Stop de vete onder de V-partijen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de vete onder de V-partijen!.


Gast

#76

2012-04-23 09:44

Voor mij is het onbegrijpelijk dat vooral NVA blind blijft voor ons aller einddoel.

Gast

#77

2012-04-23 09:52

Onze echte partij is de Vlaamse Beweging
klagtnichtkampft

#78

2012-04-23 10:20

Er zijn wel duidelijk verschillen tss NVA & Vlaams Belang. Zo is NVA voor de staat Vlaanderen binnen de verenigde staten van Europa. Een verenigd Europa waarin staatsgrenzen hertekend kunnen worden zodat staten als Catalonië, Baskenland, Friesland... als zelfstandige staat binnen dit grote Europa kunnen horen. Vlaams Belang is voor een onafhankelijk Vlaanderen waar enkel Vlamingen van mogen genieten. Vlaams belang is tegen een verenigd Europa. Voor mij is de keuze duidelijk: Een verenigde staten van Europa met Brussel als een soort Washington DC. Een centraal geleid europa met dezelfde rechten en plichten voor iedere burger. Een streng instromingsbeleid t.o.v. gelukszoekers met een soort van green card. Enkel degenen die iets kunnen bijdragen tot de maatschappij zijn welkom. Een Europese defensie zodat we ons onakfhankelijker kunnen opstellen tegenover de USA. Kan het Vlaams Belang zich hierin vinden? Ik geloof het niet. Trouwens, voor het eenzijdig uitroepen van de onafhankelijkheid heb je nog heel veel V- stemmers nodig.

Gast

#79

2012-04-23 10:20

Ze moeten overeenkomen ! Geel, rood, blauw en groen moeten ...groenlachen !

Gast

#80

2012-04-23 10:35

Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, broedertwist en schanden!!!!
Jef uit Knokke-Heist

#81 Re: Re: wij hebben een andere vlag. Deze vlag ,driekleur dekt de lading niet.

2012-04-23 10:39

#67: - Re: wij hebben een andere vlag. Deze vlag ,driekleur dekt de lading niet.

Ik ben het volledig eens,maar ik had enkel die keuze...maar voel me toch nog ergens nauw verbonden met de  "oranje-blanje -bleu"...horizontaal gelegen...

Het doet me leed te zien 'hier' elkaar min of meer weer te bekampen...die petitie is net gestart om het tegendeel te bereiken...

BOVELE Jean Pierre

#82 Re:

2012-04-23 10:53

#78: klagtnichtkampft -

maar man, je vliegt direct in het cordon met uw standpunten

en : 'waar enkel Vlamingen mogen van genieten' ???? waar slaat dat op ?


Gast

#83

2012-04-23 10:56

Als Bart De Wever voor veranderingen is moet hij met alle Vlaamse nationalisten samen werken, zowel de gematigde als deze van de harde lijn, het zal zonder samenwerking nooit lukken. Op dat punt heeft Filip De Winter gelijk.
BOVELE Jean Pierre

#84

2012-04-23 11:00

ALS IK DIT ALLES ANALYSEER WAT MEN SCHRIJFT TREK IK DE VOLGENDE CONCLUSIE:

VLAAMS BELANG WIL WEL MAAR WORDT GEBOYCOT DOOR IEDEREEN NVA EN BDW OP KOP !
LAAT ONS DUS EEN NIEUWE PARTIJ STICHTEN EN EINDELIJK OVEREEN KOMEN :

'DE ECHTE VLAMINGEN' OF NOG VEEL BETER 'DE REPUBLIKEINSE PARTIJ'

KLAAR EN DUIDELIJK, WAT DENKEN JULLIE ?

Gast

#85

2012-04-23 11:01

Hoog tijd dat de neuzen in de zelfde richting wijzen, De NVA wil blijkbaar van de VB'ers niks weten, is BDW dan toch de mol in opdracht van het Loge gebroed dat Europa kapot maakt ?

Gast

#86

2012-04-23 11:01

Eindelijk eens een adequaat iniatief om het "Verdriet ven Vlaanderen" aan de kaak te stellen. Veel succes!!!

Gast

#87

2012-04-23 11:08

de maskers vallen af. NVA is een groep opportunisten die weten dat macht in dit on-landje enkel te bereiken is via véél stemmen, de stem van jan modaal en dus véél water te schenken in weinig wijn.

Gast

#88

2012-04-23 11:18

Wie het cordon steunt is een V-partij onwaardig !

Gast

#89

2012-04-23 11:36

Bedankt met dit initiatief, het is echt wel nodig na de "cordon-verklaringen" van Jandom in de pers vorige week...
Toch wel jammer dat hij het belgicisme hierdoor steunt.
Omver en erover!

#90 Onze vlag: Oranje Blanje Bleu!

2012-04-23 11:45

Wijlen Pater Marcel Brauns zei ooit eens in één van zijn prachtige voordrachten (Everberg 1965?) dat verdeeldheid en broedertwist eigen waren aan een verdrukt volk. De verdrukkers zijn altijd solidair met elkaar. In volle onafhankelijkheidsstrijd schoten de Ierse nationalisten met echte kogels naar elkaar. Wat in Vlaanderen nu gebeurt is droevig en om te wenen! Ziet men dan echt niet dat onze echte vijanden de belgicistische franssprekenden zijn? Zij lachen in hun vuistje!
Wat confederalisme betreft, dient men te weten dat confederalisme binnen belgië niet kan, omdat confederalisme betekent dat men een verbond of verdrag sluit tussen onafhankelijke staten. Dus eerst het ONAFHANKELIjK VLAANDEREN en erna een confederatie en dan bij voorrang met Rijksnederland ("Confederatio Neerlandia"). Onze vlag zou dan ook best "oranje blanje bleu" zijn.
Priester Edward Poppe, Heilige Lutgardis, O.L.Vrouw van Vlaanderen, bid voor ons.
Luk van Biervliet


Gast

#91

2012-04-23 11:48

De uitspraken van BDW en andere commentatoren binnen zijn partij geven als aanspraak aan dit adres weinig kans op slagen maar desalnietemin krijgen jullie mijn volledige steun voor de oproep en zal ik hem dan ook verspreiden onder mijn kennissenkring.

Gast

#92

2012-04-23 12:15

wil je een dag gelukkig zijn, neem wraak. Wil je gelukkig blijven, verzoen je.
Grijze Beer

#93

2012-04-23 12:16

Mailtje van mij op 17 -04-2012 aan alle NV-A verkozenen

Geachte dames en heren,

Laten we beginnen met hetgeen Remi Piryns ons nagelaten heeft.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden
Niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande;

Maak dat uit de oude bron nieuw leven nogmaals vloeit,
Schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen,

Met nooit gebroken moed ons land her op te bouwen;

Tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit.


Jarenlang hebben jullie bij de N-VA mordicus het ondemocratische cordon sanitaire aangeklaagd.
Nu puntje bijna bij paaltje komt verklaart Jan Jambon (sorry Jan je bent niet Meesterlijck bezig - die kon ik niet laten liggen) dat er van enige samenwerking met de “broeder”partij geen sprake kan zijn.
Daarvan krijg ik nu de webbe zie.
Wijst dat op enige vorm van acuut geheugenverlies, of schuilt daar een verholen tjeventrekje achter ??
.
Elio Dicorrupto lacht in zijn (links gebald) vuistje. Zonder verdere inspanning krijgt hij bij de volgende verkiezing de overwinning op een schoteltje aangeboden.
Ik zou jullie dus zeer sterk aanraden om er nog eens goed over na te denken. Bezint dus eer ge begint.
De overwinning voor Vlaanderen ligt in het zeer kortbije verschiet en jullie verknallen het op voorhand.
Dus als jullie je leven niet beteren, voor mij geen stem meer voor de N-VA in de toekomst.
mvg


Gast

#94

2012-04-23 12:19

Als twee honden vechten voor een been...
Arre

#95 Re: stop de vete onder de V partijen

2012-04-23 12:25

#13: Jean Pierre BOVELE - stop de vete onder de V partijen 

 Helemaal eens met uw betoog. BDW gaat niet voor een onafhankelijk Vlaanderen maar alleen voor zichzelf. Zolang zijn ziekelijke aversie voor het VB duurt en blijft weigeren om met hen samen te werken zal ik niet voor de NVA stemmen en dat zouden alle overlopers van het VB moeten overwegen. Als 80jarige zou ik nog héél graag meemaken in een onafhankelijk Vlaanderen te leven, maar ik begin wel te wanhopen.


Gast

#96 Re:

2012-04-23 12:30


Gast

#97

2012-04-23 13:05

Ik vind niet dat BDW met zijn links gezwets zo hoog van de toren moet blazen. Reeds een tijd geleden lag ik er nog eens met mijn neus bovenop: ik heb nu nog een zwaardere desillusie dan in 1972.

Gast

#98

2012-04-23 13:08

Vamingen moeten nu eens voor altijd de Vlaamse kar trekken en mekaar niet afmaken.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2012-04-23 13:50


louisiana

#100

2012-04-23 14:12

Ik had een goed draaiende boetiek in centrum van Brussel(koningsgalerij),omwille van mijn vlaamse afkomst,werd ik gepest door op alle mogelijke manieren door de franstaligen(fdf plakte stickers op mijn etalages en spoten erop"maison à eviter!")ik woonde in het bovengelegen appartement en kreeg via de beenhouwersstraat etensresten ;kommen mosselschelpen,en meerder vuilnisafval over mijn terrasje en door de vensters als ik verluchtte.
Ik had een cliënteel van 70% vlamingen (en de rest franssprekenden en toeristen)Ik begroette altijd in de 2 talen,maar kreeg dan slogans op mijn vensters"BXL 98% francophonne....on va vous chasser de la galerie !!!"
Ik heb het 13 jr uitgehouden,na een molotov-coctail door mijn livingraam was de maat vol!
ik hoop dat dit doel ,dat wij ondertekenen bereikt wordt en dat de discriminatie van de vlamingen
stopt !!!
als er een klant binnenkwam begroette ik die altijd met "goeie dag,bonjour"