Geen particulier vuurwerk meer!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen particulier vuurwerk meer!.


Gast

#1001 Re:

2016-02-10 09:40

#996: martini -  

 Azijnpisser.


Gast

#1002

2016-02-10 12:26

Aantal gewonden/ kinderen met letsel.Het is tijd voor verandering in beleid.

Gast

#1003

2016-02-10 16:53

IVM medeleven voor mensen met het ptss die door de knallen hun trauma herbeleven. En voor de dieren die door deze domme knallen en sterk ruikende geur verschrikkelijke angsten moeten doorstaan. Onschuldige omstanders die verwond raken. Voor wat... een dom duur gevaarlijk ritueel.

Gast

#1004

2016-02-11 10:50

De maatschappelijke,en morele schade is zo enorm groot,plus de milieuaspecten niet te vergeten ! Dus weg met het hele verschijnsel.
Aangezien de staatskas er wel bij vaart, ben ik zeer pessimistisch...helaas

Gast

#1005

2016-02-28 14:37

Vooral dieren worden er bang voor. Die ellendige knallen. En de rotzooi dat ruimt de gemeente (=belastingbetaler!) weer op. Schande! De vervuiler hoort zijn eigen rotzooi zelf op te ruimen.
Of inderdaad zoals de FB pagina zegt: Geen vuurwerk meer!!

Gast

#1006 Re: Re:

2016-06-09 02:08

#58: - Re:  

 Beste Frank, je moet geen appels met peren vergelijken. Honden staan dichterer bij de mens als paarden end. Schrikgedrag draag je over. 


Gast

#1007 Re: Re:

2016-06-09 02:13

#192: nadine - Re:  

 Je bent lief, vat het niet zo op. Het is maar hoe je er mee omgaat. Die hond die ik nu heb is er niet bang van, maar valt juist aan. Ik heb hem vanaf zijn negen maanden. Had niks meegemaakt. Groetjes F


Gast

#1008

2016-07-26 11:29

Veel dierenleed en milieuvervuiling - onnodig!

Gast

#1009

2016-09-14 14:34

Wat mij betreft wordt alle vuurwerk verboden. Het hele jaar emmeren we over luchtvervuiling en bij een vuurwerkshow is dat plotseling geen punt.

Gast

#1010 Zeikerds

2016-10-04 20:33

Wat een zeikerds hier joh. Echt van die ouwe zeikmutsen die vroeger geen jeugd hebben gehad met dat klote milieu en irritante beesten. gezeik altijd. bah. Milieu? zolang in Amerika busjes met v8 rijden hoeven wij ons geen zorgen te maken over 1 dag vuurwerk in het jaar.

Ongelukken? wat een onzin. auto ongelukken kunnen ook gebeuren. auto's schaffen we ook niet af. Als we alle dingen die potentieel-gevaarlijk kunnen zijn af gaan schaffen kunnen we alles wel verboden. Ik dacht dat Nederland een vrij land is, maar alles wordt hier verboden... Stelletje misgunners die mensen die lopen zeuren over vuurwerk. kijk naar Polen, NOOIT een ongeluk, NOOIT overlast, maar iedereen kan daar het hele jaar door vuurwerk legaal kopen op de markt en het hele jaar door legaal afsteken, en daar is het veel zwaarder. Nooit een probleem.

En die irritante diertjes van iedereen moeten maar even lijden, zoals veel mensen zich ook wel eens irriteren aan paardenkak op de weg, irritante klote vogels en honden die stomme geluiden maken enzovoort. Dan hebben ze even een dag om terug gepakt te worden. 

Hier in Nederland wordt al gauw gesproken over 'overlast'. Weet niet waarom. Hoor je bijna nooit in Polen of Italië enz. Nederlanders hebben misschien een zeik-mentaliteit...

De regering moet AL het vuurwerk legaliseren, en het afsteken ervan het hele jaar LEGALISEREN zodat er minder mensen naar het buitland gaan. Dan blijft het geld mooi in Nederland. 

 

 

 


Gast

#1011 Re: Re:

2016-10-04 20:38

#213: - Re:  

 Precies! Vieze ouwe zeikerds hier. GEEN JEUGD GEHAD OFZO? IK bepaal zelf wel wat ik met mijn geld doe, dus niet zeiken over geldverspilling, het is ook nog beter voor de economie. Dan kun je voetbal, korfbal, Autosport, Paardrijden, Bmx, Motorcross, schietsport ook wel afschaffen want dan is dat ook geldverspilling.

 

Stelletje dierneukers hierzo, jankballen. Typische groenlinks/partij voor dieren stemmers. Oohoh zielig diertje dit, boehoehoeh zielig diertje dat.

vuurwerkmoetblijven

#1012 Vuurwerk: verbied het niet!

2016-11-21 17:22

Ik zie dat elk jaar weer rond de jaarwisseleng het gezeur en geblèr over vuurwerk weer begint. Dat je ertegen bent, kan ik wel begrijpen. Niet iedereen vind het het geld waard of vind eht even leuk, dat kan! Maar om nou voor anderen te gaan beslissen wat zij met hun tijd doen, is gewoonweg dictatoriaal. Ook worden er alleen maar drogredenen gebruikt tegen vuurwerk. Nonsens als 'honden worden er panisch' van moet ik elk jaar weer lezen. Jij, als mens, weet de emotie van de hond niet! Jij weet niet wat hij over die knal vind, dus ga geen misbruik maken van die dieren, dat vind ik persoonlijk nog erger dan een hond laten schrikken door vuurwerk! 

Zelf heb ik voor het 3e jaar op rij nitraten ingekocht voor oud-en-nieuw. Zowel als uit België als uit Polen. Waarom? Ze knallen lekker hard, en ik vind dat gewoon leuk! Maar de mensen uit mijn straat weten dat als ze er genoeg van hebben, dat ze dat heel normaal tegen mij en mijn vrienden kunnen zeggen. Dat vind ik niet erg, dan ga ik wel gewoon weg en het in het bos afsteken. 

Ook over het argument 'het is geldverspilling' wordt het nodige vloeistof uit de mond geproest. Jij bepaald niet wat geldverspilling is voor een ander. Als jij geen geld aan vuurwerk wilt uitgeven, doe het dan gewoon niet. Maar ga niet aan mij vertellen wat verspilling is en wat niet. Volwassenen geven zo bijvoorbeeld miljoenen euro's uit aan alcoholische drank. Dat is extreem ongezond en heeft bij een hoge dosis nogal wat bijwerkingen. Ook over make-up valt zo te praten. Vind jij dat dat geld wat aan vuurwerk moet worden besteed naar een goed doel moet gaan? Doneer zelf dan eens geld i.p.v. zeuren dat andere mensen het niet doen.

Het laatste punt van irritatie is toch wel milieuvervuiling. Dat vuurwerk uitstoot heeft, valt niet te twisten, dat is gewoon een feit. Maar als we op die tour gaan, waarom dan niet de rundvleesindustrie bekijken? 100 gram rundvlees heeft 3200 liter water gekost, en daarbij komt nog dat een rund 2x zoveel uitstoot heeft als een auto die een hele dag staat te gassen (runderen ruften methaan, een 8x zo sterk broeikaseffect). Mede daarom ben ik vrijwel helemaal vegetarisch geworden. Niet omdat ik het zielig vind voor dieren, zo is natuur, maar omdat het funest is voor onze planeet. Ik eet zelf nog wel soms vlees, wat bacon op zondag kan er wel bij mij in, maar het punt is dat we niet helemaal hoeven te stoppen ermee! Hetzelfde met vuurwerk, alleen maar afsteken is heel slecht, dat vind ik ook, maar één dag zondigen kan gewoon! Jijzelf stoot waarschijnlijk jaarlijks meer dan 3x zoveel uit dan ik, ook al geef ik jaarlijks +- 200 euro uit aan divers vuurwerk.

 

Ik hoop dat mensen de moeite hebben genomen dit te lezen, want ik moet eigenlijk huiswerk maken en ik hoop dat dit het dus waard is. Laat me jouw mening horen, dat wil ik maar al te graag!


Gast

#1013 Re: Re: Re:

2017-03-20 17:34

#739: - Re: Re:  

 Wat lul je nou? Iets prachtig vinden is een mening. Het zal me dus ook een worst wezen dat je vuurwerk niet zo leuk vind.

Francesco

#1014 Stop fireworks from being released wildly everywhere !!

2018-11-15 18:45

Poor Animals !!! Stop fireworks from being released wildly everywhere, if it's a must for some people, there should be fixed place where they can go, do their shit if they really must, or see professional people doing the job if they really love fireworks, but most are just ignorant bloody nuisances, that have no regards for other living beings, are not interested in seeing others or having it done for them, they want the kick of blasting the hardest BANGS they can get their hands on, nothing else, the harder, the better, now that's not celebrating, that's just being selfish idiots !!!

Jos van Dongen

#1015

2018-12-28 17:48

Hier begon het geknal al in oktober, ik denk dat het gemakkelijk op internet te koop is, en handhaving door politie is haast onmogelijk, alleen een totaalverbod is hier van toepassing, ik erger mezelf mateloos, zit nu al een paar maanden met een gestreste hond die niet meer naar buiten wil, ik vrees voor haar gezondheid, word steeds bozer om dat nutteloos geknal, weet echt niet waar dit op uit gaat draaien, maar krijg steeds meer de neiging om voor eigen rechter te gaan spelen.

Renico

#1016

2019-12-06 20:58

Laten we het toch benoemen: Het leeuwendeel van de vuurwerklliefhebbers zijn mensen van het asociale slag: dom en verschrikkelijk egoistisch. Ze schamen zich totaal niet, zelfs wanneer mensen  hun proberen te vertellen hoeveel en hoe ernstig dieren (binnenshuis maar vooral buiten op het land) en sommige mensen (ouderen, zieken) en natuurlijk het milieu lijden en kapotgaan, letterlijk! Blijf je nu echt, tegen beter weten in, volhouden dat jouw 'hobbie' uitoefenen belangrijker is dan het doodgaan en vreselijke lijden van dieren en mensen? Ben je zo verstokt en zo zwakbegaafd dat je geen andere hobby kan zoeken? Ga je dan dood? O ja, en houd in vredesnaam op met je geklaag over dat jullie naar de voedselbank moeten en dat jullie geen flatscreen kunnen betalen. Omdat  jij niet weet hoe je prioriteiten moet stellen, betekent niet dat de wereld dan maar moet lijden! JULLIE moete je aanpassen. Google maar: EMPATHISCH vermogen. Leer je nog eens wat. Vuurwerk is verspilling van geld waarmee zoveel noodlijdende dieren en mensen geholpen  kunnen worden. Maar helaas, die moeten maar creperen....Dat jullie jezelf blootstellen aan risico op verwonding is jullie keus, maar gevaarzetting voor anderen, dat is gewoon walgelijk. Hetzelfde als dronken achter het stuur gaan zitten. Het wordt hoogst tijd dat er een einde komt aan dit vreselijke gebruik. Ieder dier, hoe klein ook, dat lijdt of sterft aan vuurwerk is er een teveel.

M

#1017 Re: Re:

2020-01-04 11:40

#2: - Re:  

Wij hebben een zoon met autisme die slaapt nu nog steeds met zijn grote licht aan omdat hij ontzettend bang is, dit doet hij sinds de knallen zoals hij ze noemt met oud en nieuw.

Met dieren worden afschuwelijke dingen gedaan met vuurwerk, en zijn de meeste dieren vreselijk bang. 

Daarnaast is het levens gevaarlijk en zijn er elk jaar weer vele slachtoffers van vuurwerk en vaak ook mensen of kinderen die er niets mee te maken hebben!

En als laatste is het probleem dat niet alleen op oude jaars avond /nacht word afgestoken maar 't hele jaar door, waardoor wij 't zat zijn!

Regelmatig is het gebeurt dat er om 02.00 snachts zo 'n klap was te horen dat ik trillend in m'n bed lag. Daarom mag 't van mij en namens m'n kinderen vandaag nog verboden worden.

 

Gr len 


Gast

#1018 Re:

2020-01-04 16:50

#1: -  

dit slaat nergens op!

ik vind juist dat alcohol slachtoffers maakt en niet alleen tijdens nieuwjaar. De mensen die voor een verbod stemmen zijn waarschijnlijk een stel zuurpruimen met een eigen asiel in huis.

8 katten en 2 honden met een downsyndroom.

wat ik zeker weet is dat een vuurwerk verbod nooit zal komen, omdat er ontiegelijk veel word verdiend met de handel ervan. dus accepteer die ene 8u per jaar en stop met zeuren joh,

word er schijtziek van!

www.playfreeminecraft.nl

#1019 Het is zover!

2020-09-11 11:45

#1018: - Re:  

Door de corona(maatregelen) mag er deze jaarwisseling geen vuurpijlen of knalvuurwerk worden afgestoken.

 

 

Traditiegewijs gezien vind ik dit ontzettend jammer (degenen die altijd verantwoord vuurwerk afstoken zijn er de dupe van).

Anderzijds zullen er natuurlijk minder ongelukken gebeuren, hoewel er altijd zullen zijn die ongeacht welk verbod toch hun gang blijven gaan.

 

Ik zal de oud en nieuw viering in ieder geval missen (ja ik ben een liefhebber van vuurwerk en van dieren, maar heb het altijd volgens de veiligheidsvoorschriften afgestoken en op mijn medemens gelet).

 

 

R.I.P. vuurwerk (~ - 2020)