Stop de vete onder de V-partijen!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Stop de vete onder de V-partijen!.

Reinhilde

#201 Re:

2012-04-29 11:29

#199: -

Helemaal akkoord met Patrick Lippens! Ik ben militante in een lokale N-VA-afdeling en ik vind dat we resoluut de hand moeten reiken aan het Vlaams Belang. Alleen eenheid kan ons naar de Vlaamse onafhankelijkheid brengen.

Oproep aan alle N-VA-ers: laten we stoppen met het kinderachtig gedoe, teken deze petitie!


Gast

#202 Re: Bye bye Belgium !

2012-04-29 16:32

#200: Vlaming - Bye bye Belgium !

 

Kleine belangrijke correctie beste Vlaming : Voor het programma "Bye bye Belgium" waren toen Jan Jambon en Koen Dillen eveneens van de partij !  t' Kan verkeren zei Bredero".

Gelukkig mogen we vaststellen dat er heel wat echte Vlamingen bij de N-VA'ers zijn die het 'vry en vranck' voor Vlaanderen in de eerste plaats opnemen !

Mijn oprechte waardering voor het standpunt van Patrick en Reinhilde (#199 en #201)

 

 

 


Gast

#203

2012-04-30 09:05

Ik had reeds vast besloten voor NVA te stemmen maar na de uitspraken van Jan Jambon ivm het handhaven van het cordon sanitair zal het nu zeker Vlaams Belang worden. Waaromvoelt NVA zich geroepen om tweedracht te zaaien???

Gast

#204

2012-04-30 14:22

De zwevende kiezers stemmen voor de underdog!
N-VA WORDT WAKKER !!! Neem de uitgestoken hand van het VB aan.
Vlaanderen gaat voor alles

een ex-N-VA kiezer

#205 Re: Beste gast #203

2012-04-30 21:53

#203: -

Het zou erg onlogisch zijn in deze situatie als overtuigde Vlaming voor de NVA te stemmen zolang de voorzitter en de kopstukken van de partij anti-Vlaamse pure opportunisten zijn die een groot aantal Vlamingen de rug toekeren en nog liever de hand reiken aan anti-Vlaamse Belgische partijen.  Er zouden binnen de NVA meer rebellen moeten opstaan om hun eigen leiding terug op het Vlaamse spoor te dwingen.  Pas dan kan de NVA een meerwaarde zijn voor Vlaanderen.

Beseffen de NVA-kiezers wel goed dat hun leiders Vlaanderen uitverkopen aan het unitaire België, en dat zij ervoor zorgen dat Vlaanderen nog meer kan worden leeggezogen door Brussel en Wallonië.

Je hebt een wijs besluit genomen om na de uitspraak van ene J. Jambon voor het VB te stemmen i.p.v. de NVA.  Hopelijk zullen nog heel wat meer kiezers hun ogen terug openen en jouw voorbeeld volgen.  Trouwens de politieke ziens- en handelswijze van De Wever en Monsieur Bourgeois liegen er ook niet om.  Pure VB-haters die hun haatgevoelens dagelijks voeden tegen de wil van veel van hun kiezers en leden in.  Beste "Vlaamsgezinde" NVA-kiezers en leden denk goed na a.u.b. wanneer jullie echt om Vlaanderen geven.  Kiezers hebben enkel invloed via het stemhokje, maar partijleden kunnen preventief van binnenuit druk uitoefenen op hun leiding.

 

 

Lucebert

#206

2012-05-01 10:47

Ik heb vorige keer voor N-VA gestemd.
Mommenteel overweeg ik om een "strategische" VB-stem uit te brengen in oktober. Als signaal, dat De Wever veel te ver van het rechte pad is afgeweken.
Ik roep bij deze andere N-VA-ers op om het zelfde te doen.
Anders zullen Jambon en consoorten potdoof blijven voor onze oproep tot eenheid!

Gast

#207

2012-05-02 17:33

Een onafhankelijk en vrij Vlaanderen moet nu worden uitgeroepen, stop de onzin van staatshervormingen of het streven naar federalisme. We wachten nu reeds lang genoeg.

Gast

#208 Re: Inderdaad !

2012-05-02 18:10

#207: -

Inderdaad, en stop dringend deze anti-Vlaamse Di Rupo 1-regering met al haar gefoefel "TEGEN" Vlaanderen.

Vlamingen verenig u en stop alle politieke en andere broedertwisten en vetes omwille van het groot gelijk waar je niets mee bereikt tenzij een nog grotere onderlinge verdeeldheid.

De Vlaamse onafhankelijkheid moet ons allereerste doelstreven zijn en al de rest wat de regering Di Rupo 1 met Vlaanderen voorheeft moet dringend afgeblokt worden voor het weer eens voor Vlaanderen te laat is !

Vlamingen ontwaak nu uit jullie Lamme Goedzakkenslaap of je zal later erg bedrogen wakker worden !


Gast

#209 Vlaamse Volksbeweging : voor onafhankelijkheid en samenwerking

2012-05-07 20:06

Op de website van de Vlaamse Volksbeweging staat bovenaan in de hoofding :
"voor onafhankelijkheid en samenwerking". Waar blijf je nu mijnheer Moons !
Ik ben blij dat ik mijn lidmaatschap van de VVB heb opgezegd !

Gast

#210

2012-05-16 14:46

Misschien moet er ook eens worden stil gestaan bij de bedoeling van de initiatiefnemer (iemand die de speeches voor het Vlaams Blok schrijft)? Is hij echt de best geplaatste? Is hij neutraal?

U weet allen het antwoord.

Vervolgens: wat zou dat kunnen beteken "vrede tussen de V-partijen"? Maak dat eens concreet. Een coalitie in Antwerpen? En hebben we daarme de onafhankelijkheid? Er zullen alleen heel wat kiezers terug naar CD&V, VLD, etc gaan. Kiezers die niet moeten weten van het Vlaams Blok, omwille van zijn (migranten)programma. Die zullen bij de Vlaamse verkiezingen (dus na gemeenteraadsverkiezingen) niet meer op N-VA stemmen. En dus zal er geen meerderheid zijn voor de V-partijen.

Maar ja, de N-VA zal kleiner worden. Is dat misschien de bedoeling?

Gast

#211

2012-05-16 14:55

Het beste dat er voor Vlaanderen kan gebeuren is dat de N-VA blijft groeien en dat het VB blijft steken op 5 à 10%. Het VB heeft meer slecht dan goed gedaan voor Vlaanderen. Mocht de N-VA nu akkoorden sluiten met het VB zou die onafhankelijkheid er helemaal niet sneller komen. Dat is manifest onjuist. Organisaties die deze petitie onderteken moeten de strategische en tactische consequenties daarvan goed inschatten. Wat heeft Vlaanderen nu (op dit moment) te winnen bij een "vrede"? En wat heeft het te verliezen? Vergis u niet, voor velen is het VB géén partij als een andere. Voor velen wel, maar voor velen (waaronder ook heel wat van de N-VA kiezers) is het dat niet. Het VB heeft standpunten (tov vb homo's) die ver van het N-VA standpunt staan.

Gast

#212

2012-05-17 00:54

Volgens mij zitten hier weinig echte ex N-VAers of N-VAers ... Die zouden ongetwijfeld begrijpen dat de N-VA, en bij uitbreiding de Vlaamse beweging, veel meer te verliezen heeft met een coalitie tussen de n-va en het vb, dan dat er te winnen valt. Neen tegen een coalitie of samenwerking met het VB!

Gast

#213 Re: TRIEST

2012-05-17 01:00

#65: BOVELE Jean Pierre - TRIEST

Misschien moet je je es afvragen wie de initiatiefnemer is ...

Pagadderke

#214

2012-05-31 09:26

Alleen wie het opneemt voor vrede en samenwerking heeft het bij het juiste eind.
Wie dat principieel weigert kan onmogelijk goede voornemens voor Vlaanderen hebben.
Vlaanderen moet de topprioriteit zijn en blijven.
Al de rest is politiek gelul en eigenbelang in het nadeel van Vlaanderen.
Denk daar maar eens over i.p.v. uit jullie nek te lullen.
Walter

#215 Antwoord aan Reinhilde van N-VA

2012-06-07 01:16

#201: Reinhilde - Re:

Ik ga volledig akkoord met u, en velen denken daar ook zo over - spijtig genoeg de N-VA Top niet... overtuig hun!

Luc vd. A.

#216 Eenheid, ja!

2012-06-14 11:44

Helemaal akkoord met deze petitie. Het gaat om de inhoud, niet om wie toevallig het initiatief nam. En de personen die hem onderschreven, vormen tot de top van de Vlaamse beweging. Jammer genoeg ontbreekt één naam, die van Guido Moons, voorzitter van de Vlaamse Volksbeweging. Waarom in Godsnaam???
Jef

#217 Re: Eenheid, ja!

2012-06-21 23:54

#216: Luc vd. A. - Eenheid, ja!

Vraag het zelf aan Guido... en val dan van je stoel !


Gast

#218

2012-07-11 13:31

Het is inderdaad heel dringend dat dit dom en egoistisch partijgedoe stopt.

Gast

#219

2012-07-12 09:49

Werk samen beste NVA en VB of we gaan tenonder.
Kies een pseudoniem

#220 Onderwerp

2012-07-12 09:50

werk samen NVA en VB of we gaan tenonder
Kies een pseudoniem

#221 Onderwerp

2012-07-12 09:54

Mijn stem gaat naar VB de enige echte Vlaamse partij de NVA is veel goed gelovig en zal op termijn verdwijnen.

Gast

#222

2012-07-23 10:57

In stilte zing ik nu ;"Het gebed voor Vlaanderen"
Een zeer actuele tekst.

Gast

#223 Re:

2012-08-04 00:40

#222: - en of je gelijk hebt !!!

 


Gast

#224

2012-08-07 18:25

Persoonlijke meningsverschillen mogen geen obstakel vormen voor het uitvoeren van hun job. Dit wil zeggen dat ze de stem van het volk moeten blijven en wanneer hun persoonlijke/prive mening hier niet met overeenkomt ofwel een stap op zij zetten ofwel inzien dat hun persoonlijke mening hier geen rol speelt en dus handelen in naam van het grotere goed. Het politieke systeem mag niet spaak lopen door enkele mensen die elkaar niet kunnen luchten en hierdoor weigeren samen te werken.

MJ