Navid Sharifi moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Navid Sharifi moet blijven!.

Iemand die achter Navid staat

#26

2013-08-20 08:05

Ik ken mensen die hier in ons land wonen. Ze zitten in schuldbemiddeling, hebben kinderen à volonté, kinderen gaan naar school als ze er zin in hebben, hebben regelmatig de politie over de vloer,... zo kan ik nog efkes doorgaan hoor.
Met die mensen hebben ze compassie, maar met iemand als Navid...die jongen wil Maggie liever terug sturen naar een land dat hij niet kent. Ik ken Navid nog niet zo lang, maar ik weet dat hij zich volledig heeft aangepast en dat hij er voor de 100% voor gaat.
Navid werkt tenminste aan zijn toekomst en dat alles zonder hulp van derden. Terwijl anderen liever leven op de kap van een ander.
Maggie, ik hoop dan ook van harte dat je je mening omtrent Navid deftig herziet en die jongen een kans geeft. Je zou er hem en ook veel anderen een groot plezier mee doen.
Ik vraag me dikwijls af Maggie of jij nog goed kan slapen 's nachts. Heb je geen knagend geweten?
Navid zijn toekomst ligt hier bij ons en niet in een land waarvan hij totaal vervreemd is.
Laat gerechtigheid geschieden!

Gast

#27

2013-08-20 08:45

Als zelfs beloftevolle jongeren niet mogen blijven waar zijn we dan mee bezig?
iemand die niet achter het Belgisch rechtssysteem staat..

#28 #28

2013-08-20 12:03

Belachelijk gewoon!
Maggie ik denk da ge u job nie juist doe ze.... kan u gng mensen geven en tonen da PROFITEREN van ons, maar zeker Navid nie! Hij is zelf nog beter dan sommige belgen...

verkloot u naam aub nie Maggie

Gast

#29

2013-08-20 14:48

wanneer is er nog gerechtigheid

Gast

#30

2013-08-20 21:23

Teken die handel!

Gast

#31

2013-08-21 01:36

De goeie moeten gaan, de slechte mogen blijven!

Gast

#32

2013-08-21 06:43

Goede, werkende mensen worden uitgezet!! Terwijl nietsnutten blijven...

Gast

#33

2013-08-21 07:55

Des jeunes fuient la guerre, l'insécurité. Ils essaient de se reconstruire ici. Au lieu de les protéger, on les détruit, on brise leurs vies. "La terre n'appartient à personne", m'a dit un MENA récemment. C'est vrai, elle n'appartient ni à nous ni à Maggie. Il est illusoire de croire que cette politique arrêtera le flux migratoire. Il est inhumain et même dangereux de laisser tant de gens dans l'incertitude, l'insécurité d'un statut illégal. ça ne peut plus continuer.

Gast

#34

2013-08-21 10:09

Wat vele mensen niet beseffen is dat mensen die werken en bijdragen aan de maatschappij geen meerwaarde meer heeft dezer dagen. Mensen willen een systeem waar velen onder hen afhankelijk moeten zijn van de staat om zo de belastingdruk te verhogen bij de gewone burger. Zo hebben ze een goed excuus. Moest iedereen werken zoals het hoort, dan zakken de inkomsten aan belastingen en kunnen ze hun acties niet rectifiëren.

Gast

#35

2013-08-21 11:18

Soyons cohérents après lui avoir ouvert nos bras, ce jeune nous à démontrer sa ténacité à construire une vie à force de courage, de travail et de respect de son semblable. Loin de l'écarter de notre égocentrisme sociale, prenons exemple sur lui et apprenons de lui. Il serait indécent à présent de le renvoyer vers l'horreur d'un revers de la main...cohérence et humanité font ici cause commune.

Gast

#36

2013-08-21 17:32

Als migrantenbeleid beter zijn werk had gedaan (eerst de contactpersoon bij het OCMW contacteren) dan had deze petitie niet moeten rondgaan.

Gast

#37

2013-08-21 20:19

Ze zouden beter het krapuul verwijderen dan iemand die zich inpast in onze maatschappij

Gast

#38

2013-08-22 07:11

Mensen zouden het recht moeten hebben te wonen waar ze willen. Deze uitwijzing is wraakroepend.

Gast

#39

2013-08-22 08:19

Beste Mevrouw De Block,

Ik hoop oprecht dat u een fijne vakantie heeft gehad. De onze is jammer genoeg in mineur afgelopen. Het was een aangename Belgische zomer tot op het moment dat mijn echtgenoot en zijn werkmakkers opnieuw aan de slag moesten. Ze kregen namelijk te horen dat een van hen was opgepakt tijdens het verlof. Het gaat om Navid Sharifi, hij is u waarschijnlijk wel bekend want door uw beslissing zal hij aanstaande maandag het land worden uitgewezen.

Ik schrijf deze brief om u met aandrang te vragen uw beslissing over de uitwijzing van Navid Sharifi toch te herzien. Ik denk namelijk dat deze uitwijzing helemaal niet rechtvaardig is.

Navid studeert hier in België om op een goede manier een beroep te kunnen uitoefenen, net zoals u ooit heeft gedaan.
Navid werkt ondertussen ook, net zoals u momenteel ook doet.
Navid heeft een vaste woonplaats, net zoals u.
Navid spreekt Nederlands zoals het van hem verwacht wordt, net zoals u.
Navid staat in voor zijn eigen inkomsten en onderhoud, net zoals u.
Navid betaalt ook belastingen om dit land te onderhouden, net zoals u ook moet doen.
Navid heeft hier geen familie maar ondertussen wel veel vrienden die hij beschouwd als zijn familie, net zoals ook u familie en vrienden heeft.

Ik vraag u dus Mevrouw De Block waarom zou Navid Sharifi uitgewezen moeten worden naar een land als Afghanistan, waar hij amper 4 jaar heeft gewoond en waar de situatie na al die jaren nog steeds niet stabiel is? Hij lijkt namelijk heel sterk op ieder van ons, en dus ook op uzelf.

Het enige probleem is blijkbaar dat hij ‘illegaal’ is. Maar wat betekent illegaal eigenlijk? Volgens mij kan geen mens als illegaal bestempeld worden. Iedereen heeft het recht om hier op aarde te zijn.

Het is mij ook niet duidelijk wat u bedoelde in uw mededeling van begin augustus waarin u vertelde dat u zich zal focussen op mensen die de openbare orde en veiligheid verstoren. Navid behoort bij mijn weten helemaal niet tot deze groep, hij is geen ex-gedetineerde, geen misdadiger. Hij heeft hier nooit iets mispeutert, integendeel, iedere dag opnieuw levert hij een bijdrage aan onze maatschappij door het uitoefenen van een knelpuntberoep. Kunnen ondernemende veelbelovende en goed ingeburgerde jongeren U als liberaal staatssecretaris dan niet bekoren?

Als moeder van twee opgroeiende kinderen vraag ik mij vooral af wat er moet gebeuren met een jongere zonder familie in een land dat slecht met haken en ogen aan elkaar hangt, een land dat ook dit jaar opnieuw in de top vijf van de meest gevaarlijke landen komt te staan?

Ik vraag u niet Mevrouw De Block om iedereen welkom te heten hier in België, ik vraag u alleen om menselijk te zijn. In te zien dat Navid kansen verdiend, net als ieder van ons. Laat Navid hier in België blijven en geef hem de kans om hier een leven op te bouwen in een democratisch land met een toekomst.

Slaapzacht Mevrouw De Block, de winter is alvast begonnen en dreigt deze keer heel lang te worden.

Mvg,
Nadine Vandeputte, een moeder die hoopt op rechtvaardigheid.
Fré

#40

2013-08-22 08:38

Geachte mevrouw De Block,
Het gebeurt maar zelden in je carrière dat je een leerling zoals Navid in je groep krijgt. Navid maakte vanaf de eerste lessen een diepe indruk op mij. Voor mij zat een jongeman, getekend door zijn verleden, maar met een ijzeren wil om de vooropgestelde “maatschappelijke voorwaarden” te bereiken: Leer de taal, leer een stiel, zoek werk en behaal je diploma zo luidde het 5 jaar geleden.

Gedurende de jaren die volgden, heeft Navid steeds met grote inzet en interesse, alles gedaan om deze doelen te verwezenlijken. We hebben hem gedurende de jaren ook ondersteund in dit proces. Onderweg leerde ik hem ook beetje bij beetje kennen. Een ontzettend lieve jongen met een groot hart, respect voor zijn naasten, correct in zijn omgang en liefdevol.

Hij heeft zich volledig geïntegreerd, meer nog, hij is verwesterd. Hij heeft geen enkele voeling meer met zijn roots daar hij het meest belangrijke deel van zijn adolescentie hier bij ons heeft doorgebracht. Hij begrijpt en leeft naar de waarden en normen van onze maatschappij. Een maatschappij die solidair is, respectvol is voor zijn burgers.. zo heb ik het hem geleerd.

Het is dan ook onbegrijpelijk voor ons dat Navid na maar liefst 5 jaar teruggezonden wordt naar een land dat hij niet kent, een land waar hij gevaar loopt.. Dit overstijgt het menselijke en is moreel niet te verantwoorden.

Ik heb heel veel respect en begrip voor uw job, er moest iets gedaan worden aan het vreemdelingenbeleid.. maar er zijn enkele dossiers doorheen de jaren te lang blijven liggen en Navids dossier is er ééntje van…

Ik hoop dat u de tijd kan en wil nemen om zijn dossier persoonlijk te bekijken. Om zijn werkgever, zijn maatschappelijk assistent van het OCMW, mijn directeur, mijn collega’s, leerlingenbegeleiders, tewerkstellingsbegeleiders, .. alsnog te horen in dit gevoelig dossier zodat u een volledig beeld krijgt van onze Navid…

Frédérique Van Severen
Leerkracht PAV Navid

Brigitte

#41

2013-08-22 09:52

Geachte Mevrouw De Block,

Ik ken Navid niet persoonlijk. Ik heb hem enkel al een paar gezien en ook via mijn dochter ben ik al veel over hem te weten gekomen.

Navid en ik houden contact via sms en telkens vertrouwt hij mij toe dat hij maar één grote wens heeft, nl. in België te mogen blijven.

Hij heeft nog zoveel dromen en plannen vertelde hij mij. Toen ik hem vroeg wat die waren, zei hij : ik wil zo graag verder studeren om mijn diploma te halen, ik zou graag mijn job full-time kunnen uitoefenen om zo een eigen huisje te kunnen kopen (een huisje op mijn eigen naam), hij staat elke maand een deel van zijn loon af,...

Mevrouw De Block, laat eens uw goed hart zien. Neem aub de tijd om Navid zijn dossier her te bekijken. Dan zal je zien dat Navid het echt goed meent en de kans verdient om hier verder aan zijn toekomst te werken.
Hij heeft hier al zoveel opgebouwd, neem hem dat dan aub niet terug af.

Ik hoop dan ook van ganser harte Mevrouw De Block dat u hem die kans wil geven!


Gast

#42

2013-08-22 14:13

,
O

#43

2013-08-22 14:14

TEKENEN!!!!

Gast

#44

2013-08-22 14:17

Iedere mens moet de kans krijgen om zich te vestiggen waar hij wil, zeker wanneer zijn thuisland niet meer veilig is.

Zeker wanneer deze mensen proberen zich aan te passen aan een cultuur die verchillend is van die van hen zelf.

De geschiedenis zal hen die anders denken in het ongelijk stellen.


Gast

#45

2013-08-22 18:27

Maggie,
Waar ben je mee bezig? Ik ben een meisje van 15 jaar en ken Navid nu al een aantal maanden. Hij heeft me door een moeilijke periode geholpen en ben hem daar heel dankbaar voor. Ik begrijp niet goed waarom u hem juist terug stuurt? Navid werkt, gaat naar school, heeft een huisje waar hij samen woont met zijn vriendin & betaalt met plezier iedere keer de kosten. Ik kan genoeg mensen opnoemen die hier in België leven en die totaal anders zijn. Op onze kosten leven, deze mensen moeten weg uit ons land & zeker niet zo een mensen zoals Navid! Bekijk alstublieft nog eens deftig je mening, want als dit allemaal echt gebeurd, zal je wel een knagend geweten hebben!

Een goede vriendin van Navid.


Gast

#46

2013-08-22 18:34

Ps: Maggie, weet je wat Navid tegen mij vertelde? Als hij mocht blijven zou hij heel graag zijn school afmaken en zijn diploma halen, voltijds gaan werken & een huisje op zijn eigen naam hebben.

Nog steeds de goede vriendin van Navid!

Gast

#47

2013-08-22 19:21

Moest het een of ander Bulgaar zijn die hier komt profiteren van de cm ging hij zeker mogen blijven, maar nee , Navid werkt, betaalt belastingen, volgt opleidingen,...
Navid ik hoop echt dat je mag blijven.
Berkan

Gast

#48

2013-08-22 19:59

Maggie, volgens mij hou jij enorm van vogelpikken! Wanneer wordt er nu eens informatie ingewonnen bij mensen die deze jongeren kennen? Voor jullie gaat het over dossier x9999, de mensen van zijn school, zijn werk, het OCMW,... zij KENNEN de mensen achter dossier x9999. Haal daar uw informatie, vertrouw op de professionaliteit van die mensen en neem dan een beslissing!
Navid, ik weet dat je een doorzetter bent, wat jij gepresteerd hebt in de 5 jaar dat je hier mocht verblijven doen weinig je na! Ik hoop uit de grond van mijn hart dat je mag blijven, dat het allemaal een zéér flauwe mop was, een slechte droom maar als ze niet ontwaken in Brussel hoop ik oprecht dat dit zelfde doorzettingsvermogen jouw naar veilige oorden mag brengen!

En Maggie dit is niet enkel uw probleem maar ook die van de Minister van Tewerkstelling: we mankeren goeie krachten in de bouwsector, van de Minister van Sociale Zekerheid: alweer iemand minder die wél bijdraagt, van de Minister van Onderwijs: hoe motiveren wij onze buitenlandse jongeren uit deeltijds onderwijs met Navid als voorbeeld en anderen die het niet goed doen en wel mogen blijven?

Weet je het maakt ons, mensen uit de sociale sector, moedeloos! Mensen als Navid kleuren onze dag, jij breekt ons sociaal hart!

Gast

#49

2013-08-22 21:07

Navid moet in Belgié blijven.Hij doet heel hard zijn best om zich hier aan te passen.
Zo iemand mogen ze zeker niet terug sturen.
Er zijn veel andere die geen moeite doen,maar zij mogen wel blijven, en die jongen doet hard zijn best. Die jongen moet een kans krijgen. STUUR HEM AUB NIET TERUG!!!

Gast

#50

2013-08-23 04:41

Maggie, als huisarts, gebruik je verstand. Als we geen genoeg technici vinden wie gaat het werk doen waar werkgevers zo naar vragen????????????