Aktie Hondenbelasting Nederland

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aktie Hondenbelasting Nederland.

JAQUES

#151

2012-10-10 08:18

ik weiger te betalen, mijn hond kost 3 x jullie bedrag, ga maar eens naar de dieren arts hondenbelasting ??NEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!,

Gast

#152 Hondenbelasting BullSh*t...!!!

2012-10-11 18:49

Waarom honden belasting..,?
Waarom betalen we dat indd., je kunt je eiegen strond op ruimen.
Zo niet bekeuring, waarom betaal je dan.?
Vindt het echt nergens opslaan (betaal het wel netjes)
Maar moet er indd af,,!! Laten ze katten belasting vragen..!!
ja nee, katten horen ze binnen te houdem zeggen ze dan, Amahoela, drm ligt mijn voortuin vol met strond,,.!! & de zandbakken van de kinderen.>!!
Diana

#153 Gemeentelijke spekpot!

2012-10-12 09:10

Ja eindelijk een actie! In Rotterdam is het zelfs zo dat je voor de tweede hond een bedrag van € 70,- meer betaald! Dus hond nr.1 € 121,- en hond nr.2 € 190,-. Toen ik hiertegen bezwaar maakte bij de gemeente Rotterdam en vroeg waar dit verschil op sloeg, aangezien hond 1 niet meer poept dan hond 2 kreeg ik de reactie dat de gemeente Rotterdam vrij was om de hoogte van het bedrag te bepalen. Daarop heb ik gereageerd dat de gemeente Rotterdam de enige gemeente is die voor tweede en derde honden meer laat betalen, dat de gemeente Rotterdam duurder is dan Amsterdam. Daarnaast heb ik gevraagd om een berekening van het bedrag en waarop de bedragen gebaseerd zijn en waar het geld aan wordt besteed. Wederom de reactie dat de gemeente Rotterdam zelf de hoogte van het bedrag mag bepalen. Juist..spekpot dus..
miranda

#154 Re: Gemeentelijke spekpot!

2012-10-12 11:22

#153: Diana - Gemeentelijke spekpot!  

 Rotterdam is niet de enige gemeente hoor....In bilthoven betaal je voor de 1ste hond 90 euro geloof ik en voor elk volgende hond 174,00! Het moet gewoon stoppen!!


Gast

#155

2012-10-12 11:34

We moeten steeds meer betalen terwijl we met onze honden op steeds minder plaatsen welkom zijn.
Ik wil best betalen, maar dan ook gewoon kunnen lopen met mijn hond. Niet alleen op 2 vierkant meter gras waar een bord in staat 'hier wel', maar gewoon door het hele park. Terwijl er voor de kinderen en hangjongeren wel 30 plaatsen/veldjes/speeltuintjes worden gerealiseerd - En HUN ouders krijgen geld toe..
In het park is het zelfs zo dat ik goed moet opletten waar mijn hond loopt, met al die rotzooi, etensresten, afval, zodat ze er niet ziek van wordt! En dit is allemaal niet erg?
Al die smerigheid die mensen achterlaten... En wij moeten betalen voor een biologisch afbreekbaar drolletje dat we zelf verplicht moeten opruimen.
Boze hondenbezitter

#156 Afschaffen die hondenbelasting.

2012-10-20 22:55

Ook wij vinden het belachelijk en oneerlijk om hondenbelasting te betalen. Het is zo'n krom systeem in de ene gemeente betaal je flink meer dan in de andere en in sommige zelfs helemaal niets. De 1 kan dus zoveel honden hebben als hij wil en de ander niet. Hoe krom?
We krijgen voor de belasting ook niets terug. De straat ligt vol met stront en de bakken waar je je zakje in wilt deponeren zijn te vies om aan te raken.
Nu las ik ook nog dat per 2013 de pups verplicht gechipt moeten worden. De databank van de gechipte hondjes (bijvoorbeeld Petlook)wordt dan ook nog gekoppeld aan de overheid.
Nog een aantasting in de privacy van hondenbezitters en heel makkelijk geld verdienen!!

chilover

#157 hondebelasting

2012-10-20 23:05

heb met bovenstaande verhaal al een keer bezwaar ingediend.Kreeg het verhaal terug dat het geen doelbelasting meer is.en moest gewoon betalen.
goldendoodle

#158

2012-10-30 21:13

mijn hond heeft haar pootje open gehaald, door troep die overal neergegooid wordt,vooral glas en blikjes. ik ruim zelf de poep op, dus waarom dan belasting betalen?
gast

#159 honden belasting

2012-10-31 21:06

Honden belasting betalen en ook nog de strond op ruimen dus waar betaal je voor voor de grote mannen anders kunnen ze geen feesjes geven

Gast

#160 hondenbelasting?

2012-11-02 13:14

katten en paarden doen ook hun behoeften buiten. ik woon vanaf 1 dec 2011 op mezelf en ik heb 0 poepwagens gezien, op sommige plekken dien je de poep op te rapen en weg te gooien. waar betaal ik dan belasting voor? mijn hond is trouwens meer een kind van me dan een betekenisloze huisdier. hij is familie

Gast

#161 Re:

2012-11-02 13:16

#158: goldendoodle -

al die bierflesjes die kapot gegooid worden, ik was laatst net op tijd om mn hond op te tillen

zag ineens een flink stuk groen glas, onder de herfstbladeren. moet er niet aan denken dat hij zn pootjes opengehaald zou hebben. ik heb de bladeren opzij geveegt met mijn voet zodat anderen mensen het konden zien.

 

hondenbelasting slaat nergens op

 

Tibetaanse Spaniel

#162 park

2012-11-02 13:24

vroeger was het zuiderpark een leuke plek om met je hond te wandelen/zwemmen

nu, zijn honden niet meer welkom en word er BBQ's gehouden, wat vroeger verboden was.
waar kunnen wij nog wandelen met onze hond? we betalen belasting maar ik mag met mn hondje op een veldje rondlopen waar hopen stront liggen dat groter is dan mijn hond zelf. al meerdere malen kon ik de poep van mijn hond afhalen omdat hij niet normaal lopen kan. bekijk het maar, ik ga naar gras dat ik zie wat schoon is voor hem, en ik heb zakjes bij me om het op te rapen.

mijn hond wilt beweging, maar waar hij mag loslopen is naast een weg druk met auto's.
je denkt toch niet dat mijn hond daar los loopt? waar zijn ze mee bezig?
Gelijke rechten

#163

2012-11-05 18:23

Laat men anders kattenbelasting invoeren. Het is algemeen bekend dat ambtenaren katten houden, waarom.?? Om dat ze te lui zijn om voor alles wat leeft enige moeite te moeten doen
Dezelfde regels voor katten,uitlaten aan de riem ,vervuiling opruimen enz,enz Hebben mensen met tuinen geen stank meer.

Gast

#164 GOEDZO!!!

2012-11-06 23:41

Ik vind het OOK belachelijk dat je extra moet betalen voor het hebben van een hond.
Katten lopen los en poepen ook op straat dat wordt ook niet opgeruimd door het baasje, maar omdat het baasje en beesje niet aan een lijntje lopen dus je niet direct ziet wie bij wie hoort hoeven zij dus niks te betalen??? Nou dan ga ik binnenkort me hond maar trainen dat het zonder mij zichzelf op straat kan uitlaten... WHAHA...

Gast

#165 WEG MET HONDENBELASTING!!!

2012-11-06 23:49

WEG MET HONDENBELASTING!!! Ik heb er ook een, maar ruim me troep netjes op!

En menig mens ruimt ook echt niet de poep van hun hond op, en doordat de ambtenaren daar extra geld in zagen is die stomme wet in de wereld geroepen.

Maar voor vuil op straat gooien hebben ze ook zo'n stomme belastingwet waar ze geen flikker mee doen, want zelfs met politie achter je, die ziet dat je wat op straat gooit doen niks, nee ze helpen vaak ook een handje mee, want ook hun gooien zo vaak hun rotzooi op straat!!!
T

#166 Hondenbelasting

2012-11-08 10:08

Wat doen ze idd met dat geld?!! Je moet zelf de hondenpoep opruimen, maar vervolgens moet ik dat zakje poep ik weet niet hoelang meezuilen, omdat er geen poepbakken of vuilnisbakken te bekennen zijn! Honden(losloop)veldjes? Die kennen ze hier haast niet! En als die er al zijn dan op de meest onlogische plaatsen...zoals aan een drukke weg of in de woonwijk met een fietspad over het veld heen met als gevolg als er iemand aan komt fietsen die begint te mopperen omdat je hond daar voor de fiets loopt! En dat terwijl er hier een mooi bos is waar ze prima los zouden kunnen lopen, maar nee dan wordt je beboet want dat mag niet!!! Waanzin gewoon! Ik hoop dat deze petitie wat uithaalt!

Gast

#167

2012-11-12 01:15

Hoeveel handtekeningen zijn er nodig?

Gast

#168

2012-11-12 01:16

In Oldenzaal is het geld al eens gebruikt om carnavalsloodsen te bouwen... :-|
Shar-Li

#169 Hondenbelasting

2012-11-18 19:08

Hondenbelasting is absoluut niet meer van deze tijd ! Ook is hier sprake van Rechtsongelijkheid ! Want waarom dan geen Kattenbelasting of Paardenbelasting enz enz ! Ook het feit dat er in de gemeente wel hondenbelasting betaald moet worden en in andere gemeentes weer niet vind ik een vorm van rechtsongelijkheid ! Want volgens de wet is iedereen gelijk toch ??? Dus is het in mijn ogen ook nog eens een vorm van discriminatie !

Gast

#170

2012-11-22 15:01

Hondenbelasting is een manier om grote gaten in de gemeentebegroting te laten dichten door hondenbezitters. Hondenbezitters maken nog geen 50% uit van de totale bevolking. En die <50% moeten dus extra bijdragen omdat gemeenten niet met hun geld uitkomen!
skunk

#171

2012-12-06 16:27

laat onze honden met rust katten hoeven ook niks te betalen en schijten overal gratis ook in je tuin zijn het altijd poesjes van anderen

Gast

#172

2012-12-07 12:39

Het is gewoon discreminatie. Alleen honden wel en alle andere dieren geen belasting. Het is voor de gemeentes gewoon een makkelijke melkkoe. Honden worden nml. altijd thuis gehouden en dus makkelijk op te sporen. Andere dieren waaronder zeker katten worden 's morgens het huis uit geschopt en zijn dus niet te controleren. Overlast van katten is duidelijk groter als die van honden.

Gast

#173

2012-12-17 16:18

Geweldig!! Hondenbelasting stamt uit de middeleeuwen, uit de tijd dat mensen honden gebruikten om karren voort te trekken. Daarom moesten mensen er belasting over betalen, omdat het werd gezien als 'werktuig'. Aangezien geen enkele hond meer gebruikt word voor deze doeleinden is hondenbelasting nutteloos en uitbuiting van de hondenbezitter!!
Oh en hondenpoep? Mijn hond poept tenminste niet in de tuin van de buren, zoals de (belastingvrije) kat van de buren dat wel bij ons in de tuin doet!

Gast

#174

2012-12-17 16:50

Ik heb 3 honden en betaal voor hond 1 €90 voor hond 2 €180 en hond 3 €270 Belachelijk gewoon!!!
Truus

#175 letters

2012-12-18 08:01

betaald in de tegenwoordige tijd is met een T