Aktie Hondenbelasting Nederland

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aktie Hondenbelasting Nederland.


Gast

#126

2012-01-27 15:50

het is bij wet verboden belasting te heffen opgezelschaps dieren toch gebeurd het al jaren de paarden scheette grote hopen heb je ooit gezien dat berijders van paarden de strond opruimden. ik niet

Gast

#127

2012-01-31 18:57

katten poepen toch ook,waarom ook dan geen katten belasting... waar gaat het geld naar toe van de honden belasting.. zie er niets van terug bij ons in de gemeente...geen speelveld en zeker niet voldoende afvalbakken.

Gast

#128

2012-02-03 11:55

Mijn vraag is wat word er nu eigenlijk gedaan met al dit geld wat we betalen voor hondenbelasting? Er is hier nergens wat te bekennen van wat voor voorzieningen dan ook.
schandalig

Gast

#129

2012-02-07 03:31

Als het geïnde geld daadwerkelijk gebruikt zou worden ten voordele van de honden en hun eigenaren, dan had ik deze petitie niet hoeven tekenen.

Gast

#130

2012-03-03 23:14

Ik benhet er helemaal mee eens het leven wordt steeds duurder en die.hondenbelasting vind ik ook niet.nodig

Gast

#131

2012-03-06 18:39

Jereinste uitbuiterij. Mijn hond komt nooit buiten mijn hekwerk. Wat is het verschil tussen mijn hond een kanariepiet, een kat, een paard of een goudvis?
Makkelijk geld verdienen. Stop deze belachelijke oplichtinbgspraktijken

Gast

#132

2012-03-08 14:00

Opruimplicht voor hondenpoep dat is nog tot daar aan toen, maar dan niet ook nog eens belasting heffen.

Gast

#133

2012-04-23 21:28

Ik laat m n honden in de tuin poepen en piesen en ga daarna een rondje met ze lopen. Grote onzin die hondenbelasting!!!

Gast

#134

2012-05-10 13:29

De gemeente Voorburg rekent voor de 2e hond het dubbele bedrag aan belasting. De gemeente gaf toe dat zij dit doen om hondenbezit te ontmoedigen. Een parkeervergunning voor een 2e auto kost echter hetzelfde als voor auto nummer 1.

Gast

#135

2012-06-13 20:36

Belachelijk dat hondenbezitters belastinggeld moeten betalen en mensen die katten, huisvarkens, konijnen, cavia's kippen, vogels ed niks hoeven te betalen....
En als de poep dan ook nog opgeruims zou worden.....of er speciale zakken en bakken voor de poep zouden komen...

Gast

#136

2012-07-06 11:32

Ooit heb ik contact opgenomen met de gemeente Almere met de vraag waar mijn geld voor wordt gebruikt aangezien wij geen poepkarretjes etc. hebben. Wat het antwoord was??? Daar worden de kosten van de controleurs mee betaald!!!
belasting hater

#137 weg met de hondenbelasting!!!!

2012-08-16 23:12

Gewoon helemaal afschaffen!!!!!
Nergens in nederland is gelijk dus dat klopt al van geen kanten:@ !!!
Tikkie671

#138 Hondenbelasting afschaffen

2012-08-25 16:19

Er is al jaren sprake van rechtsongelijkheid. Waarom alleen hondenbelasting, de tijd van de hondenkarren is al geweest! Daar was deze belasting dan ook voor bedoeld, nu spekken ze alleen de gemeentekassen ermee. De ouders van de hangjongeren krijgen geld toe (kinderbijslag) terwijl hun kids juist de grootste vervuilers zijn! Laat ze daar maar eens mee beginnen, met het belasten van die ouders.

Gast

#139 Re:

2012-09-03 12:47

#8: -   Dit staat op wikipedia:

Tegenprestatie door de gemeente

De hondenbelasting is geen zgn. bestemmingsheffing. De inkomsten uit hondenbelasting vloeien naar de algemene middelen; de gemeente kan deze middelen naar eigen inzicht gebruiken. Tegenover de betaling van de hondenbelasting hoeft de gemeente dus geen rechtstreekse, aanwijsbare tegenprestatie te leveren, zoals (bijv.) het ter beschikking stellen van plastic zakjes om hondenpoep op te ruimen. Voor het maatschappelijk draagvlak van de belasting is het evenwel raadzaam voor gemeenten om wèl een zichtbaar 'hondenbeleid' te voeren.

 


Gast

#140

2012-09-29 11:18

katten pissen en schijten ook overal. waarom dn alleen honden belasting??
Treasure

#141 Hondenbelasting

2012-10-07 20:39

Bijna 5 jaar lang vond de gemeente westland het niet nodig om hondenbelasting te betalen. De hondeneigenaren zorgden er dan ook voor, dat alles schoon bleef van de honden uitwerpselen. De uitwerpselen werden in de aangeboden zakjes welke in een standaard naast de vuilbak hing netjes opgehaald en weggegooid in de betreffende vuilbak. Nu kwam de gemeente toch maar terug op het stopzetten van de hondenbelasting en sinds 1 jan. 2012 is de hondenbelasting weer van kracht. Een speciale inspecteur loopt langs de huizen om te controleren of er honden aanwezig zijn en of ze al netjes opgegeven zijn en zo ja om hoeveel honden gaat het dan...hier volgt dus de aanslag op. Wat ga je nu weer krijgen, dat de honden eigenaren denken van we betalen genoeg belasting en we ruimen nu niets meer op, laat dit de gemeente dan ook maar doen. Afschaffen die belasting.
amy

#142 honden belasting

2012-10-07 21:44

Waarom wel een honden belasting en bjjv geen katten belasting.ik ruim elke dag de poep van buurtkatten uit mijn tuin.die mogen wel overal kosteloos poepen maar honden neee die moeten betalen.ik zeg niet eerlijk!! Dus afschaffen!!
bo

#143 honden belasting

2012-10-07 21:50

Afschaffen zou ik zeggen.het is niet eerlijk laten we eens naar de katten kijken die tegenwoordig overal gratis mogen poepen.en ja helaas ook in mijn eigen tuin ruim ik de poep van anderen....gratis!!!
V

#144 Hondenbelasting

2012-10-08 23:21

Natuurlijk kan ik weigeren om te betalen maar komen ze aan de deur en kan ik niet bewijzen dat ik betaal dan hang ik en moet ik een flinke boete betalen en dan? Ik sta volkomen achter deze actie, al is het alleen maar dat de katten van kattenbezitters en de paarden van paardenbezitters ook overal hun poep laten liggen. Kattenpoep in andermans tuin en paardepoep op de polderwegen. En die hoeven niet extra te betalen. Maar de gemeente is sterker dan ik. Ik zal er alleen voor staan als ze aan de deur komen en dan zal ik toch echt moeten betalen, of ik nou wil of niet dus dan kies ik eieren voor mijn geld. Maar het is van de zotte dat deze belasting er is. Gr. Vivian


Gast

#145

2012-10-08 23:26

Ik heb het altijd al onzin gevonden!!! Weg met die belasting!!!
Mier

#146 Hondse hondenbelasting

2012-10-08 23:43

Ik ben meer dan €900,00 per jaar kwijt voor mijn 4 geadopteerde galgo's. Absurd. Dank u, gemeente Landgraaf!

Gast

#147

2012-10-09 16:28

Als ik hondenbelasting moet betalen, dan moet er ook maar kattenbelasting komen, en paardenbelasting en noem maar op! Het is alleen maar geldklopperij!
adelaar

#148

2012-10-09 21:11

ik heb geen hond meer. maar wel gehad vroeger . mijn mening is alles gelijk de een plaats niet betalen de ander ook zeker niet alles moet toch zo gelijk zijn hier in nederland dus de hondenbelasting er af jippie lijkt me heerlijk voor heel veel honden bezitters die dan weer dat geld aan hun dier kunnen mogen uitgeven
diertje6

#149 Re:

2012-10-10 01:47

#4: Woeffie -

Anders kun je een hoge boete krijgen als je het niet betaald...

diertje6

#150 Re:

2012-10-10 01:51

#22: -

Een hond is een hond vind ik , maakt niet uit wat voor ras. Kleine hondjes geld het zelfde dan voor vind ik.