Aktie Hondenbelasting Nederland

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aktie Hondenbelasting Nederland.


Gast

#51

2011-11-16 20:20

Weg hondenbelasting

Gast

#52

2011-11-16 20:20

Ik haat belasting

Gast

#53

2011-11-16 20:23

Ik vind het erg onnodig hondenbelasting te betalen daar paarden hun behoefte op fietspaden doen en de poezen ook overal mogen poepen. En ik ruim altijd mijn hondenpoep op, ik heb altijd zakjes bij.

Gast

#54

2011-11-16 20:24

Waarom kost poep geld?

Gast

#55

2011-11-16 20:25

Onnodig

Gast

#56

2011-11-16 20:27

Ik heb zelf geen hond, maar als ik er een zou hebben, zou ik geen belasting willen betalen.

Gast

#57

2011-11-16 21:35

Indien honden belast zouden moeten worden om de "last" dan wil ik ook poezen (plassen mijn garage vol waarom weet ik niet, zorgen voor verkeersgevaarlijke momenten omdat honden daar een probleem mee hebben) paarden (er worden aparte paden aangelegd (kosten) in de duinen en toch probeer je keutels te omzeilen op het voetpad. Paarden/honden/poezen schat ik 1 op 3 op 5!!

Gast

#58

2011-11-17 07:55

Wat denken jullie van de katten? Daar wordt toch ook geen belasting voor gevraagd! Terwijl hier in de buurt wel 10 katten rondlopen die overal lopen te poepen. Als een hondenbezitter zijn hond niet aanlijnt of de poep niet opruimt krijgt hij een bekeuring. Terwijl katten rond kunnen lopen en overal mogen poepen. Afschaffen dus die hondenbelasting

Gast

#59

2011-11-17 13:36

We betalen honden belasting omdat: juist, omdat de gemeente anders niet meer rond kan komen. Dat is naar mijn mening toch niet ons probleem? Hier in Zaanstad moet je de hondenpoep ook opruimen bij de vrije uitrenzones. Wat dan in andere gemeentes niet het geval is. Dus hier in Zaanstad betaal je echt hondenbelasting voor niets.

Gast

#60

2011-11-17 14:00

In Groningen, betalen we ontzettend veel hondenbelasting. Terwijl ze nu net ook nog een nieuw hondenbeleid hebben. Veel minder uitrenplekken! Poep opruimen, met dit laatste ben ik het eens!! Maar laten ze dit dan wel compenseren met hondenbelasting, want als alles al geregeld is zijn honden ook geen belasting meer!!

Gast

#61

2011-11-17 14:07

Ben het volkomen eens met deze petitie. Het is alleen een belasting om de begroting sluitend te krijgen. Veelal weer over de ruggen van de laagst verdieners.

Gast

#62

2011-11-17 15:00

helemaal waar!!

Gast

#63

2011-11-17 15:57

Mijn hondjes lopen altijd aangelijnd en ik ruim netjes hun poep op in een zakje .
Dit is trouwens VERPLICHT in Sliedrecht !
Waarom moet ik dan hondenbelasting betalen en met mij vele anderen ?

Ze gebruiken het gewoon voor andere zaken . Laat ze het geld wat daarvoor nodig is dan ook maar daar weghalen en niet bij ons hondenbezitters !
Bovendien vind ik het belachelijk dat je voor je 2e hond bijna 200% meer moet betalen en voor de derde en vierde nog meer . Waar slaat dat op ????

En je betaald voor een mega grote hond evenveel als voor een kleintje ...ook vreemd toch ?
Bij auto's / huizen gaat de belasting ook naar het gewicht / de grootte !

Afschaffen dus !!!!

Gast

#64 Re:

2011-11-17 18:46

#1: -  

 Wat ik ook zo oneerlijk vind is, als je toch verplicht is om belasting te betalen dat dit dan naar gewicht moet betalen. Ik heb een hondje van 5 kilo en mijn buren hebben een hond van 50 kilo en die betalen net zoveel.


Gast

#65

2011-11-17 20:06

Ik ben helemaal eens met afschaffing van de hondenbelasting, in ons dorp wordt er nooit poep van de honden opgeruimd door de gemeente, zelf loop ik met zakjes om de poep van mijn hond op te ruimen, kan niet eens de zakjes kwijt loop er soms enige tijd mee rond.Afschaffen !!!!

Gast

#66

2011-11-17 21:25

In emmmeloord zou per 2012 de HB afgeschaft worden , en ja hoor.....op de valreep gaat dat dus gewoon NIET door!!!!!willen ze zeker al die onnodige verbouwingen mee op de deel, mee financieeren...Pffff.

Gast

#67

2011-11-18 10:22

Beetje ouderwets, hondenbelasting. Als er over andere dieren geen belasting word betaald hoeft dat over een hond toch ook niet?
gast

#68 belasting honden

2011-11-18 22:34

natuurlijk overbodig, niemand hoort last te hebben van poep of geblaf en zo.
maar de sanctie daarop is afdoende, daar hoeft niet ook nogeens hondenbelasting bij.
inderdaad graaien en onfatsoenlijke belasting.
onvoorstelbaar dat mensen dit pikken, er is namelijk sinds de ruim plicht helemaal geen reden meer voor.
veel meer tegengas zal wel helpen, maak meer reclame voor deze actie, betrek landelijke dagbladen en het nieuws erin, voordat de petitie aangeboden wordt!

Gast

#69

2011-11-19 01:15

Belachelijk ik betaal al jaren en voor wat ik heb chihuahuas en zijn ze bak zindelijk, wat ik dom vind hier waar ik woon is niets voor de honden negens kan de honden genieten om een leuk wandeling allees is verboden voor de hond wij hebben een park en vroeg altijd daar na toe en nu mag niets meer dus waroom moet gaan betalen waar ga het geld naar toe wij kreeg nooit een antwoord op de vraag waar is de geld van de hondenbelasting voor ???


Gast

#70

2011-11-19 11:06

Wanneer hondenbelasting geheven wordt zouden er ook belastingen moeten zijn voor katten, paarden en uiteraard de grootste vervuilers: kinderen!

In ieder geval ruim ik geen poep op, want daar betaal ik de belasting voor.
Er zijn nl. geen voorzieningen voor honden hier in de gemeente


Gast

#71

2011-11-19 17:04

Heel goed vindt ik,als de belasting verdwijnt.Groeten N.v.K

Gast

#72

2011-11-20 07:19

Ik zit inmiddels in de Sociale Dienst en hoef dus geen gemeentelijke belastingen te betalen waar de hondenbelasting ondervalt, maar sinds dit jaar moet je als hondenbezitter in de gemeente Wijk bij Duurstede de hondenpoep opruimen. Er zijn geen poepzuigers, er zijn geen gratis zakjes te verkrijgen, wat in de gemeente Maarssen wel was, waar ik op dat moment wel hondenbelasting betaalde. Maar ook daar waren er volop plekken om de hond(en) los te laten kunnen lopen en waar je niet de hondenpoep hoefde op te ruimen. Werd goed aangegeven, dus je kon de fout niet ingaan. Hier in Wijk is er vrijwel geen gelegenheid om je hond los te laten lopen, je moet zelf maar zorgen voor zakjes en het opruimen. Doe je dat niet en je wordt gepakt staan er grove boetes tegenover. Zowel tegenover het los laten lopen van je hond als het niet opruimen van poep. Waar betaalt men dan in hemelsnaam nog hondenbelasting voor? Voor iets dat gold toen honden gebruikt werden als lastdieren en totaal niet meer van deze tijd zijn? Hou toch op. Hondenbelasting betalen is prima, zolang er gratis zakjes komen, meer mogelijkheden om de hond los te laten lopen etc.


Gast

#73

2011-11-20 22:18

Hondenbelasting, gemeentebelasting voor voorzieningen in de buurt zoals speeltoestellen voor kinderen, waar de hond weer niet welkom is...
Poep opruimen en zakje tot thuis in je hand houden want er is niet voorzien in afvalbakken...
De dierenasiels moeten leeg, weg met de hondenbelasting!!

Gast

#74

2011-11-20 23:13

er zijn al zakkenvullers genoeg!!!!!!!!

Gast

#75 Re:

2011-11-20 23:15

#70: -  

 U heeft zeker geen kinderen ......jammer dat Uw ouders daar anders over dachten!!