Aktie Hondenbelasting Nederland

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Aktie Hondenbelasting Nederland.


Gast

#76

2011-11-21 18:52

waarom wel hondenbelasting en geen kattenbelasting.
Wij ruimen de uitwerpselen op. De poes begraaft ze in uw tuin. Voor de kinderen krijg je toeslag en ze ruimen de rommel(kapot bierflesjes e.d.) niet op.Waarom krijgen wij geen toeslag?

Gast

#77

2011-11-22 23:39

zoveel verschil in geld en in gemeente in wel of geen hondenbelasting

Gast

#78

2011-11-23 11:56

De hondenbelasting in Den Haag gaat in de pot "algemene middelen voor de leefbaarheid van Den Haag" Ik betaal hondenbelasting voor iets waar ik als hondenbezitter niets aan heb (krijg een boete als ik de hondenpoep niet opruim of zelfs als ik geen zakje bij mij heb om het op te ruimen, plaatsen waar de hond los kan worden steeds minder). En mag betalen voor iedereen die de leefbaarheid in Den Haag verpest. Dus weg met die oneerlijke hondenbelasting en zonodig invoeren van een leefbaarheidsbelasting, maar dan eentje voor IEDEREEN

Gast

#79 Re: Chihuahua's

2011-11-23 12:09

#25: -

Wahahahah, een soort motorrijtuigenbelasting.

Kees
Gast

#80

2011-11-24 13:45

Ben het helemaal mee eens dat hondenbelasting niet van deze tijd is en nooit had dienen te worden ingevoerd.
Het is alleen maar een inkomstenbron voor onze gemeente waar feitelijk niets tegenover staat! Gewoon en direct afschaffen!!

snap jij het nog?

#81 Re: helemaal mee eens

2011-11-24 13:45


Gast

#82

2011-11-24 15:55

Er zijn zoveel honden in het asiel, als alles niet zo duur zou zijn, zoals o.a., dierenarts en hondenbelasting
zouden wij met de kleinere inkomens maar wat graag een hond uit het asiel halen.

Gast

#83

2011-11-24 16:21

Nu zijn het al jaren de honden, straks de katten en paarden bezitters die kunnen gaan betalen met deze economische crises. Gemeenten halen het geld waar ze maar kunnen bij ons de burgers. Dus wat voor dier je ook bezit teken deze petitie.

Gast

#84

2011-11-24 16:46

Waarom moeten de katten geen belasting betalen ?
Onze straat is vol met poep en niemand komt om te opruimen....

Gast

#85

2011-11-24 18:38

belasting betalen? niet meer van deze tijd!
ik wil welmaar dan MOET de gemeente ook de poep opruimen!!!!!! wij betalen genoeg.

Gast

#86

2011-11-24 20:33

ja ik ben ook voorstander om de honden belasting af te schaften

Gast

#87

2011-11-25 10:54

geen commentaar -.-

Gast

#88 Re: Helemaal mee eens!!!!!

2011-11-26 01:15


Gast

#89

2011-11-27 11:40

in deze dure tijden moeten ze dit gewoon afschaffen

Gast

#90

2011-11-27 20:50

Laten ze de katten ook eens aanpakken die de behoefte in je tuin doen. Waarom moeten de mensen gestraft worden die een hond hebben.

Gast

#91

2011-11-30 03:21

Het wordt de hoogste tijd om de Hondenbelasting af te schaffen .
En wel.....Zo snel mogelijk !

We betalen al genoeg belasting en tenslotte :De honden mogen steeds minder  hier
in Nederland .Waarom dan nog Hondenbelasting betalen?
Stop daar maar eens mee .

Dan nog het belachlijke verschil van de ene plaats WEL betalen  en de andere NIET .Ook een verschil in bedrag .Te gek voor woorden .Trek dan 1 lijn .

STOPPENNNNNNNNNNNNNNN........................!!

 

 





Gast

#92

2011-11-30 09:19

Ik ben het geheel met jullie eens! Ik heb het altijd belachelijk gevonden om hondenbelasting te betalen terwijl het geld naar andere potjes gaat en er niets tegen de honden poep word gedaan. Daarbij heb je steden daar moet je het poep opruimen en ook nog hondenbelasting betalen, ik vind het belachelijk!!!
Maar er zijn zoveel dingen belachelijk in Nederland!!!

Gast

#93 Re:

2011-11-30 09:24

#90: -  

 Daar ben ik het geheel mee eens , die poepen en plassen in andermans tuinen, daar heb je echt overlast van en mensen nemen makkelijker 5 katten dan 5 honden...

Alle katten moeten nu verplicht gechipt zijn dus het is makkelijk om na te gaan of er kattenbelasting betaald word en zo niet mee nemen naar het asiel waar de eigenaren hem/haar op kunnen halen tegen betaling!!!

Ik hou zelf van alle dieren katten, honden, paarden, e.d maar er moet 1 lijn worden getrokken...

dierenliefhebster

#94 weg met die achterhaalde belachelijke belasting

2011-11-30 09:42

Hondenbelasting is indirecte dierenmishandeling,veel honden worden niet gekocht of uit het asiel gehaald vanwege de dure hondenbelasting die in sommige gemeenten belachelijk hoog is(venlo), vanwege die domme belasting nemen genoeg mensen geen hond.
Hoe zit het met de belasting voor duivemelkers, die vogels poepen ook alles onder, schaapherders die met hun kudde door de straten trekken of mensen op paarden die gelijk zo,n grote hopen leggen, zo kan je wel bezig blijven, weg met die belachelijke belastingen die er alleen maar toe dienen de gemeentekas te spekken.

Gast

#95

2011-11-30 09:47

Ik betaal voor 4 chihuahua's meer dan 400 euro hondenbelasting,waar blijft de jeugdvervuilbelasting,loop maar eens langs de hangplekken.

Gast

#96

2011-11-30 09:53

perfekt!

Gast

#97

2011-11-30 09:57

zoiets raars deze belasting... Gemeente spekken. 120 voor 1 hond!!!


Gast

#98

2011-11-30 10:27

Heb op eigen houtje lokaal (Venlo) ook al eens geprobeerd om wat te onderneming tegen die absurde belasting. Helaas... Mensen klagen wel, maar willen niks doen, zelfs mensen niet die daarvoor betaald krijgen als gemeente raadslid.

Gast

#99

2011-11-30 11:00

Goed zo , er blijven toch steeds meer mensen tekenen . Als je niks doet bereik je zeker niks !
Er zijn zat mensen waaraan je vraagt of ze mee willen doen met de aktie , die dan zeggen ...Het helpt toch niet , en vervolgens wel klagen !
Laten we nu er een actie is proberen allemaal zoveel mogelijk mensen op te trommelen en deze link op je hyve / facebook of website te zetten !
Je heb ook www.buurtlink.nl als iedereen deze link op zijn eigen buurt zet help dat enorm . Ik heb het in verschillende plaatsen erop gezet en je ziet dan aan de handtekeningen dat er dan uit die plaatsen mensen stemmen . Ik kan natuurlijk niet alleen dit overal promoten , help mee a.u.b. Dank jullie wel !


Gast

#100 $$$4

2011-11-30 15:11

me honden doen het hier op een kattebak ,en buiten wandelen ze ze vinden van mij geen strond ga de wc in net als gewoon poep ,en de katten die buiten lopen die alles verzeiken en schijten daar erger ik me eigen aan