Stop geluidsoverlast , rustig woongenot is een noodzaak !


Gast

#1

2014-06-28 07:29

Goed initiatief!
jup

#2 Re:

2014-06-28 11:16

#1: -

Dank je. het wordt tijd dat we eens laten zien dat we asociaal gedrag niet meer pikken. opvoeden betekent je kinderen ook aanleren niet te schreeuwen.

Dit bericht is verwijderd door de auteur van deze petitie (Toon details)

2014-06-30 06:33



Gast

#4

2014-07-02 07:45

ik heb een hekel aan kleine kinderen, en dat gejank vind ik echt verschrikkelijk. Vooral in het openbaar vervoer, restaurants en wanneer je een dagje uit bent.
piet p.

#5 kwestie van opvoeding

2014-07-03 12:24

Het is een kwestie van opvoeden. Rust Reinheid en Regelmaat zijn NOODZAAK voor een geciviliseerde samenleving. Dit is allemaal komen overwaaien door culturen die niet al te best ontwikkeld zijn en waren.

Gast

#6

2014-07-03 19:02

goede actie want overheid gemeente doen er niks aan dus moet wet veranderen maar geven niet op recht op woongenot geen vrijstaat voor stichtingen als Radar
hogetonen

#7 Kattenverjager op toonhoogte van Mosquito

2014-07-22 21:27

Kattenverjagers staan veel te hard in volume zo blijkt uit een Belgisch onderzoek. Helaas heeft de Nederlandse NVWA het niet op met de burgers. Heb jij ook last van hoge pieptoon van je buren door kattenverjager of Mosquito? surf naar http://www.pieptonen.nl

Gast

#8

2014-10-15 21:33

Politie kan niks...
komen nooit meteen, maar na 30 a 90 min.
geluid wordt daardoor nooit geconstateerd!!
Het betreft grote honden die niet tot nauwelijks worden uitgelaten die middennacht blaffen en rennen door huis.

Gast

#9

2015-04-04 01:11

omdat wij al 6 jaar geterroriseerd worden door onze buren die met niets en niemand rekening willen houden en er door de woningbouwvereniging en de politie niets aan gedaan wordt en die ook hun leugens geloven ! En dat afspraken maken geen effect heeft gehad en is uitgemond in geweld door de overlastgever !

Gast

#10

2015-04-26 19:24

Ik, en mijn zoon, weten maar al te goed wat het is: Geluidsoverlast van buren! Wij ondergaan dit al sinds dag 1 (in 1995) dat we hier zijn komen wonen. Heb alle stappen gevolgd volgens "de regels van de woningbouw", maar niets helpt! Sterker nog, de woningbouw is enorm partijdig.

Nu, jaren later, word het alleen maar erger en niet alleen geluidsoverlast, maar ook een hoop geroddel, achterbaks gedrag en het treiteren. Dit vooral van mijn buurvrouw van 3 hoog. Die per toeval?, enkele jaren mede-voorzitter is van de bewonerscommissie! En daar maakt zij aardig misbruik van.
Nu 2 hoog ook "mee doet", is het rijtje boven ons (letterlijk) compleet.

Maar goed, dit is maar een tipje van de ijsberg, maar wel bijna 20 jaar woon-ellende!
Wat ik graag wil is dit openbaar allemaal bekend maken, maar geen idee hoe!

Ik sta in ieder geval 100% achter deze petitie en getekend!

Gast

#11

2015-06-12 17:01

Omdat ik vind dat kinderen die buiten spelen niet altijd hoeven te gillen tegen elkaar. Maar ook dat ze zich bewust worden van het lawaai wat ze maken met skeelers, ballen, Skateboards in een gangetje.

Gast

#12

2015-06-15 13:23

Kinderen schreeuwen, dat is nu eenmaal zo en daar wens ik dan ook absoluut geen verbod op te leggen. Echter, ik ben van mening dat dit beter gereguleerd zou moeten worden. Schreeuwen op het schoolplein of de speeltuin: prima. Maar staan gillen en schreeuwen voor mijn slaapkamer raam terwijl de persoon tegen wie je praat direct naast je staat? Idioot en asociaal. Het is voor mij niet mogelijk om ramen open te doen door deze geluidsoverlast. Een boek lezen moet ik al helemaal niet proberen in mijn huis. Nee, rust en stilte zijn simpelweg onmogelijk in mijn huis. Wil ik uitrusten na een lange dag hard werken, dan kan ik beter op mijn werk blijven dan naar huis gaan. Dat is toch onacceptabel?! Ik moet helaas toegeven dat ik een verplichte opvoedcursus voor ouders wiens kinderen regelmatig overlast veroorzaken nodig acht. De ouders in mijn buurt hebben geen benul van opvoeden. En ik kan het ze niet kwalijk nemen, deze volwassenen zijn zelf ook uiterst asociaal.

Ik ben verre van onredelijk. Ik heb ervaring met kinderen vanwege mijn studie. Ik heb stage gelopen bij verschillende basisscholen. Ik weet dat er ouders zijn die hun kinderen wel netjes opvoeden en een gevoel van medeleven meegeven. Maar deze ouders in mijn buurt maken er een potje van. Het is voor hun blijkbaar acceptabel dat een kind van 8 jaar mij schreeuwend een hoer noemt omdat ik netjes en vriendelijk vraag of hij in de speeltuin wilt spelen (en schreeuwen) in plaats van voor mijn voordeur.

Ik vind het hoog tijd dat de overheid zich met regelgeving op dit gebied bezighoudt. Ik heb inmiddels al 2 banen verloren vanwege burn-outs, die veroorzaakt werden door een gebrek aan rust. Het is toch te gek voor woorden dat ik mijn huis uit moet om rust te zoeken?!
anti tokkie eenheid

#13 nederland overstelpt door tokkies

2015-06-30 11:37

ik weet niet hoe het komt, maar ons land lijkt overstelpt te worden door tokkies, ze baren en baren in alle soorten en maten. rijk, arm, duur, goedkoop, intelligent, non intelligent. tokkies tokkies tokkies zonder sociaal gevoel.

klein

#14

2015-08-21 16:45

Stiltewijken zonder kinderen vind ik ok, maar zonder huisdieren gaat iets te ver. Ik zou me geen leven voor kunnen stellen zonder een kat. Verder ben ik het helemaal eens dat kinderen die gillen psychische problemen hebben met ouders die een opvoedcursus nodig hebben


Gast

#15

2015-10-30 16:30

Geen enkele dag in stilte door kunnen brengen, nooit meer rustig een boek kunnen lezen, nooit meer 's middags even slapen, nooit meer prettig koken, nooit normaal tv kunnen kijken zonder gedreun en geklap door buren, .... dit maakt een mens radeloos.

Gast

#16

2015-12-12 11:06

omdat ik godverdomme al ee jaar lang elke dag verbouwgeluiden hoor van 7 tot 10

Gast

#17

2016-02-22 19:28

helemaal mee eens!!! Alleen dat stukje over goed opgevoede kinderen praten met fluisterende toon, klinkt een beetje ongeloofwaardig. Maar misschien interpreteerde ik dat stukje verkeerd en betrok ik het over een andere leeftijdsgroep. Je sprak immers over al opgevoede kinderen. Goed!
rustzoeker

#18 gillende kinderen

2016-05-07 09:54

Helemaal mee eens. Gek wordt je van gillende kinderen!

Heb absoluut geen hekel aan kinderen, kan er zelfs enorm van genieten als ik ze leuk en plezierig zie spelen. Maar dat eeuwige gegil en geschreeuw wordt je helemaal horendol en vreselijk nerveus van. Ik wordt er zelfs ziek door. Ik woon op een plein dat blijkbaar bijzonder uitnodigend is voor kinderen. Ouders die de moeite of tijd niet willen nemen om met hun kinderen naar speeltuin, bos of strand te gaan, komen hier op een bankje zitten en laten hier de kinderen uit. Gevolg: zeker in de zomerdag gegil, geschreeuw, gejank. En moeders en vaders zeggen er niets van! Inderdaad wordt het eens hoog tijd dat ouders op hun verantwoordelijkheid wordt gewezen. Ben erg benieuwd wat ze er van zouden vinden als ze zelf gillende en schreeuwende kinderen elke dag voor hun voordeur zouden hebben. 


Gast

#19

2016-05-07 09:57

Omdat we in een wereld leven waarin mensen het maar heel gewoon vinden om anderen lastig te vallen met lawaai.

Gast

#20

2016-05-14 13:13

Helaas denken mensen dat ze overdag alles mogen. Maar dat is niet zo. Overlast hoor je en mag je niet veroorzaken. Recht op harde muziek heb je niet. Zeker niet als er mensen zijn die aangeven daar niet tegen kunnen. Ik hoop dat deze petitie nog kans van slagen heeft...

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2016-05-18 14:20



Gast

#22

2016-06-10 18:40

ik ben in de wijk luchtbal komen wonen ik heb cvs fibromylgie en diabeet type 1 , ik vroeg een rustige woning met bewijs van dokters , we zitten gans de dag met werken of dat niet erg genoeg is zit ik ook tot tot savonds laat met gillende kinderen , 20 tot30 tal dit is teveel ouderen trekken zich terug en ook ik vind helemaal geen rust

Gast

#23

2016-06-22 13:29

Het lijkt mij hoog tijd dat het onderwerp 'geluidsoverlast door slecht opgevoede kinderen' uit de taboesfeer wordt gehaald.

Gast

#24 Re: gillende kinderen

2016-06-22 13:46

#18: rustzoeker - gillende kinderen 

 Buitengewoon herkenbaar.


Gast

#25 Re: Re:

2016-06-22 13:58

#2: jup - Re:  

 'Word!'




Betaald Adverteren

We zullen deze petitie adverteren bij 3000 mensen.

Leer meer...