trambestuurders genoeg is genoeg!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie trambestuurders genoeg is genoeg!!!.


Gast

#151

2011-11-17 10:13

Wagens mogen op vele plaatsen maar 30 km/u rijden. Doe hetzelfde met de trams ! Ik hou mijn hart al vast tegen dat de tram op de Ruggeveldlaan zal rijden, met al die oversteekplaatsen en al die scholen ....

Gast

#152 Re:

2011-11-17 16:50

#151: - Ik hou mijn hart al vast tegen dat de tram op de Ruggeveldlaan zal rijden, met al die oversteekplaatsen en al die scholen ....

is dan de verantwoordelijkheid van die scholen om hun leerlingen duidelijk op de gevaren te wijzen, en na schooltijd leerkrachten aan die oversteken te zetten om hun leerlingen in de gaten te houden!!!!

eRBee

#153 Re: Re: Re: Re:

2011-11-17 21:01

#142: - Re: Re: Re:

Goed gezegd collega! Ik deel uw ervaring en dus ook uw mening!


Gast

#154

2011-11-17 22:08

Laat deze petitie een aanzet zijn om overal waar nodig een risico-analyse te maken van de gevaarlijke oversteekplaatsen van tramsporen. Houd hierbij de vreselijke logica in het achterhoofd dat een te grote basis aan kleine en bijna-ongevallen altijd tot een fataal ongeluk leidt! En elk fataal ongeval is er één teveel...

Gast

#155

2011-11-21 12:28

uit solidariteit en respeckt voor de veiligheid van de mensen greetzzzzzz Monique'ske

 


Gast

#156 dan moet je aan de regels houden Re:

2011-11-22 01:16


Gast

#157 Re: Turnhoutsebaan

2011-11-22 01:36

#68: - Turnhoutsebaan

als het om een bus gaat kan ik je misschien wel geloven!!maar de snelheid van een tram is begrensd tot 50 km/u

meer kan hij niet halen;je moet een nieuw gps gaan halen denk ik want die werkt niet goed;bovendien wie

houd zich aan de regels op turnhoutsebaan/borgerhout??voetgangers!!fietsers!!of auto's?!!! niemand ;het is een groot

chaos daar


Gast

#158 Re:

2011-11-22 02:27

#113: -

er gebeuren elke dag ongevallen met de auto's en er vallen veel te veel slachtoffers per jaar

niemand hoor ik praten over die ware horror;weet je waarom?we rijden allemaal met een auto

we kennen allemaal wat een auto is en wat rijden met een auto is! maar als iets met een tram

gebeurt dan hoor je van alles er zijn maar weinigen die ermee rijden die de voertuig kennen.we zijn

egoistisch we geven liever onze mening over iets die wij niet kennen


Gast

#159

2011-11-23 14:26

De zeurders zijn er weer , als alles van jullie afhing bestond er geen OV meer. Denken jullie eigenlijk eens na voordat... pfffffff..

Gast

#160

2011-11-24 09:49

het ligt niet zo zeer alleen aan de trambestuurders maar op de meeste plaatsen zijn speciale voorzieningen gemaakt zodat je niet zomaar rechtstreeks op de tramsporen terecht kan komen voorzien door hekken
op bepaalde plaatsen op terheydelaan zijn ze die blijkbaar vergeten
waar blijven de veiligheids hekken
de tramsporen beste bestuurders is voor sommige ook een snelweg
let op kinderen zijn kwetsbaar maar volwassenen ook
maak deurne veiliger dit kan toch niet zo meoilijk zijn laat bv de tram onder de grond rijden er zijn mogelijkheden

Gast

#161

2011-11-27 08:30

Laten we de lijnbussen niet vergeten, deze zijn zelfs nog erger! En de wielrenners, maar dat is een ander petitie zeker :-)

Gast

#162 nogmaals even aandacht focussen

2011-11-27 23:00

dit is geen haat petitie , het gaat hem enkel om ieders veiligheid en wat we daaraan kunnen doen ,voorstellen , ideeen en aangeven waar de knelpunten liggen . als je onze vraag naast die van de chauffeurs tram en bus legt willen we hetzelfde beiken , wij willen dat ze trager rijden , betere afsluitingen veilige oversteekplaatsen en de chauffeurs tram en bus ijveren voor meer rijtijd op hun trajekt door ophouding van spitsen ed kunnen deze niet volgens hun rooster rijden , als iedereen een beetje moeite doet en de handen in elkaar slaat gaan we een heel eind verder geraken , dan elkaar tegen te werken
Peter De Vos

#163 Re: nogmaals even aandacht focussen

2011-11-30 10:15

#162: - nogmaals even aandacht focussen wij willen dat ze trager rijden , betere afsluitingen veilige oversteekplaatsen

Nog trager? De trams geraken al amper vooruit. En wat baten die veilige oversteekplaatsen als ze niet gebruikt worden? Iedereen steekt de sporen over waar ze maar willen. Staan er hekken, dan kruipen ze erover. Staan er hagen, dan lopen ze die stuk. Het probleem ligt niet uitsluitend bij de trams, maar vooral bij de mentaliteit van de weggebruiker in het algemeen. Als IEDEREEN zich aan het verkeersreglement gaat houden zullen deze ongevallen amper nog gebeuren. Dus, veeg eerst eens voor eigen deur ;)