De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.

Helena

#2226

2014-01-25 17:06

Zie petitie Wekloosheid en Oneerlijke concurrentie

Gast

#2227

2014-01-28 09:33

Zelfstandigen zijn de ruggengraat van de maatschappij.

Gast

#2228

2014-01-29 18:50

Goed initiatief. De gevolgen zijn te groot voor de zzp-er en met name de "gedwongen" zzp-er (ex-werknemers, die zgn. zelfstandige worden, enz.) komt zeker in het nauw.

Gast

#2229

2014-01-31 08:10

Ondernemer sinds 2002

Gast

#2230

2014-02-07 21:35

Zo worden we allemaal gedwongen om net als vroeger weer zwart te gaan werken! We gaan hartstikke naar de klote op deze manier.

Gast

#2231

2014-02-09 14:48

Zelfstandige sinds 1996

Gast

#2232

2014-02-09 19:08

absolute tegen

Gast

#2233

2014-02-10 21:17

als er geen zzp,ers meer mogen zijn kost het heel veel geld voor Nederland en de staat

Gast

#2234

2014-02-11 12:39

Ik ben al een ZZP-er sinds 1995! Waar is deze regering mee bezig????

Gast

#2235

2014-02-12 10:45

Als deze regel doorgaat ben ik bang dat ook ik straks een uitkering kan gaan aanvragen!!
Mvg Bianca Snel-van Vliet

Gast

#2236

2014-02-12 22:15

Werk nu 30 jaar als zzper en huur als ik het werk niet alleen aan kan andere zzpers in. Heb nu weinig werk en red het net. Ik zeur, of klaag niet maar waarom moet die bemoeizucht uit Den Haag ons het op steeds meer fronten moeilijker maken!
Vroeger betaalde ik een percentage aan de belasting voor als er iets met je zou gebeuren, mensen maakten daar gebruik van en het werd weer afgeschaft! Waarom praten zij daar nu opnieuw over zonder erbij te vermelden dat wij dat eerder deden?
Dus Den Haag, maak eerst waar waar voor je gekozen bent, kijk dan hoe je anderen ook kunt helpen zonder daar nu miljoenen in te hoeven pompen gewoon eerlijk werk!

Gast

#2237

2014-02-16 07:26

Het is al moeilijk voor een zelfstandige om het hoofd boven water te houden.
Als de aftrek er niet meer is, kan ik het wel vergeten
Dan moet ik in de bijstand en dat kost ook geld.
Het is dus in het algemeen veel economischer dat de aftrek blijft.

Gast

#2238

2014-02-16 09:38

kramzorgen hebben ook recht zoals andere branche zelfstandig te kunnen werken.

Gast

#2239

2014-02-17 15:49

Zelfstandige sinds 2006

Gast

#2240

2014-02-23 13:01

blijkbaar moet mijn koopkracht helemaal kapot, en alles wat je verdient aan de overheid afdragen. ik ben een slaaf geworden.

Gast

#2241

2014-02-26 08:24

De lusten verdwijnen crisis of niet, maar de lasten blijven maar komen... niveleer-feestje? Kijk eens naar wat de gemiddelde zelfstandige verdient heren en dames in Den Haag.
rdj.1961@yandex.com

#2242 Richard Dean Jones

2014-02-28 05:42

Opgelet,

Welkom bij Richard Dean Jones Plc, bieden wij onmiddellijke beslissing gedekte leningen, consolidatie van schulden leningen en hypotheken, ongeacht uw omstandigheden.

Zij zijn onze eerste keuze voor onmiddellijke beslissing, probleemloos, welk doel dan ook, lage rente leningen en hypotheken. Solliciteer nu, vrijblijvende offerte en laat Richard Dean Jones Plc voor je doen het harde werk!

Indien u interesse hebt contact met ons op via e-mail: rdj.1961@yandex.com

Lening bieden nu aanvragen

Gast

#2243

2014-03-07 02:54

Belastingen vet omhoog gaat een keer fout.
Zelfstandige aftrek nu ook weg, laat een regering nooit een zaak beginnen, dat is op dag 1 al corrupt en failliet
Ofwel, speel met je contanten en fraktuur anders want nu kan het nog, en anders is de bijstand jou toekomst met dank aan dit geweldige KABINET daar ergens in den haag.

Graai waar je kan graaien, dit is wat zij ons nu leren om te overleven.
Wees niet braaf en lief want dat kost je de kop en in de goot piep je anders, let maar op!

Gast

#2244

2014-03-22 12:27

Ik ga aangite doen tegen Gert Wilders . Ook Wilders heeft grenzen.

Gast

#2245

2014-04-02 10:53

Als zzper hebben wij geen rechten en goede verzekeringen. Maken nooit aanspraak op en ww-uitkering. Als wij ook de aftrek, of een deel ervan verliezen wordt het inkomens verschil met werknemers in loondienst te groot.

Gast

#2246

2014-04-05 06:49

Ben zelf geen zelfstandige,maar het moet stillaan stoppen met uit uitzuigen van de : Arbeiders ,Zelfstandige , en ook al diegene die ons arbeidsplaatsen bezorgen (ook grote en kleine bedrijven)

Gast

#2247

2014-04-07 08:14

onacceptabel

Gast

#2248

2014-04-09 23:39

Wij kunnen al amper ons hoofd boven water te houden in de crisis. Gaan wij dan masaal in de bijstaand!

Gast

#2249

2014-04-10 21:17

heel bondig omschreven, het kind niet met het badwater weggooien. Aangezien kunstenaars geen wwik of vergelijkbare regelingen meer kunnen genieten en daarmee volwassen zzp-ers zijn geworden, teken ook ik deze petitie. Remco de Kluizenaar - beeldend kunstenaar, theater, componist
tijd is kunst

#2250 Re: Knuppel in hoenderhok.

2014-04-10 22:21

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Ja, leuk gezegd, maar het klopt niet voor mij.

ik werk als kunstenaar/theatermaker/componist/illustrator. ZZP-er dus. In mijn sector werk ik 60 uur per weerk voor een jaarinkomen rond uitkeringsniveau, maar ik hoef mijn hand niet op te houden, ik kan zo nu en dan een muziekinstrument kopen, nog zonnepanelen op mijn dak leggen en wat sparen. Dit doe ik door mijn maandlasten zo laag mogelijk te houden, geen auto te rijden, geen TV abonnement, enkel een bellen-sms-en telefoon, meubels en kleding tweedehands kopen, tuinplanten als stekjes via vrienden te krijgen, etc. Maar ik kom rond met wat ik wil doen  en daar ben ik trots op.

Als dit je als kunstenaar lukt, dan doe je het erg goed en zijn je meeste collega's vol bewondering. De meeste kunstenaars zijn afhankelijk van het inkomen van een partner of uit een baantje van 2 of 3 dagen in loondienst, waarmee de kunstpraktijk op papier meer een hobby is.

Mijn voorstellingen zijn altijd uitverkocht, ik doe mijn PR erg goed en speel voor grote festivals. Bezoekers zijn tot tranen geroerd, komen uitvoerig bedanken, gooien soms zelfs hun leven om nav een voorstelling en vertellen dat bij een latere ontmoeting. Wel vinden mensen 10 euro voor een kaartje wel veel, niet beseffend dat 6 spelers de hele dag bezig zijn en een producer met een vormgever twee weken heeft zitten voorbereiden samen met het spelersteam. Een eerlijke prijs voor het kaartje waarbij alle uitvoerders en schrijvers normaal betaald zouden krijgen als zzp-er zou vaak tussen de 25 en 125 euro zijn.

Zo ook met het beeldende werk: Ik krijg verzoeken om opdrachten uit te voeren waarmee ik 6 levens zou kunnen vullen, maar als ik dan een prijs noem, blijkt het beoogde budget soms minder dan 10% van wat ik vraag.

En dan komt het op mij cru en te kort door de bocht over als je zegt "is je product wel voldoende in trek?"

Mensen zijn gek op kunst, maar lijken iets te vaak te denken dat een kunstenaar van de wind of de liefde voor zijn vak kan leven.

kortom: Je kan er niet vanuit gaan dat de waarde van het werk van een zzp-er ook altijd evenredig uitbetaalt in geld en dat speelt in veel meer sectoren. Is mijn product in trek? ja, ik kan niet tot een andere conclusie komen. Levert het de samenleving iets op naast de romantische en niet meetbare waarde die ik noem als mensen zo onder de indruk van een voorstelling zijn?  nou en of: De horeca draait er goed van, de hotels zitten vol, de winkeltjes van Terschelling worden goed bezocht bij het Oerol festival. De kunstenaars zorgen dat er iets van waarde is waar veel mensen op afkomen, echter de "afdeling facilitair" neemt het geld in ontvangst: 80 euro voor een avond met zijn tweeen eten en een paar biertjes kijkt niemand van op, 30 euro voor een theaterkaartje is teveel. Geeft niks. Alles van waarde is weerloos.

Ik ben een tevreden kunstenaar, ik doe mijn werk liever dan dat ik maaltijden kook en serveer. Ik blijf trots op mezelf, weet wat ik waard ben en laat altijd weten als er te weinig budget is. Toch werk ik uiteindelijk voor de minst slecht betalende instanties, wat vaak onder minimumloon uitkomt als je het per uur uitdrukt. Ik weet dat zelfs klusjesmannen en stucadoors dit soort overwegingen (in mindere mate) maken. Volgens mij leven veel zzp-ers van 15.000-25.000 euro per jaar, zonder iets opzij te kunnen leggen voor pensioen of AOV. Zijn dan al die electrische installaties, theatervoorstellingen, tuinontwerpen, yogalessen, bhv-cursussen, kinderopvang "onvoldoende in trek?"

Het klopt niet om zo te redeneren: het verkoopt niet dus heeft het geen bestaansrecht. De Action verkoopt heel veel spul dat als enige bestemming de grijze kliko kent. Die winkel loopt financieel heel goed. Toch zie ik daar weinig moois in. Het loopt enkel door de belofte van een rijke uitstraling, glimmende dingen, de verleiding van goedkoop. Vooral mensen met een laag inkomen trappen daar in en kopen veel Action spullen die ze uiteindelijk teleurgesteld in de afvalbak gooien. To buy is to regret. Toch is de action voldoende in trek. Ik wil er bewust voor kiezen om niet dat soort shit te leveren en ik vind het prima dat ik daarmee niet heel veel inkomen genereer. Ik kan er alsnog goed van leven omdat ik die action rommel en andere luxe producten niet koop. Maar als de zelfstandigen-aftrek afgeschaft wordt, wordt het wel weer nóg een trapje lastiger. Dus ik vind je argumentatie leuk klinken, maar ik vind het volkomen terecht dat heel zzp nederland hier tegen ageert. Het moet haalbaar blijven. En dan denk ik dat je in een land met een economie die in crisis verkeert deze groep van ondernemers met laag inkomen eerder moet steunen met financiele maatregelen, dan daar proberen nog wat weg te schrapen.  Neem de statistieken eens door, bijvoorbeeld:

http://www.zzp-nederland.nl/nieuws/69727-12-zzpers-leeft-onder-armoedegrens

en:

http://nos.nl/artikel/68574-geld-voor-stille-armoede.html

Groeten, Remco