verlaag de verkeersdruk op de deurningerstraat

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie verlaag de verkeersdruk op de deurningerstraat.


Gast

#51 Re:

2014-06-25 19:48

De deurningerstraat is GEEN oldenzaalsestraat waarbij de fietstroken afgescheiden zijn van de weg, de gemeente wil nu  net zoals de aan de oldenzaalsestraat gebeurt,  de woningen isoleren tegen geluidsoverlast door het vele toegenomen verkeer, een investering waar niet over nagedacht wordt een veel betere en veiliger optie is dat wel is dat ze het geld investeren in een veilige verkeersluwe deurningerstraat eenrichtingsverkeer vanuit de stad naar deurningen met ruime brede fietsstroken. in spitstijden is de straat overvol in de avonduren is het soms net een racebaan schandalig tijd voor optreden !


Gast

#52

2014-06-25 19:50

Dit is gewoon te erg dat dit kon gebeuren.
Hoop dat ze andere gevaarlijke straten/delen ook aanpakken!

Gast

#53

2014-06-25 19:52

Dit mag nooit meer gebeuren.Het is in en in triest wat
Er gebeurt is.

Gast

#54 Re:

2014-06-25 19:55

#30: -

Dat is een goed idee. de fietspad en parkeervak omdraaien. Zou ook mooi zijn dat de rotonde vervangen wordt door  stoplichten veel overzichtelijker en veiliger.


Gast

#55

2014-06-25 19:55

zelf vind ik dat stuk deurningerstraat erg onoverzichtelijk ook omdat er een bocht in zit waar ook een kruising is , drie winkels bijna naast elkaar bloemenwinkel slagerij en dan de turkse-supermarkt bijna op de hoek, soms staan er zoveel auto's daar en geregeld nog dubbel geparkeerd met alle gevolgen van dien. en ja als de auto's van de rotonde afkomen nemen vaak de automobilisten vaak ook nog even een dot gas tot aan het stoplicht. mijn dochter heb ik geleerd om binnendoor naar de rotonde te fietsen en daar over te steken dat vind ik iets veiliger en ja er moet iets gedaan worden daar vooral aan de snelheid

Gast

#56

2014-06-25 20:02

Ik woon zelf niet in Hengelo. Maar ben wel moeder dus ik sta op voor alle kinderen en ouders die hieraan meedoen

Gast

#57

2014-06-25 20:07

Ik hoop dat de gemeenten nu eindelijk wat gaat doen aan de Deuringenstraat om nog meer ongelukken te voorkomen

Gast

#58

2014-06-25 20:13

Als we met de auto over de Deurningerstraat rijden houden we altijd ons hart vast, je moet ook als autorijder heel erg opletten op de fietsers.

Gast

#59

2014-06-25 20:21

Echt een levensgevaarlijke weg. Bijna alle auto's op beide weghelften rijden gedeeltelijk over het fietspad, willen ze elkaar normaal
passeren!

Gast

#60

2014-06-25 20:22

Levensgevaarlijk!!Veelste smal voor al die volk die daar lans rijd/Fiets/parkeerd/uit en instap in de autot!!!

Gast

#61

2014-06-25 20:27

Verlaging van de verkeersdruk op de Deurningerstraat biedt wellicht een tijdelijke verbetering; de gehele straat "op de schop" met o.a. ten zeerst noodzakelijke vrijliggende fietspaden biedt een veiligheidsoplossing van een veel duurzamer karakter. De huidige situatie is anno 2014 toch van geen kant meer te accepteren; het wachten is op het volgende ernstige verkeersongeval op deze "dodenweg"!!! En de situaties rond de parkeerproblemen bij de verschillende winkels etc. kunnen dan ook gelijk aangepakt worden!!! GEMEENTE HENGELO: DOE HIER WAT AAN!!! EN WEL OP KORTE TERMIJN, er is immers geen nieuws onder de zon!!!


Gast

#62

2014-06-25 20:30

Het gaat niet over schuld maar om het oplossen van een probleem

Gast

#63

2014-06-25 20:40

Het is verschrikkelijk wat er is gebeurt en er zijn geen woorden die gezegt kunnen worden die de pijn zullen verzachte.
Maar we kunnen wel proberen deze gevaarlijke situaties te veranderen om meer ongevallen te voorkomen.

We wensen de familie en iedereen die zich betrokken voelde veel sterkte de komende de tijd toe.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2014-06-25 20:43



Gast

#65

2014-06-25 20:44

Jaren heb ik de Deurningerstraat gefietst. De straat is tussen de landmansweg en de sloetsweg te smal voor het verkeer dat daar langs komt. Trekkers, vrachtwagen combinaties maar ook de grote hoeveelheid personenauto's. Het is daar niet meer prettig fietsen. Ik roep de gemeente Hengelo op om deze knoop in de verkeers afhandeling op een veilige manier op te lossen. Daarbij heeft een volledige scheiding van fiets en ander verkeer, zoals op de sloetsweg, mijn grote voorkeur.

Gast

#66

2014-06-25 20:44

Ik vind het om begrijpbaar dat er nog zo'n straat is zo onveilig
En dan in heel Hengelo een duffe busbaan aanleggen had dat geld besteed aan de Deuringerstraat dan was dit niet gebeurt

Gast

#67

2014-06-25 20:49

Waarom moest dit mooie meisje dit overkomen?
Tragisch!
Doe er wat aan "Hengelo", om nog meer leed te voorkomen..!!

Gast

#68

2014-06-25 20:50

Lijkt me overbodig na wat er gebeurt is..hier moet snel wat gebeuren.!

Gast

#69

2014-06-25 20:57

Snap het niet dat er eer eerst iets ergs moet gebeuren en dan misschien
wat wordt gedaan

Gast

#70

2014-06-25 21:00

ER HOREN GEEN FIETSERS OP DE DEURNINGENSTRAAT!! Het is of fietsers over die weg of auto's niet beide. Of er moet een barrière gemaakt worden tussen de weg ennhet fietspad.

Gast

#71

2014-06-25 21:03

Waarom moet er toch altijd eerst iets tragisch gebeuren zoals afgelopen week voordat er misschien toch iets gedaan gaat worden op deze drukke enge weg. Weer een gezin kapot met veel verdriet. Vreselijk. Veel emoties kwamen weer boven want zo hebben wij ons buurmeisje van 13 een paar jaar geleden verloren. Nu is er eindelijk een rotonde gerealiseerd. Helaas te laat voor haar.

Gast

#72

2014-06-25 21:05

De Deurningerstraat is een zeer drukke straat, waar veel kinderen fietsen. Ik woon er zelf, en zie dagelijks gevaarlijke situaties. Het wordt echt tijd dat er wat aan gedaan wordt, zo'n dramatisch ongeluk mag nooit meer gebeuren. Stel je voor dat het je eigen kind is...
gineke
De auteur van deze petitie

#73 Re:

2014-06-25 21:05

#70: -

waar blijven de omwonende dan met hun fiets

Mo

#74 gezegde

2014-06-25 21:17

"Als het kalf verdronken is dempt men de put".....
Treurig!..... hopelijk worden de centen nu eens goed besteed aan veiligheid op straat.. ipv versiering in de stad!

Gast

#75

2014-06-25 21:31

Het zal je maar gebeuren als ouder dat je kind wordt doodgereden.... VRESELIJK!! Dit mag niet weer gebeuren!! Hengelo is verplicht om zwaar vervoer om hengelo heen te leiden!! Laat onze kinderen in ieder geval veilig van en naar school fietsen! Ik hoop niet dat hier jaren overheen gaan van vergaderen en discussie punten. Dat geld moet direct worden besteed aan een veilig hengelo voor iedereen!