trambestuurders genoeg is genoeg!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie trambestuurders genoeg is genoeg!!!.


Gast

#101 Re: Re:

2011-11-14 19:23

#90: - Re:  

 Wees voorzichtig deze mohamed heeft ook een onderzoek tegen hem lopen poging tot aanranding


Gast

#102

2011-11-14 19:25

1.Vele tramchauffeurs zitten inderdaad te sms'en
2.Vele tramchauffeurs zitten te tetteren ipv voor hun te kijken
3.Voorrang afschaffen aan onbewaakte (zonder lichten) oversteekplaatsen.
4.Aan de voorstanders van de tramchauffeurcowboy's,(en ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn),
het zal jouw familie,vriend(in) of kennis maar zijn.

Gast

#103

2011-11-14 19:38

ik vind het enorm erg wat er gebeurd is. maar denk eens aan die trambetuurders ook. denken jullie nu echt dat ze met opzet iemand aanrijden? een tram heeft een snelheids limiet, waar ze niet over kunnen, dus ook nie te snel kunnen rijden. de nieuwe trams wegen 40 ton, als er plots iemand oversteekt door het rood of door niet goed op te letten, dan kan die bestuurder zo een gewicht niet inneens stil zetten. hou daar alsjeblief ook eens rekening mee. ik neem elke dag de tram om naar mijn werk te gaan, en wat ik soms zie gebeuren door voetgangers, fietsers en auto's die nog snel voor de tram willen zijn, daar komen ongelukken van. maar de mens is tegenwoordig veel te gehaast. ik heb van kinds aan geleerd, dat vooraleer je wil oversteken, je zowel links als rechts moet kijken. als iedereen wat meer zou opletten in het verkeer dan gebeuren er minder ongevallen. en ok er zijn ook wegpiraten bij, maar ze zijn niet allemaal zo. dit heb je even goed bij auto mobilisten. mensen stop alsjeblief met deze mensen te bekritiseren, voor de mensen van de lijn is het al moeilijk genoeg!

Gast

#104 Re:

2011-11-14 20:21

#103: -

dat zeggen wij ook , maar er is een oplossing voor , hekken zetten waar men zig zag tussen moet en ook moet afstappen met de fiets , zodat men ineens naar de richting van de tram staat , ook de hoge bomen kappen waar een oversteek staat om meer zichtbaarheid , en zet meerdere trams in , doppers genoeg zodat ze geen tijdrijden moeten doen tegen hoge snelheden


Gast

#105

2011-11-14 20:35

Wat dacht je van de sporen afsluiten, geen doorsteken meer en iedereen langs de kruispunten en verkeerslichten laten oversteken ;)

Gast

#106 Re: Re:

2011-11-14 21:13

#90: - Re:

graag meer info hieromtrend

charly

#107 Re: Hersenloos vee

2011-11-14 21:22

#97: Peter De Vos - Hersenloos vee 

 kijk peter ik heb 6jaar in merksem gewoond en nu woon ik al 4jaar in deurne dat je zegt dat en tram max 50per uur kan zijn dikke kloten ik rij nu reeds en jaar met mijn wagen rond.en ik durf eerlijk zeggen dat ik mij aan alle regels hou...hoeveel accidenten dat ik al heb gezien door de lijn zelf veroorzaakt kan ik niet meer op e"en hand tellen...soms rijden ze door het rood en soms stoppen ze zelfs niet en heb je de toestand al een goed bekeken.ze zouden beter een voorbeeld nemen zoals in rotterdam....als de tram daar naderd hoor je en belsignaal...waarom kunnen ze dat hier niet sat zou al vel oplossen...geloof me.


Gast

#108 Re: Re:

2011-11-14 21:25

#13: - Re:

De tram is  geen prioritair maar wel een prioriteitsvoertuig. Een spoorvoertuig heeft ten allen tijde voorrang op de andere weggebruikers. ook op voetgangers. ook op oversteekplaatsen. Te snel rijden? maximum 50 km/u als de haltes ver genoeg uit elkaar liggen en er geen verkeerslichten zijn. Rij eens een paar ritjes mee en blijf vooral vooraan bij de bestuurder staan of zitten. Als je de bijna-ongevallen op een dag bekijkt verschiet je er van dat er niet meer tramchauffeurs overspannen thuis zitten. sta er eens bij stil dat jij met je auto altijd kan uitwijken als je een voetganger of fietser moet ontwijken. Een tram of trein zit vast aan zijn sporen... Ik zou het niet willen doen!


Gast

#109 Re: Re: Hersenloos vee

2011-11-14 21:26

#107: charly - Re: Hersenloos vee

Als de zwakzinnige weggebruiker niet eens stopt voor rode lichten, wat zouden ze dan stoppen voor die belsignalen. Aan de zee hebben ze die bellen en daar lopen ze er even goed onder de tram :s


Gast

#110 Re: Re: Re:

2011-11-14 21:45

#108: - Re: Re:

Ik heb het 8 jaar gedaan, en het is de nagel op de kop wat je schreef. We leven meer en meer in de omgekeerde wereld :s


Gast

#111

2011-11-14 21:56

Trams zijn onveilig in het verkeer, want ze hebben een langere remweg. Vervang de tram door een ondergrondse metro.

Gast

#112

2011-11-14 22:24

Hier moet iets aan gebeuren.
We zijn hierdoor al een dierbaar persoon verloren en willen er niet nog meer verliezen!!!

Gast

#113

2011-11-14 23:00

hopelijk tekenen heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mensen deze petitie zodat er snel een einde aan deze HORROR komt.We krijgen zo ons Sofieke niet terug maar ik hoop dat op deze manier anderen gespaard kunnen blijven van dit verhaal dat niet tot een goed einde kwam.
Vanessa.


Gast

#114 Re:

2011-11-14 23:06

#113: -

De enige horror hier in Antwerpen zijn de voetgangers, fietsers en automobilisten die overal hun klak aan vagen!


Gast

#115 Re: Re: vanessa

2011-11-14 23:15

#72: Hopeloos bekrompen hier - Re:

ten eerste hoor je de trams NIET aankomen tegenwoordig

ten tweede,doe nu ni alsof die trams ni door het rode licht durven rijden he.......want ze moeten maar eens telaat bij hun volgende halte zijn.

onozel KIEKE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

#116 Re: Re: vanessa

2011-11-14 23:18

#100: - Re:

Inderdaat ZO IS DA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Gast

#117 Re: Re: vanessa

2011-11-14 23:23

#114: - Re:

ah ja das juist,en dat doen die van den tram ni he ONOZELAAR!!!!!!!!!

gij geloofd nog in sinterklaas waarschijnlijk.


Gast

#118 Re: Re: Re: vanessa

2011-11-14 23:26

#117: - Re: Re: vanessa

Das waar ik ben een onozelaar. Maar dan nog liever dat dan een kinderachtig kortzichtig bekrompen persoontje ;)


Gast

#119 Re: Re: Re: Re: vanessa

2011-11-14 23:32

#118: - Re: Re: Re: vanessa

ai,ocharme,

dan moet jij echt ni tevreden zijn met uzelf want ge hebt net uzelf beschreven.

neem toch een koord mens.


Gast

#120 Re: Re: Re: Re: Re: vanessa

2011-11-14 23:35


Gast

#121 Voor de mensen die het gedrag van de zwakzinnige weggebruiker beu zijn

2011-11-14 23:49


Gast

#122 Re: Voor de mensen die het gedrag van de zwakzinnige weggebruiker beu zijn

2011-11-15 00:34


Gast

#123 Re: Re: Voor de mensen die het gedrag van de zwakzinnige weggebruiker beu zijn

2011-11-15 00:36

#122: - Re: Voor de mensen die het gedrag van de zwakzinnige weggebruiker beu zijn

Een probleem heeft altijd twee kanten. Vandaar de andere link :-)


Gast

#124

2011-11-15 00:48

genoeg is genoeg
Bestuurder DeLijn

#125 man man man toch!!!

2011-11-15 02:16

Beste mensen,
Tramchauffeurs rijden echt niet met de bedoeling om mensen aan te rijden! Rood is rood... dit geldt voor voetgangers, fietsers, auto's, alsook voor trams, bussen etc etc... Chauffeurs die zich niet aan deze verkeersregels houden, zullen ooit wel eens tegen de lamp lopen! dit geldt voor IEDEREEN!!!
Het zijn altijd maar chauffeurs van DeLijn die het hebben gedaan! Ik ontken absoluut niet dat er zeer veel collega's zijn die hun job niet waard zijn. (op staande voet buiten als het moet). Maar vergeet niet dat je voor een ongeval steeds met 2 (en zelfs meer) dient te zijn. We zijn allemaal dezelfde mensen!