Aktie Hondenbelasting Nederland

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aktie Hondenbelasting Nederland.


Gast

#101

2011-12-02 13:38

het is van de gekte dat je moet betalen wat je zelf opruimtik weet er zyn van die lui die het niet opruimen geef die dan een hogere boete maar schaf die belasting af een dieren vriend

Gast

#102

2011-12-02 22:42

Zelfs per gemeente verschilt de belasting.
Van €0,00 tot ruim €60,00

Gast

#103

2011-12-05 18:02

waarom moet je als hondeliefhebber belasting betalen en als kattenliefhebber niet je kunt wel tien katten hebben dat kost geen cent terwijl de meeste katten hun behoefte bij een ander in de tuin doen

Gast

#104

2011-12-06 20:36

Dit is heel goed, belachelijk voor worden dat dit middeleeuws wetje nog gehandhaafd word.

Gast

#105

2011-12-06 21:58

Hondenbelasting ook wel onzinbelasting genoemd, om de gemeentekas te spekken. Zodat alle bushokjes die elk weekend weer kapot worden gemaakt weer gemaakt kunnen worden...

Gast

#106

2011-12-06 22:01

@ gast #103 ik geef je helemaal gelijk hoor. Al ben ik zelf zowel een honden als kattenliefhebber. Onze katten blijven binnen, dus buren hebben geen last van onze katten. Maar ik kan me voorstellen als er een kat van de buren elke dag jouw tuin als kattenbak gebruikt dat je daar niet blij mee bent. Maar nu we het toch hebben over ... waarom hoeven de paardenbaasjes geen paardenbelasting betalen. Het bos ligt soms veel met die grote paardenkeutels...

Gast

#107

2011-12-07 11:39

Ok honden belasting en we moeten zelf al met een zakje de poep opruimen en dan willen ze nog belasting heffen ik vind het niks
Dan heb je al die katten nog die lekker in je tuin poepen en als je er wat van zegt worden de katten bezitters boos en die hoeven geen belasting te betalen katten poep is veel viezer dan honden poep ik ben voor katten belasting. Tweede kamer er zijn veel meer katten als honden dus ga hun lastig vallen en laat de honden bezitter met rust wij moeten de poep al opruimen

Gast

#108

2011-12-11 11:55

Ik heb nog nooit wat terug gezien van het geld wat ik ieder jaar aan de gemeente betaal voor mijn hond. Ik moet nog steeds zelf alles opruimen.

Gast

#109

2011-12-11 14:15

Ik wil een kanttekening plaatsen. Natuurlijk is de hondenbelasting absurd en alle argumenten ertegen zijn inmiddels door anderen aangedragen. We zouden met z'n allen echter sterker staan als die hufters die de stront van hun hond niet opruimen, dat wel zouden doen!
Dan is er geen enkele reden meer om hondenbel. in te voeren! Adrien

Gast

#110

2011-12-12 17:53

ben het er helemaal mee eens ga zo door sta op voor uitbuiting

Gast

#111

2011-12-22 22:52

ik wil hondenbelasting vrij omdat ik moet stront opruimen en te ver om honden laten uitlaten jullie moet blij wezen dat mensen honden neem als jullie door gaat hondenbelasting betalen dan breng mensen honden weg naar asiel is toch zielig jullie moet hondenbelasting vrij

Gast

#112

2011-12-29 11:35

Ik ben het helemaal eens met deze petitie het is schandalig om te belasten op een levend wezen ik vind dat het inderdaad moet worden afgeschaft
Francis Bouwmeester

Gast

#113

2012-01-06 19:57

Geweldige actie.

Gast

#114

2012-01-06 22:13

Een Deense dog bestaat niet, de officiele rasnaam is Duitse dog.
Verder ben ik het er helemaal mee eens!
Er zitten zoveel honden in asiels....ook omdat mensen ze niet meer kunnen betalen...
Daarnaast ben ik van mening dat een hond evenveel of meer rechten verdient als de mens!

Gast

#115

2012-01-13 16:02

Ze moeten je juist korting geven op verzekeringen er wordt bij mij of bij mijn buren niet ingebroken of uit de tuin gestolen als er iemand achter stapt slaat de hond aan

Gast

#116

2012-01-15 13:55

Ik vind het niet eerlijk dat mensen met katten geen belasting betalen terwijl katten overal hun behoevdes doen. En mensen met honden ruimen netjes hun hond zijn doo doo op en betalen wel terwijl honden niet eens overal los mogen lopen.

Gast

#117

2012-01-15 14:12

Het is toch te gek voor woorden dat er voor al die katten geen cent betaald word En deze kunnen piesen en poepen waar ze willen En de Hond (in de minderheid)kan daar voor betalen en Veeeeeel ook nog buiten proporsie ,want ik heb nog nooit iemand gezien van de gemeente die aan het opruimen was En we zijn ook nog verplicht de poep zelf op te ruimen wat ik zelf alijd wel doe Rond uit schandelijk Maar de kanttekening is Dat de eigenaar wel moet bedenken dat je niet je hond voor de deur of op de stoep je hond laat poepen dat is walgelijk (pas op wat ik smeer het in je brieven bus) Dat kan echt niet wat U niet prettig vind doe dat ook bij een ander niet Groeten Hann

Gast

#118

2012-01-15 14:16

honden poep is goed voor rozen stuiken
Gast

#119

2012-01-19 20:15

In sommige dorpen hoef je helemaal geen hondenbelasting te betalen.Daarom vind ik het onnuttig om hondenbelasting te betalen.
Ikzelf heb geen hond helaas zijn ze (2 stuks) gestorven door ouderdom.

Gast

#120

2012-01-20 00:40

rutte helpt heel nederland naar de klote, zo ook door steeds meer belasting en steeds meer onzinbelasting te heffen. Stop deze onzin, stop het heffen van hondenbelasting. Ga door met deze petitie

Gast

#121 Re:

2012-01-20 00:42

#114: -  

 dat is muggenziften


Anonymous

#122

2012-01-25 11:08

Teken deze petitie ook even aub:

http://www.petities24.com/haal_gtst_van_de_buis

Alvast bedankt

Gast

#123

2012-01-25 12:10

ik heb meer last van de ontlasting van katten daar moeten ze wat aan doen

Gast

#124

2012-01-25 20:42

Al mijn hele leven heb ik honden en ruim altijd alles op en breng het naar de afvalbak omdat ik op een flat woon. Ik kan met mijn klein langharig hondje niet op een hondenuitlaatplaats lopen, want dan kom ik met meer poep terug als dat ik weg breng!
Nu heeft de gemeente Venlo in het kader van de bezuinigingen bijna alle afvalbakken weggehaald en sta ik dus mooi te kijken met mijn zakje kak. Om o.a. gezondheidsredenen is het vooral 's avonds niet te doen om te gaan zoeken. Ik zie veel mensen alles in het riool gooien, maar daar ben ik teveel een milieufreak voor en overal ligt veel meer hondenpoep omdat de mensen niet weten wat ze er mee aan moeten. Bij een lange wandeling loop ik vaak wel een half uur met een zakje poep in mijn hand, ook niet leuk als je een praatje wil maken met iemand. Dus moet ik het vaak op mijn balkon bewaren tot de volgende dag. En maar zeuren over zwerfafval! Het kost bakken vol met geld om de riolen af te pompen wat ik nu al regelmatig gezien heb. Er zijn veel mensen (jong en oud) die alleen hun hondje hebben en amper rond kunnen komen met hun uitkering, dus al met al is die hondenbelasting te belachelijk voor woorden!
Hoop dat heel veel mensen deze goeie petitie doorsturen.

Gast

#125

2012-01-27 15:39

Voor de Paarden hoefden destijds ook geen belasting geheven te worden waarom voor de honden wel. Uitbuiting voor de burger meer is het niet heel onterecht voor gezelfschapsdieren mocht geen belasting worden geheven was bij wet verboden