

2014-05-11 21:58

De bedoeling is uiteraard om ongelukken te voorkomen maar dat is geen goede oplossing. 7 bft is kitable.

Gast

#69

2014-05-12 05:30

Hoeveel ongevalen gebeuren op onze banen ? Is het dan verboden te rijden voor iedere weggebruiker ?

Gast

#70

2014-05-12 06:23

Surfen hoe doe je dat zonder wind? En dan hebben de jongeren eens een uitlaatklep, wat moeten ze doen, drugs nemen....


Gast

#71 Re:

2014-05-12 06:27

Als verpleegkundige bij de MUG-helikopter Brugge ben ik persoonlijk tweemaal uitgerukt voor een kite-ongeval met dodelijke afloop. Verschrikkelijk. Uiteraard jonge mensen, jullie insiders kenden ze ongetwijfeld persoonlijk of via vrienden. één van beide ongevallen geburde bij minder dan 6 Bft... In alles wat een mens doet zijn er momenten dat er verkeerde beslissingen worden genomen, dat eigen kunnen of omstandigheden verkeerd ingeschat worden. Geen reden om er een cijfer op te plakken (7 Bft) en al helemaal niet door iemand die er geen verstand van heeft. Mijn stem hebben jullie alvast!

 


Gast

#72

2014-05-12 06:59

Laat ons onze passie beoefenen!!

Gast

#73

2014-05-12 07:06

@ Decaluwé: hou er rekening mee dat duizenden surfers na hun surfsessie niet meer op belgisch restaurant zullen gaan, belgische parking zullen betalen, in de belgische winkel hun middag eten zullen kopen als ze allemaal in frankrijk of nederland zitten! dit gaat verder dan alleen maar surfen!

Gast

#74

2014-05-12 07:12

Op Wimbledon zeggen ze toch ook niet dat de ballen maar maximum 120km/uur mogen gaan?

Gast

#75

2014-05-12 07:28

Heel goed dat deze petitie gestart word.
Kiten staat op dit moment in een slecht daglicht hoewel het een prachtige sport is.

Ik ben eerder voorstander om een bepaald brevet te halen dan alles gewoon af te schaffen.

Ik Woon in Wilrijk en ik kan zeggen dat ik nog NOOIT in de afgelopen 3 jaar aan de Belgishe kust ben gaan surfen en zolang deze domme regels er zijn ik er ook niet naartoe zal gaan.

Trouwens de Redding in Zeeland is minstens even goed en Seaking kan daar ook nog worden ingezet.

Zelf ben ik nog maar 1X in een 7BFT geraakt ( 29-30 knopen) met mijn C4 9m² maar eens ik een 7m² heb gekocht zal ik hier zeker nog eens van willen genieten.