verlaag de verkeersdruk op de deurningerstraat

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie verlaag de verkeersdruk op de deurningerstraat.


Gast

#176

2014-06-28 18:10

De Deurningerstraat is te smal voor zwaar verkeer. Met normale auto's is het al krap op het fietspad. Als wij gebruik maken van het fietspad rijden we altijd achter elkaar omdat het voor 2 fietsers veel te krap is.

Gast

#177

2014-06-28 18:49

Hengelo is een fiets onvriendelijke stad. Kij k naar situatie in de omgeving van het station, bij de stoplichten en ook de deurningerstraat. Wij mijden de deurningerstraat altijd met de fiets. De weg is voor fietders kevensgevaarlijk

Gast

#178

2014-06-28 19:14

Hengelo is een fietsonvriendelijke stad. Voor fietsers maximale wachttijden bij de stoplichten, kijk naar de omgeving bij het station. Wij mijden altijd de deurningerstraat want deze is levensgevaarlijk voor fietsers. Hengelo heeft dit probleem nooit willen onderkennen.

Gast

#179

2014-06-28 21:18

Het is mij al jaren een doorn in het oog zo druk als het is op de deurningerstraat kom geregeld op dat punt er moet eerst weer wat gebeuren ,dan word er pas wat aan gedaan !

Gast

#180

2014-06-29 08:46

Helaas is het voor Yasmine te laat, maar om meer slachtoffers te voorkomen is het dringend nodig om verkeersaanpassingen te maken! Ik denk dan bijvoorbeeld aan een 30 km zone of drempels/plateau's. In ieder geval moet groot landbouwverkeer en vrachtverkeer vermeden worden!!!

Gast

#181

2014-06-29 11:00

Een onoverzichtelijke rotonde voor zowel fietsers als auto's en waarna die overgaat in de deurningerstraat richting deurningen die veel te smal is voor groot wegverkeer als tractoren en vrachtwagens.

Gast

#182 Re:

2014-06-29 11:52

#117: -

Volledig mee eens , deze oversteek is levens gevaarlijk .

Veel kinderen moeten hier oversteken .

Verkeer dat moet oversteken  moet risico's nemen om obver te steken


Gast

#183

2014-06-29 13:18

Zoiets mag NOOIT weer gebeuren. Dus .....maak deze straat VEILIG! Had al jaren geleden moeten gebeureb.

Gast

#184

2014-06-29 14:22

LEVENSGEVAARLIJK op dat hele stuk Deurningerstraat.

Gast

#185

2014-06-29 14:26

Aloho mhaselah. Aloho mhawun i heyla.

Gast

#186

2014-06-29 16:59

hoeveel kinderen moeten er nog over deze onveilige straat ?????

Gast

#187

2014-06-29 18:17

Er moet een oplossing komen,dat het zware verkeer
niet meer met een snelheid van 50 km rijdt ,
En de fietsers meer met vier a vijf naast elkaar rijden,en dat de politie eens meer controle op de Deurningerstraat en de Sloetsweg houd op fietsers en
de snelheid
H.J.Westerhuis

Gast

#188

2014-06-29 18:33

Ik vind dit een goede actie. Er MOET iets gedaan worden. Zwaar verkeer weren. 30 km zone is ook een optie. Landbouwverkeer kan gemakkelijk via Oldenzaalsestraat, Frans op den Bult Vliegveldweg richting Deurningen. Onzin dat ze midden door de stad moeten rijden. Geldt ook voor vrachtwagencombinaties. Weren dat zware verkeer en een maximum snelheid van 30 km daar waar de scholen zijn.
Anna

#189 Kinderen beschermen

2014-06-29 18:36

Gemeente moet actie nemen en wel direct. Na de schoolvakantie zouden er al veiligheidsmaatregelen doorgevoerd moeten zijn. Ook het tankstation is een doorn in het oog. Als er bijgevuld moet worden geeft dat ook zeer gevaarlijke situaties. Kinderen zijn kinderen en dat naast elkaar fietsen is echt niet abnormaal!!!! Vrachtverkeer weren. DOE IETS GEMEENTE!!!!!!!!!!

Gast

#190

2014-06-29 20:19

Haal het drukke verkeer weg van de deurningerstraat. Dit ondanks dat kinderen ook niet altijd netjes zijn.

Gast

#191

2014-06-29 20:29

Verkeersdruk verminderen is een optie. Betere oplossing is om van het huidige fietsgedeelte parkeerhavens te maken voor auto's en van de parkeerplaatsen een fietspad te maken. Net zoals enkele andere wegen in de omgeving. Gescheiden verkeersstromen: dé oplossing

Gast

#192

2014-06-29 20:46

De Deuningerstraat moet veiliger worden! Er is een jong meisje verongelukt en vergeet het psychisch leed van de tractorbestuurder niet en het feit dat veel mensen het vreselijke ongeval gezien hebben.

Gast

#193

2014-06-29 23:01

Een fietspad biedt meer veiligheid. Direct naast de weg parkeerhavens, dan fietspad en dan stoep. Echt noodzakelijk bij een weg met zoveel verkeer en veel schoolgaande kinderen!

Gast

#194 Re: Kinderen beschermen

2014-06-29 23:03


Gast

#195

2014-06-30 05:52

De weg is veels te smal e daarmee ongeschikt voor zware vrachtwagencombinaties. Hetzelfde geldt voor de Dennenbosweg. Tevens wordt er veels te hard gereden.

Gast

#196

2014-06-30 06:51

Het is veel te gevaarlijk op de Deurningerstraat met al het zware verkeer (vrachtwagens en tractoren).
Een snelle oplossing zou zijn om een verbod in te stellen voor vrachtwagens en tractoren op het stuk van de rotonde tot de viaduct.
Onze zoon heeft bijna onder een vrachtwagen gezeten op dit stuk van de Deurningerstraat, ter hoogte van de wegversmalling. Hij fietste op die plek en op hetzelfde moment ging een vrachtwagen er langs. Mijn vrouw heeft de chauffeur gesproken en deze gaf aan dat hij onze zoon niet gezien had.
Het zal in veel gevallen net goed gaan, maar helaas is het nu volledig mis gegaan.
Laat de gemeente snel (in iedergeval voor de scholen weer beginnenn) actie ondernemen om nieuwe ongevallen te voorkomen.

Gast

#197

2014-06-30 07:05

Al jarenlang zijn we ons bewust van deze drukke gevaarlijke straat waar je je hart vasthoudt bij de gedachte dat iedere dag kinderen risico's nemen om zo naar school te gaan. Rijweg en fietspad zijn te weinig gescheiden in dit voorste gedeelte van de Deurningerstraat met nu dan dit fatale gevolg.

Gast

#198

2014-06-30 10:27

Om van de ene kant van Hengelo naar de andere kant te komen is er geen duidelijke route.
Misschien zal het van de gemeente Hengelo verstandig zijn om het hele verkeersbeleid in het centrum te bekijken. Een ring om het centrum heen zal drukken punten kunnen ontlasten.
Pascal

#199 Ringweg

2014-06-30 11:01

#198: -

Helemaal mee eens. Zie ook #166


Gast

#200

2014-06-30 11:12

Ik heb zelf een paar jaar in de Hasseler es gewoond en ik heb me altijd verbaasd dat er groot werkverkeer zich over deze straat perst.Grote zandauto's. grote dilbandige tractoren. Container vrachtwagens /Te gek voor woorden. De wegversmalling voor de veilgheid gemaakt ivm oversteken is een crime. GEEN ENKELE BESTUURDER STOPT OF RIJDT LANZAMER ASL ZIJ DEZE VERSMALLING NADEREN. Zelf ben ik toen ook al door deze idioten richting gemeentetuintje gedrukt bijna gevallen met de fiets. Ik steun dan ook van ganze harte de actie die de Deurningerstraatbewoners op touw zette. Uit ervaring met deze gemeenteraad denk ik dat ze veel beloven maar er geen reet van aantrekken. Democratie is de charmanste vorm van dictatuur. Je mag hier wat zeggen ,acties op touw zetten maar vervolgens gebeurt er niets.