Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte


Gast

#2226

2012-05-04 12:31

Typerend toch weer. Als er in de allochtone gemeenschap iets gebeurd wordt dit door ieder bestuur afgedaan als zijnde "een incident". Echter als er in de autochtone gemeenschap enkele incidenten voordoen
is dit ineens de tendens voor de hele wijk.
Hadden we dit niet al zien aankomen met Speel's ge"speelde" ontsnapping aan de woedende menigte?
Weer een goed voorbeeld van bestuur en burgemeester, die de bevolking niet verenigd, maar tegen elkaar opzet. Dit bestuur werkt nog harder mee aan het angstzaaien dan de partijen en mensen die daar almaar voor beschuldigd worden.
Buurtbewoner en SIPathisant

#2227 AD artikel 4 mei 2012

2012-05-05 03:54

Er wordt een beeld geschetst in het AD dat als je je niet bij SIP aansluit er bepaalde consequenties aan vast zouden zitten. (????? Lees ik dat goed?). Er zijn namelijk bewoners die niet tegen de komst van de moskee zijn. Ik heb sterk het idee dat sommige mensen slecht op de hoogte zijn over SIP. Beste mensen, uw mening wordt gerespecteerd en als u goed bent geïnformeerd, kent u de beweegredenen van SIP en de aangesloten bewoners...zonder veroordeling van wie dan ook. SIP is niet politiek of wat voor soort partij dan ook waarvoor u vrees hoeft te hebben. Voor- en tegenstanders kunnen altijd met elkaar in gesprek...Wij strijden op basis van argumenten, jurisprudentie en andere feiten. We willen ons allemaal veilig voelen in onze wijk met respect voor de inwoners...ook door de politiek. Lees de informatie op www.sipzoetermeer.nl en www.zoetermeernieuws.nl
emotieloze bewoner

#2228 Burgervader wijst

2012-05-05 22:31

De burgervader in de volksmond weet niet hoe kinderen zich voelen als ze bedrogen worden door hun laat ik zeggen opvoedders als vader het goed vind dat de meeste opvoedders het niet nauw nemen met eerlijkheid zou ik niet wijzen naar de kinderen maar eerst eens kijken of ik wel een goede vader ben. (Nee pap je mag er over praten maar mijn besluit staat vast ik ben erg gesteld op eerlijkheid ).

SIPathisant

#2229 Hindoetempel geschrapt (AD 05052012)

2012-05-05 23:16

Woordvoerder van de gemeente:"omdat ze niet de benodigde financiële middelen hadden, wordt de overeenkomst nu ontbonden"....In het geval van de moskee is de 8 ton in euri's er ook niet. Gelijke monniken, gelijke kappen! Dus de overeenkomst moet worden ontbonden.

Gast

#2230 gemeente denk na

2012-05-06 20:52

Kom met een oplossing voor iedereen

A. Vos

#2231 reactie op klacht gemeente

2012-05-21 17:54

Wat een gekonkel zeg van die Beijen. Ik ben benieuwd wat de ombudsman ervan vindt
namens mijzelf

#2232 moskee

2012-05-22 01:05

Als ik het begin van de brief van de gemeente lees hebben ze het nu over een moskee waar is dat multicultireelgebouw gebleven .Zo zie je maar ze noemen het nu echt bij de naam . Maar het leukste vind ik dat als de stichting het niet red met de betaling een aannemer de koste op zich neemt en als deze het niet kan zeker een andere aannemer en waar die zijn geld vandaan haalt maakt niet meer uit. Een gift die wij als belastingbetalers weer moeten mee betalen .En belangen verstrengeling was er niet voorzitter van unitas (cda lid ) .En de wedhouder die het allemaal gaat opknappen ook cda.Als je zegt dat de comunicatie beter moet neem dit ook maar mee .Eerst vertellen wie je buren worden en dan pas voorstellen vooral als het om 80 buren gaat .
simpele bewoner

#2233 Ze hebben geleerd ze gaan gewoon door

2012-05-22 01:32

Ik lees dat de het bestuur geleert heeft en het bij een ander project anders gaat doen .Geloven ze dat zelf . Volgens mij zijn er al projecten geweest waar ze van geleerd zouden moeten hebben.
En als ze echt iets willen leren waarom eerst geld uit geven voor iets waar ze niks meedoen iemand in huren lezen wat die zegt en er weer niks meedoen .En de bewoners weer doorsturen.


Gast

#2234 Communicatie blijft slecht

2012-05-22 11:03

Rondom de mormonenkerk gebeurt nu weer hetzelfde...college moet gewoon opstappen..alleen doen ze dat niet, want ze vinden zelf dat ze het geweldig doen. Aleid Wolfsen van Utrecht blijft ook zitten na al zijn blunders...burgers zijn het vertrouwen volledig kwijt!!!

Gast

#2235 Varkens

2012-05-23 01:51

Ik zou zeggen regel een trailer met varkens, laat ze 5-10 min grazen (en van mij part de boel onder schijten) laat het fotograferen door de postilijon. en dan komt er geen Moskee omdat de grond dan Onrein is.

Gast

#2236 kruiwagens vol aarde en modder

2012-05-25 21:20

SIP, kruiwagens vol aarde en modder kunt u die niet beter daar neerstorten in plaats van langs de .......?

een gewoon denkend mens

#2237 wethouder speel

2012-05-31 09:46

En weer heeft de wethouder Speel een probleem nu de raad niet goed ingelicht ivm GGD maar de raad geeft hem de ruimte om het uit te leggen .Ik denk dat het weer een eerlijk verhaal wordt .
Besturen is voor uit kijken maar daar zit de moeilijkheid .En comunicatie daar weten we alles van met het hele verhaal over de moskee.Maar ik denk dat de raad het antwoordt al weet we hebben er van geleerd en doen het de volgende keer beter .

Simultaan schaker

#2239 1-0 voor de buurtbewoners

2012-06-07 19:24

De klachtencommissie geeft de bewoners grotendeels gelijk en de vergunning moet worden herroepen. Nu is het college aan zet, echter is 1 belangrijk pion op het bord al zes weken thuis....remise accepteren we niet, we willen alleen nog schaakmat uitspreken.... De gemeente is uitgeSPEELd.
Yeah !
Gast

#2240 Re: 1-0 voor de buurtbewoners

2012-06-07 21:25

#2239: Simultaan schaker - 1-0 voor de buurtbewoners

Dat die ene persoon al zes weken thuis zit zal vast ook wel iets betekenen en dat zijn mattie 'Imam Afwas' bij de hoofdvestiging is ontslagen kan ook geen kwaad. Nu nog ff afwachten want met de gemeente Zoetermeer weet je het nooit! Maar vooralsnog goed nieuws !  SIP bedankt !!!


Gast

#2241 Advies bezwarencommissie: Herroepen die handel!

2012-06-07 21:32

Yes! Eindelijk wordt duidelijk dat de gemeente er een zooitje van maakt en keer op keer de fout in gaat. Nu dit advies er ligt van de bezwarencommissie moet de gemeente toch wel met een gepaste reactie komen. Zo niet, dan staan we met heel Seghwaert op het Stadhuisplein..

Gast

#2242 Goed nieuws !!

2012-06-07 21:34

Ben trouwens ook benieuwd welke partijen in de gemeenteraad nu ineens gaan roepen dat zij vanaf het begin al wisten dat het een onjuiste beslissing was. Wat hebben deze partijen voor mij afgedaan zeg. Helemaal hoe een aantal van hen de bewoners van Seghwaert hebben proberen weg te zetten terwijl het gewoon terechte klachten waren. Ik hoop dat niemand dat zal vergeten bij de volgende gemeenteraadsverkiezingen!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-06-09 21:57


Gaste

#2244

2012-06-25 22:49

Lees net op Westonline dat het CDA t vertrouwen in wethouder Speel heeft opgezegd. Zou hij nu van zijn wachtgeld gaan genieten of krijgt hij (net als de vorige keer) weer een wethouderszeteltje aangeboden?

Gast

#2245 moskee debat maandag 2 juli 19.30 uur

2012-06-28 11:45

Er komt weer een nieuw moskee-debat. Zie www.sipzoetermeer.nl
Still Sippin'...

#2246 AD 28-6

2012-06-28 13:18

De PVDA heeft de moskee aan de Roggeakker weer op de agenda van de vergadering gezet. Tuurlijk gewoon blijven proberen...dat gezegde van die ezel is wel bij hun van toepassing...We zijn nog steeds strijdvaardig en bereid tot de hoogste instantie te gaan. Dus stop het tarten van de bewoners...Of moeten er meer binnenkort hun ontslag aanbieden vanwege het falen op diverse niveau's?
ik word hier steeds meer SIP van

#2247 Wat doen ze daar?

2012-07-02 02:26

De gemeente en wethouders geven nu al aan dat ze het advies niet hoeven te volgen. Daarnaast verdraaien ze de conclussie in hun mediastuk.
Ze hebben grove fouten gemaakt. De Zoetermeerse politiek zit er niet voor ons maar voor zichzelf. Ze moeten allemaal opzouten, er moeten mensen komen die wel voor onze belangen opkomen.

buurtbewoner

#2248 sip

2012-07-04 23:33

ik wil de sip bedanken voor het werk wat zij hebben gedaan en er is licht aand de horizon afwachten wat er 4 augustus wordt beslist zo ik zie is het 50 % .Het blijft draaien en niet recht door zee maar dat is politiek .
Gast

#2249 Re: sip

2012-07-06 15:06

#2248: buurtbewoner - sip

De raad volgt t advies op en de de hele procedure wordt opnieuw gestart. zie ztmnieuws

 

SIP

#2250 Mormonenkerk

2012-07-08 01:14

Oproep van SIP:

het is ons bekend dat er enkele bezwaarschriften zijn tegen de komst van de mormonenkerk.
Wij zouden graag in contact komen met deze bezwaarmakers.
Stuur ons een e-mail:
sipzoetermeer@gmail.com