Behoud de stadshof

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Behoud de stadshof.


Anonymous

#1

2016-10-05 08:39

Omdat de stadshof behouden moet worden
Dirkwater

#2

2016-10-05 12:52

Er moet die wethouder met ambtenaren wel wat belooft zijn om in 2017 de grond op te leveren voor woningbouw want iedereen snapt toch dat het geld weggooien is als men gaat verplaatsen naar hoeksteen die heel niet geschikt is als theater 

sloop die hoeksteen en bouw daar woningen lijkt mij veel logieser


Gast

#3

2016-10-05 13:40

Stadshof is een leuke accommodatie voor sport en culturele uitjes...ongedwongen sfeer en voor iedereen toegankelijk!

Gast

#4

2016-10-05 14:49

Omdat ik vind dat het prima voldoet in zijn huidige gebruik

Gast

#5

2016-10-05 15:09

Vianen moet op een positieve manier opgebouwd worden en dat betekend niet volbouwen maar werken aan een goed klimaat voor de inwoners.

Gast

#6

2016-10-05 15:23

Hoort in vianen. Waar moeten we dan heen voor eventueel zaalhuur, feesten en theater?
Steek het geld liever in de voorstraat en de leefbaarheid en verkeersveiligheid in alle wijken!!

Gast

#7

2016-10-05 15:29

Hoe belachelijk is het dat je zo'n goeie locatie voor allerlei activiteiten wil verplaatsen naar een kleinere ruimte midden in een woonwijk??????

Gast

#8

2016-10-05 15:53

Ik heb deze petitie ondertekend omdat het absurd is om de stadshof te sluiten/ verplaatsen. We zitten in onze gemeente niet te wachten op meer woningen maar op betere 'sociale' voorzieningen. Daaronder valt dus ook het behoud van de Stadshof. Voor alle verenigingen die gebruik maken van het gebouw maar ook om de podiumfunctie.

Daar komt bij dat onze gemeente de laatste tijd sowiezo volledig de plank mis slaat. Geen winkels open op zondag. Van de Voorstraat, ons centrum een cultureel gebeuren met galerieën e.d. te maken. Dit ipv nuttige winkels naar Vianen te halen waar we wel op zitten te wachten. En om dat nog maar niet te spreken over de ' ontgroening' van ons ooit zo mooie, groene Vianen.

Chapeau hoor gemeente.......Wanneer gaan jullie eens luisteren naar de bewoners?

 

 


Gast

#9

2016-10-05 16:17

Huizen bouwen prima maar niet tegen elke prijs
De stadshof heeft een functie en binnen de Hagoen is al zo weing.Dus behouden ,de Stadshof

Gast

#10

2016-10-05 16:18

Stadshof Vianen is een goede zaak voor Vianen. Veel verenigingen vinden hier hun onderdak. Ook voor de wijk De Hagen is het een belangrijk locatie. Waarom iets wat goed is weghalen en aan een ander gebouw( kerk) zoveel duizenden euro's spenderen en het uiteindelijk niet blijkt te werken.
De Gemeente Vianen ruikt over geld in en denkt niet na over wat de gevolgen kunnen zijn.Huizen prachtig, maar niet tegen elke prijs.

Gast

#11

2016-10-05 16:37

Ik vind het zoizo belachelijk.. toen ze bij het oude sportcentrum(Helsdingen) in Vianen plannen maakte om daar een groot multifunctioneel centrum van te maken.. was een geen geld genoeg en werd alles afgewezen.. paste niet in de begroting.. en nu alles somber is gebouwd,, het nieuwe zwembad enzo.. willen ze de hoeksteen gaan verbouwen voor miljoenen.. en de dicht bewoonde wijk belasten met dit en vele auto's enz...echt belachelijk en geld verspillen is dat .. breid  dan de stadshof uit.. en laat daar wat daar nu is!!!!!!!!

Vriendelijke groet Roy de Jong


Gast

#12

2016-10-05 16:54

Omdat belachelijk is dat de hoeksteen voor zo ontzettend veel geld verbouwd wordt terwijl in de stadshof prachtige evenementen georganiseerd worden!
Gemeente gebruik dat geld voor belangrijkere doeleinden!

Gast

#13

2016-10-05 17:08

Dat er gedacht wordt aan nieuwe woningen om doorstroming en nieuwe inwoners te kunnen huisvesten prima..., maar laten we niet vergeten om de mensen ook binnen Vianen te kunnen laten entertainen ipv deze voorzieningen weg te halen of op een summiere manier elders onder te brengen, wat naar mijn idee het effect geeft dat je deze zelfde mensen buiten Vianen hun vertier en benodige ruimte laat zoeken, en dat lijkt mij is toch niet de bedoeling..!!!

Gast

#14

2016-10-05 17:30

Ik speel dart competitie in de stadshof

Gast

#15

2016-10-05 18:09

Omdat de stadshof mijn darts lokatie is.

Gast

#16

2016-10-05 18:18

Om dat het een prachtige stek is voor de stadshof waar niemand last van heeft. Bouwen ze maar wat minder huizen.

Gast

#17

2016-10-05 18:20

Stadshof moet blijven waar het nu zit. Woon er tegenover nooit geen last of problemen .nu willen ze het plaatsen in een woonwijk en waar mensen opgebaard liggen dat is toch van de zotte. Vianen steeds grotere slaapstad. Laten ze de ogen eens openen op het gemeentehuis. En eens een keer naar de eigen inwoners luisteren.

Gast

#18

2016-10-05 18:22

Omdat ik het onzin vind om de stadshof te verplaatsen. Opknapbeurt is wel prima, maar verplaatsen? Nee!

Gast

#19

2016-10-05 20:41

Beoogde locatie is niet geschikt om commercieel theater in Vianen te behouden. De Stadshof heeft nu een regionale functie.
Richard

#20 Behoud Stadshof

2016-10-05 21:00

De plannen om de Stadshof te sluiten/slopen is al ruim een decennia bezig, de biljartvereniging en dartclub zijn toen met "verhuizen" bedreigd. Waar de biljartclub bleef en de dartclub zijn heil zocht en vondt bij Brederodes, is niet lang daarna de Stadshof door Ben en Corry overgedragen aan de gemeente/Cor van Zanten. Zover is weet was dat voor een periode van minimaal 5 jaar. Dat een Sportief Cultureel Centrum een vaste waarde iis n dit deel van Vianen, en niet overbodig is, is een feit.
Dat de gemeente Vianen snel zijn geldtekorten wil aanvullen met de sloop van deze fijne plek, en dit wil ten kosten van een nieuwbouw appartementencomplex is een publiekelijk geheim. 
Dat de gemeente Vianen 1.6 miljoen Euro heeft gereserveerd op de begroting voor een herindeling van de Voorstraat waarin de OVV (ondernemersvereniging Vianen) niet wordt gekend of naar word geluisterd wordt ook maar terzijde gelegd. 

Zo is dat voor een groot deel binnen onze gemeente, net als een zogenoemde gereguleerde bomenkap in de Monnikenhof en dadelijk weer in De Hagen (20 bomen in de Hoekenstraat). Weer bomen weg, geen weg meer terug door de gemeente, geen inspraak door mensen die er wonen. Wel een inspraakavond over de wijk in zijn geheel maar over agendapunten waardoor je geinteresserd raakt is men van vervreemd.
Nog een feit waarin de gemeente Vianen zich niet inmengt is de verlegging van de A27, deze rijksweg komt dichterbij te liggen en na veel moeite is de gemeente eindelijk bewust dat er mensen ook aan deze kant leven.

In al die jaren dat ik hier woon, heb ik het idee in een dorp (ja, ik weet dat het een stadje is) te wonen met grootheidswaanzin.
Daar heeft tot nu toe een nieuwe burgervader geen verandering in weten te brengen, helaas. 
En zeker nu, met toenadering tot het hervormen van een nieuwe provincie, bekruipt mij het gevoel dat de plannen er doorgedrukt gaan worden alvorens de definitieve keuze bepaald zal worden.

Hoop dat de gemeente Vianen begrijpt dat binnen Vianen, gelegen in De Hagen, de SCC de Stadshof onze hoeksteen van onze maatschappij is. Daar verantwoordelijk mee om gegaan dient te worden, en niet zomaar een dierbare plaats voor ontspanning dmv. inspanning (sporten) en culturele evenementen verloren mag gaan.

 


Gast

#21

2016-10-05 21:03

SCC De Stadshof moet blijven, een vaste waarde in ons deel van Vianen. Dat er leegstand is op het industrieterrein (ooit zakencentrum van het jaar) en op de Voorstraat wil ik dat de Stadshof deel uitmaakt van onze wijk.
Richard

#22 Re:

2016-10-05 22:11

#8: -  

 Ontgroening...

Zo dadelijk weer, vanaf volgende week gaan Buiten Gewoon weer aan de slag, ditmaal in De Hagen. 
Zullen er 20 bomen gekapt gaan worden in de Hoekenstraat en gaan er fietspaden op de schop plus bijbehorende indelingen.

Er zijn schijnbaar inspraakavonden geweest, maar niet onder dit mom. Niet dat het schijnbaar zin zou hebben, want volgens een uitspraak van de rechter bij de bomenkap in De Monnikenhof waar zo'n 1000 bomen zijn gekapt wil de rechter zich niet uitspreken met gemeentelijke bepalingen. Daarnaast worden er redenen gebruikt dat de wortels de rioolbuizen verdrukken of enige andere excuses om maar te kappen.

Nu zullen er een aantal Elzen geveld gaan worden, geen wortels te zien, geen overlast, maar toch moeten ze wijken 
Bomen die al 40 jaar minimaal in de wijk staan. 

Hoe kunnen we hier een halt aan toe roepen???


Gast

#23 Re: Re:

2016-10-06 05:40

#22: Richard - Re:  

 Je laten horen in het gemeentehuis 


Gast

#24

2016-10-06 06:01

B&W is blijkbaar vergeten dat zij door eigen onkunde destijds geen geld meer had voor het multifuntioneel centrum waar een prachtig podium in zou komen. Nu het financieel weer goed gaat, gaat men de rest van het plan wél uitvoeren door De Stadshof te verbouwen. En dan laten we theatervoorstellingen en muziekoptredens (ook van eigen muziekverenigingen) in een verbouwde moderne kerk plaatsvinden. Belachelijk gewoon. Je kunt nu al je auto niet kwijt voor een lokaal optreden. Overlast in de wijk wordt gigantisch. Akoestiek is waardeloos. Opzet met catering is slecht. Nee, ze slaan de plank mis, alweer. En om hoeveel huizen gaat het nu precies op de plek van de Stadshof? 10/15 inclusief parkeerplaats? Zet die lekker in Hoef & Haag of zo. Het lege grasveld tegenover de Stadshof parkeerplaats maken voor de Stadshof en de oude parkeerplaats voor huizen. Opgelost!


Gast

#25 Re:

2016-10-06 08:03

#2: Dirkwater -  

 De hoeksteen hoeft toch niet gesloopt worden deels nog een kerk toch? Voor de oude mensen die er heen gaan. En er wordt gebruik gemaakt om afscheid te nemen van overledenen. Dus waarom woningen.... Er komen al nieuwe woningen.....

maar behoud van de stadshof ben ik zeker voor!!!!

 

als ze dat gaan weghalen wordt Vianen echt een bejaardendorp. Er is te weinig voor de jeugd en theater.

laten we het niet over de Voorstraat hebben maar das een ander verhaal