trambestuurders genoeg is genoeg!!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie trambestuurders genoeg is genoeg!!!.


Gast

#76

2011-11-14 12:47

ik gebruik het openbaar vervoer, en meer den tram dan de bus.ik heb mij al dikwijls afgevraagd, waarom een tram zo snel moet rijden op een baan waar hij nauwelijks kan gezien worden.ik heb het hier over tram 2 ik zat op deze tram toen deze zich in een auto boorde tegen hoge snelheid op de VII-Olympiadelaan.ik heb deze chaufeur mijn mening gegeven en hem gezegt, je moet remmen en bellen en geen gas bijgeven en bellen wat op deze dag het geval was.deze werd boos omdat ik hem op de vingers tikte, maar het is zo maar je mag hen de waarheid niet zeggen.gekoppelde trams rijden gewoonweg door hun eigen roodsingaal en stoppen in veel gevallen niet voor rood, en dit heb je het meeste op tramlijn 24.ik heb al veel ongevallen zien gebeuren waar 100% de trambestuurder in fout was en niet de autobestuurder of fietser.de voorrang van trams moet worden afgenomen aan lichten en kruispunten, en op zeebrapaden voorrang verlenen aan voetgangers en fietsers.als ze deze voorrang van hen afneemt zal er in de toekomst veel minder gebeuren met deze trams.wij pleiten dus voor de afschaffing van voorrang van alle trams.gedaan met die snelheden die ze kunnen halen en zich van niets aantrekken omdat zij op alles voorrang hebben.verkeerslichten moeten worden verandert zo alleen de tram mag doorrijden als de groene pijl voor auto's weg is en het voor deze rood is en dan pas mag een tram verder rijden zo hij weet dat alles veilig is voor de andere bestuurders en voor hen zelf.deze gebreken zou al veel oplossen en het verkeer veel veiliger maken


Gast

#77 Re:

2011-11-14 13:11

#29: fiesters genoeg is genoeg -

chaufeurs van de lijn zeker op trams zie ik geregeld sms'en of bellen.op lijn 4 en 24 zie ik dit heel vaak en dit kan echt niet, zeker niet met zo een gevaarte waar je mee rijd en nog met medereizigers in je tram waar jij voor instaat op hun veiligheid.gsm's en mp"3 spelers horen niet thuis in een tram nog bus.er is een telefoon ter beschikking moest er iets gebeuren en deze mag daar alleen zijn en geen andere gsm nog mp"3.ze moeten direct worden ontslagen als ze gepakt worden met sms'n of bellen en dit kan niet moeilijk zijn hang een camera in de stuurcabinne van de chaufeur en dit gebeurt niet meer.


Gast

#78

2011-11-14 13:18

Ik heb tot 2 weken geleden zelf op de Ter Heydelaan gewoond en ik moet zeggen dat ik gewoon een hekel heb aan de manier hoe de trams hier rijden! Je hoort ze ten eerste amper aankomen en en ten 2de ze rijden gewoon veel te snel. Ik ben iemand die ALTIJD oplet in het verkeer, maar de verkeerssituatie op de Ter Heydelaan is levensgevaarlijk.

Gast

#79

2011-11-14 13:22

het wordt hoog tijd dat daar iets aan gedaan word. de chauffeurs van de lijn,ook autobussen denken dat ze God zijn op de weg en de stad helpt hun daarbij nog door speciale rijvakken te crieren die dan op hun beurt voor ons automobilisten worden afgepakt om zo nog maar eens files te veroorzaken. Zelfs aan bepaalde haltes gaan de bussen niet van de baan maar blijven gewoon op de rijweg staan om klanten te laten opstappen.Heren inspecteurs van de lijn,rij eens achter de bussen en trams met een anonieme wagen en ge weet niet wat ge ziet.

Gast

#80 Re:

2011-11-14 13:22

#61: -

het is net dat alle voorrang moet worden afgenomen van alle trams, en dit zo vlug mogelijk en je zal zelf zien dat deze ongevallen voor de zon verdwijnen.eens ze geen voorrang meer hebben zullen ze zich aan snelheid en regels houden wat nu zeker niet het geval is.bellen en gas bijgeven ik maak het veel mee.


Gast

#81

2011-11-14 14:01

Ik begrijp de woede van sommige maar eerlijk gezegd zij die verantwoordelijk zijn voor de infrastructuur van verkeer of veiligheid die moeten dringend terug naar school!!!!
gast

#82 doe is normaal

2011-11-14 14:11

Lieve mensen,
voor jullie hier reageren en jullie gal uitspuwen op de tram, kijk eens in jullie eigen schoenen...
Een tram is iets groot en kan niet zomaar stoppen. Een tram hoor en zie je al van ver afkomen en ik kan het weten. Ik woon zo'n 200 m van de ter heydenlaan en hoor zelfs tot mijn thuis de tram rijden... De verkeersituaties aan de ter heydenlaan is niet slecht. Wij als voetgangers en fietsers moeten gewoon eens leren uit onze doppen kijken. En ik heb het zelf ook meegemaakt dat ik bijna omver gereden ben door auto, bus of tram, maar dan is het dikwijls gewoon mijn fout geweest omdat ik niet uitkeek en met een mp3 speler of met mijn gsm of dergelijke zat te spelen. Ik vind het ook erg wat is gebeurd, maar door zo'n onozel petitie te houden los je niets op..
reddahi mohamed

#83

2011-11-14 14:14

zelf ben ik van 04/01/11 verwikkeld in een onderzoek tegen de lijn....en de busbestuurder is.....ja adel al koubaisy.......diegen die de tegen petitie starte
Busje33

#84 Re:

2011-11-14 14:25

#76: - Dikke zever. Voorrang bij spoorvoertuigen (waaronder dus ook trams!) is er omdat ze een enorme massa hebben en deze massa stopt niet zomaar op 1 2 3  (ijzer op ijzer, weet u wel???) Om een voorbeeld te geven: als de tram 30 km/u rijdt kan de remafstand wel 100 meter (!!!) bedragen als de sporen 'vettig' zijn  bij miezerig weer of bij het vallen der bladeren zoals nu. Dus als er dan ineens aan een zebrapad iemand wil oversteken op 50 meter, dan verwacht u dat die tram zomaar ineens kan stoppen??? Denk eens logisch na WAAROM spoorvoertuigen boven de wegcode staan en OVERAL (OOK aan zebrapaden en fietspaden!) voorrang hebben, voor u zo'n onzin uitkraamt!.... Prettige dag verder nog.

 

 

 


Gast

#85 Re: Re:

2011-11-14 14:41

#84: Busje33 - Re:  

 eens te meer een reden dat ze rustiger zouden rijden en niet als zotten . als passagier wordt je gewoon dooreen geschud en voor dat alles moet je nog betalen. niet alleen op vettige bussen en trams zitten maar ook nog betalen om dooreen gerammeld te worden door dwaze chauffeurs

normaal denkend

#86 hoi

2011-11-14 14:50

#2: - alleen idioten zoals jij reageren zo

 


Gast

#87 Re: Re: Re:

2011-11-14 15:13

#85: - Re: Re:

Trams kunnen in Antwerpen max. 50km/u rijden.

Maar door hun omvang en massa lijken ze -vooral door smalle straten- véél sneller te rijden.

Op een wissel, kruising of in een bocht kan er al niet snel gereden worden (max 20km/u) en dat kan idd ook soms nog schokken geven. Geloof me, dat 'gerammel' ligt niet altijd bij de bestuurder, maar kan ook afhangen van de toestand van de sporen en hangt ook af van hoe de tram in mekaar steekt. Zo'n nieuwe "Hermelijn" geeft bv meer schokken in de bochten dan de oudere PCC's.

In de metro kan het soms ook lijken dat de wattman bruut remt, terwijl hij er niets aan kan doen, dat is de tram die een foutmelding krijgt door het automatisch afremsysteem (veiligheid in de metro).. enz...

 

Die vettige bussen en trams...hoe zou het komen dat die vettig zijn??? Door al die lieve, brave reizigertjes die zitten te vreten, te zuipen en weet ik wat nog allemaal in tram of bus! (terwijl dit verboden is maarja.. we doen maar op, nietwaar??)


Gast

#88 Re: Re: Re: Re:

2011-11-14 16:36

#87: - Re: Re: Re:  

 Als ik de snelheid op bus of tram meet met een gps dan geet het toch vaker boven de 50 zene en ook in zones 30 dus ofwel klopt hun begrenzer niet ofwel hebben ze er geen


Gast

#89

2011-11-14 17:23

teveel is teveel en zet gewoon op drukke plaatsen waar de tram rijd een signaal zoals bij de treinen zodat we de trams horen aankomen vanwege Iris

Gast

#90 Re:

2011-11-14 17:25

#83: reddahi mohamed -

merci voor den tip mateke , thx , de pot verwijt de ketel als hij zwart ziet , vond het al eigenaardig als die een tegenpetitie startte , is zelf in een zaak verwikkeld ;-)


Gast

#91

2011-11-14 18:18

Niet enkel aan de Ter Heydelaan is de verkeerssituatie zo gevaarlijk. Ook het pas heraangelegde kruispunt Dascottelei - Herentalsebaan is voor de schoolgaande kinderen, hun ouders, leerkrachten, buurtbewoners... dagelijks een ware overlevingstocht. En de trams.... die scheuren maar verder aan een zeer onaangepaste snelheid !

Gast

#92 Re:

2011-11-14 18:20

#83: reddahi mohamed -

graag meer info

 

Woesaka

#93 Kusttram

2011-11-14 18:47

Ik spoor dagelijks met de kusttram heen & terug en het mag gezegd worden dat de kusttram goed werk verricht. Als er dan bijna iets mis gaat, is het meestal de schuld van de bestuurder/fietser/voetganger. Het is gemakkelijk zagen op iets omdat merendeel te lui is om eens naar links & rechts te kijken. Ik vind het erg dat er mensen verongelukken, maar dat is geen reden om de schuld elders te leggen.
Peter De Vos

#94 Re: Re:

2011-11-14 18:47

#13: - Re:

Een tram IS een prioritair voertuig, kieke.


Gast

#95

2011-11-14 18:53

ik ben akkoord zolang die zogenaamde zwakke verkeersterroristen ook HUN verantwoordelijkheid nemen:
licht gebruiken, uit hun ogen kijken, niet arrogant de andere verkeersdeelnemerr kloten

Gast

#96 Re: Re:

2011-11-14 18:55

#80: - Re: en dan maar klagen dat het openbaar vervoer NOG minder stipt wordt

 

Peter De Vos

#97 Hersenloos vee

2011-11-14 18:56

Eerst en vooral ben ik eens benieuwd hoeveel van die hersenloze kalveren hier zich ALTIJD aan de snelheidsbeperkingen houden met de wagen, en die stoppen en netjes wachten aan de verkeerslichten zoals het moet als fietser en/of voetganger.
Dat de tram voorrang heeft is niet meer dan normaal, spoorvoertuig zijnde.
Daarbij komt dat een tram niet te snel KAN rijden op de Terheydelaan, aangezien alle trams in Antwerpen niet sneller kunnen dan 50.
Daarom, kijk uit uw doppen bij het oversteken van de sporen zoals het hoort, en er zullen geen ongevallen meer gebeuren. En steek jullie energie in nuttigere zaken ipv lachwekkende petities zoals deze. En heb dan tenminste het lef om uw naam te zetten als je hier gal komt spuwen.
Maar vooral, wees blij dat de tram daar ook komt ;)

Gast

#98 Re: Re:

2011-11-14 18:56

#77: - Re: eerst zonder fouten schrijven snotterke

 


Gast

#99 en ikke al meer dan 50 jaar Re:

2011-11-14 18:58

#10: - !!!

 


Gast

#100 Re:

2011-11-14 19:00

#78: - ook nooit goed hé

vroeger en te veel lawaai en te traag

vandaag te stil en te rap