Navid Sharifi moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Navid Sharifi moet blijven!.

dutske

#201

2013-09-26 11:19

Het is in Belgié ver gekomen,de misdadigers worden, beschermd en niet uitgewezen.Iemand die zich aangepast heeft en de taal spreekt word uitgewezen,begrijpe wie begrijpen kan.

Gast

#202

2013-09-26 11:20

laat die jongen toch blijven ! die doet niets verkeerd. die doet alles wat hij moet doen!! dus laat hem , die heeft ze leven hier gemaakt. dit zal veel leed en verdriet achterwege laten.

Gast

#203

2013-09-26 11:22

Dit kan toch echt niet!!! Een man die positief bijdraagt aan onze maatschappij!

Gast

#204

2013-09-26 11:52

Er is iets grondig mis met ons. Gebrek aan bekwaamheid, gepaard met boosaardigheid en arrogantie is de bovenhand aan het nemen bij vele politici. Daarbij voelen ze zich gesteund door al te veel mensen die het banale van het kwaad verpersoonlijken.

Gast

#205 Re:

2013-09-26 12:01

Wat mij toch altijd weer opvalt bij vele reacties in dat soort gevallen, is het onderhuids racisme dat onbewust (??) naar boven komt. Altijd is het weer het verhaal dat "het toch zo een goeie is" en dat die moet blijven, terwijl onmiddellijk daarop afgegeven wordt op zogezegde "parasieten, die leven van ons geld" . Het spijt me: dat is gewoon racisme, en het zit blijkbaar heel diep bij onze Vlaamse mensen. Ze willen wel tekenen maar het moet "ne goeie" zijn.

#201: dutske -

 


Gast

#206 Re:

2013-09-26 12:10

#26: Iemand die achter Navid staat -

Wat mij toch altijd weer opvalt bij vele reacties in dat soort gevallen, is het onderhuids racisme dat onbewust (??) naar boven komt. Altijd is het weer het verhaal dat "het toch zo een goeie is" en dat die moet blijven, terwijl onmiddellijk daarop afgegeven wordt op zogezegde "parasieten, die leven van ons geld" . Het spijt me: dat is gewoon racisme, en het zit blijkbaar heel diep bij onze Vlaamse mensen. Ze willen wel tekenen maar het moet "ne goeie" zijn.


Gast

#207

2013-09-26 12:49

Er moeten dringend duidelijke uitzonderingsregels/criteria ontwikkeld en toegepast worden zodat er meer duidelijkheid, voorspelbaarheid en eerlijkheid ontstaat in deze materie. Ook zouden deze beslissingen veel sneller genomen moeten kunnen worden zodat de geschiedenis zich niet telkens blijft herhalen.

Tenzij er andere elementen in het dossier een rol spelen die we niet kennen, lijkt het me zowel onlogisch als onrechtvaardig om iemand zoals Navid uit te wijzen omdat hij:
- een blanco strafblad heeft
- aan onze samenleving bijdraagt ipv een 'last' voor de sociale zekerheid te zijn door 1. Te werken, 2. Een knelpuntberoep te vervullen 3. EenBelgische alleenstaande moeder met kind te ondersteunen
- een verwaarloosbaar verleden heeft in land van herkomst en zeker geen toekomst
- geen banden meer heeft in Afghanistan
- gevaar loopt
- al jaren in Belgie is en blijkbaar goed geintegreerd
"A"

#208

2013-09-26 14:40

Dit beleid is echt onmenselijk!

Gast

#209

2013-09-26 15:37

Geld en goederen mogen de wereld rondgaan . Mensen blijkbaar niet . Typerend voor onze westerse maatschappij. De Block en co zijn voor mij onmensen,niet waard om mens genoemd te worden

Gast

#210

2013-09-26 16:19

zoalszovelen reeds vermelden, mensen die hun aanpassen worden gestraft, de criminelen worden verzorgd............

Gast

#211

2013-09-26 16:30

Goederen en geld mogen overal in de wereld naartoe, mensen niet . De wereld op zijn kop .

Gast

#212

2013-09-26 16:52

navid sharifi heeft zich volledig geïntegreerd en moeite gedaan om zich bij te scholen.Hij werkte hier wat men van velen niet kan zeggen
Zultse immigrante in Waregem

#213 Maggie rechtser dan NVA?

2013-09-26 17:02

Naast SPa en Groen heeft de NVA blijkbaar ook bedenkingen bij de beslissing om Navid uit te wijzen. Dit zou betekenen dat Maggie rechtser is dan de NVA als ze niet terugkomt op haar beslissing? Klaar om zich aan te sluiten bij het Vlaams Belang? Maggie, tijd om Navid's uitwijzing nietig te verklaren!

Gast

#214

2013-09-26 17:10

Stuur eerst criminelen naar hun land van herkomst Maggie!

Gast

#215

2013-09-26 17:11

Stuur criminelen terug die een luxeleventje leiden in onze gevangenissen en voor overbevolking en voor veel kosten zorgen.

Gast

#216

2013-09-26 17:37

Srsly, let him stay, die doe niemand kwaad, ie werkt, heeft vriendin die nog eens kindje heeft, serieus poliekers, was udder probleem eigelijk --'

Gast

#217

2013-09-26 17:38

gewoon die is goed ingeburgerd
anderen die hun niet aanpassen die mogen blijven in dit apenland
Hendrik

#218 Re:

2013-09-26 18:15

#26: Iemand die achter Navid staat -

Voor iedereen die Navid steunt,mijn volle respect,wat natuurlijk ook bedoeld is voor zijn vriendin.

Ik ben Nederlander,zag gisteren in jullie journaal voor het eerst het item over Navid en reacties van zijn collega,s en inmiddels ook reacties van politici.

Ik hoop dat jullie petitie iets voor Navid betekend en ik wens Navid,zijn vriendin,vrienden en iedereen die getekend heeft veel succes


Gast

#219

2013-09-26 18:27

Ik snap niet waarom een perfect geîntergreerde jonge man,die hier een opleiding loodgieterij heeft gevolgd, nu plots zijn vriendin en kind moet achterlaten om terug te keren naar een land dat hij al jaren geleden achter zich gelaten heeft! Maggy De Block:begin eerst eens met de criminelen aan te pakken!

Gast

#220

2013-09-26 18:55

Het is beschamend dat een goed geïntegreerde jongeman naar een land als Afghanistan wordt teruggestuurd. Navid Sharifi heeft zijn land als 4-jarige verlaten en is 5 jaar geleden van Iran naar België gekomen. Hij spreekt Nederlands, heeft een beroep, een vaste vriendin, vrienden : hier is hij thuis, niet in Afghanistan waar niemand hem verwacht noch verwelkomt! Het is een schending van de mensenrechten om iemand terug te sturen naar een land dat hij niet kent, waar mensenrechten geschonden worden, waar oorlog en chaos heersen! Wat heeft deze jongen misdaan? Wat is zijn leven waard? Minder dan het uwe of het mijne??? Waar hebben u en ik te danken dat wij hier zijn geboren en hier in veiligheid mogen leven?

Gast

#221

2013-09-26 19:08

mensen die zich niet willen inburgeren laat men hier de boel verzieken en zij die willen werken stuurt men terug.

Gast

#222

2013-09-26 19:12

Als coördinator van Kâthe Kollwitz Vredesloop, die staat voor vrede, vriendschap en solidariteit...recht op vrijheid en recht op gelijke en waardige behandeling voor elke mens ben ik tegen de uitwijzing van alle Afghaanse vluchtelingen, tuurlijk krijgt Navid Shariffi hierbij ook m'n steun.

Gast

#223

2013-09-26 19:35

iemand die van de kleutertijd hier in het land is moet je op volwassen leeftijd niet meer uit het land zetten !!!mensen zoals abdou jaja daarentegen zouden beter het land uitgezet worden concentreer jullie op misdadigers.....zend deze terug naar hun land en laat mensen zoals navid met rust!!!!!!!!!!!!laat asielzoekers geen bestaan opbouwen als ze hier dan toch niet kunnen blijven !!!!!

Gast

#224

2013-09-26 20:07

Jullie weten niet hoe het zit om van een veilige plaats naar een onveilige plaats te gaan,elke minuut denk je aan je dood!

Gast

#225

2013-09-26 20:11

Het is heel hard om van ergens dat je graag bent teruggestuurd te worden en dat ook naar een ergens dat je jezelf niet op je gemak kan voelen!