Navid Sharifi moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Navid Sharifi moet blijven!.


Gast

#226

2013-09-26 21:08

die jongen is een aanwinst voor onze samenleving, hij verdient van te blijven!

Gast

#227

2013-09-27 00:06

Zeer hartelijk dank dat jullie zich met hart en ziel
inzetten voor de toekomst van Navid Charifi,

en tegen de schending van de mensenrechten.

Proficiat.
Wat ge voor hem doet, doe je ook aan "Jezus Van Nazareth. Ik ben gelukkig met jullie voorbeeld.
Hilde

Gast

#228

2013-09-27 07:07

waarom zou deze goede werkende man niet mogen blijven.
Terwijl er hier zoveel zijn die niets doen dan wat rondhangen op straat! Stuur die maar terug!!!!!
Nina

#229

2013-09-27 07:58

Navid n'a commis aucun crime. Il s'intègre parfaitement dans notre pays.
Il y a tant de gens qui ne parlent aucune langue de ce pays, ne travaillent pas, comettent toutes sortes de crimes et pourtant ils sont les bienvenus.


Navid par contre, n'est pas un poids pour notre pays, Il ne dérange pas l'OCMW, au contraire il participe au développement du pays et paie les impôts comme nous tous. Il parle la langue du pays! Bref, un bon citoyen comme vous et moi!
Laissez ce jeune vivre, ne l'envoyez pas au désespoir et à la mort s'il vous plait!


Gast

#230

2013-09-27 08:33

laat deze jongen blijven magie toon je hart

Gast

#231

2013-09-27 08:46

Sterke Navid.

Gast

#232

2013-09-27 13:23

Het is schrijnend dat iemand het land wordt uitgezet terwijl hij hier al een deel van de maatschappij is.Het zijn de verkeerde die het land worden uitgezet terwijl hier zoveel uitschot rondloopt.
DoetErNieToe

#233

2013-09-27 13:49

Geef eerst de belgen eens werk!!!!!!!!!

Gast

#234

2013-09-27 16:45

Hij was een schitterende buurman, sinds hij weg is uit het doorgangshuis naast mijn deur (waar hij echt een 'goede huisvader' was), hebben we last van lawaai en huisvuil dat verkeerd wordt buitengezet. Je kon altijd op hem rekenen als je hulp nodig had. Voorbeeld van integratie, positieve persoon en harde werker. Nu hij het nieuwe luxeappartement hier aan de hippodroom er staat mag hij opkrassen. Hij stond daar elke morgen wel in de tocht om 5 u ... good luck Navid, ik draag je in mijn hart!

Gast

#235

2013-09-27 19:10

Ondanks zijn zeer goede integratie wordt hij uitgewezen. Nee, maar dat is niet normaal vind ik! Misschien is petitie enige kans voor hem om hier te blijven.
geert

#236

2013-09-27 21:24

naar afghanistan ermee ! er zijn er hier al genoeg

Gast

#237

2013-09-27 22:08

Dank voor het opstellen van deze petitie.
Al die ingeburgerde mensen, die zich zo goed aangepast hebben en een beroep verworven, zouden hier moeten kunnen verblijven. Dat helpt aan een meer humane wereld.
Samen staan we sterk!
Vriendelijke groeten
Hilde Schutyser

Gast

#238 Typisch Belgie

2013-09-27 22:47

Daar waar de nood het hoogst is om juist iets aan te doen, wordt door de politiek zonder pardon van tafel geveegt. Maar daar waar juist niets aan moet veranderen, zetten ze alles op alles om het af te breken. Vreemde mentaliteit!! Ik ben het eens met velen voor mij: iemand die zich integreert en een positief aandeel levert aan de maatschappij, zoals we dat in belgie ook wensen notebene, die zou je juist moeten laten blijven! Gebruik de energie voor de afbraak liever voor andere zaken, zoals verplichte cursus nederlands voor vreemdelingen bijvoorbeeld zodat ze makkelijker bemiddelbaar zijn op de arbeidsmarkt en ze minder van de steun hoeven te trekken. Of een ander beleid op de verdeling van vreemdelingen in de steden, daar waar ze nu allemaal tesamen zitten en ghetto's vormen. Een betere spreiding zou al een grote stap zijn naar een betere integratie. Eens over de grenzen gaan kijken voor alternatieven zou ook niet misstaan. Daar hebben ze soms het wiel al een keer uitgevonden. Dit kan natuurlijk beter é! GEEN UITWIJZING voor vreemdelingen die zich overtuigend inpassen. Pak die profiteurs maar aan! Daar hebben we er flink wat meer van!!!

Gast

#239

2013-09-27 22:51

Eigenlijk ook wel vreemd dat we mensen uit het buitenland halen om in Belgie een knelpuntenberoep uit te oefenen, maar vervolgens degene die als vreemdelingen zonder beroep of opleiding binnen kwamen en vervolgens in belgie een opleiding en beroep verworven, juist uitzetten! De wereld op z'n kop.

Gast

#240 Re:

2013-09-28 07:33

#236: geert -

Neem jij zijn vliegticket en ga zelf naar Afghanistan, daar ben jij blijkbaar beter met je haat gedrag!


Gast

#241

2013-09-28 09:04

hij moet blijven,stuur die gasten die geen kl.... uitsteken,die profiteren van dop en ocmw,stempel op die hun voorhoofd en retour naar land van afkomst,en nee ben niet racist
Brigitte & Lies

#242 Navid,

2013-09-28 16:15

Deze namiddag voor de zoveelste maal een bezoekje gebracht aan Navid.
Hij was gelukkig dat we er waren. Honderduit vertelde hij zijn verhaal.
We vroegen hem waar hij zijn 'courage' bleef halen om altijd te lachen, blij te zijn,...
Hij zei ons : Ik kan niet anders dan zo zijn, want anders ga je er aan kapot. Ik ben het gewend om altijd door te gaan en nooit op te geven. Woorden die ons pakten, dat kan ik je verzekeren.
Als avondmaal krijgen ze nogal veel kaas en confituur te eten. Navid zei dat hij gisteren had gebeden dat hij eens iets anders kreeg om te eten en zijn gebed werd verhoord : hij kreeg kip.
Ik zei hem : nu moet je bidden voor je vrijlating en dat zou hij doen. Ik heb nog altijd hoop dat ik hier in België mag blijven, zei hij. En die hoop hebben nog velen onder ons.
Navid, we volgen je voorbeeld en geven nooit op! Samen staan we sterk en komen we er wel!

Gast

#243

2013-09-29 11:40

als we een wereld van verdraagzaamheid willen, een wereld van gelijkheid, waar ieder mens een plaats kan hebben moeten we van ons land een plek maken die voor ieder mens die wil deelnemen ook de ruimte maken. Wees welkom Navid !

Gast

#244

2013-09-29 18:09

als een perfect geïntegreerd buitenlander nie mag blijven, wie dan wel ?

Gast

#245

2013-09-29 19:54

Onbegrijplijk dat zo n goeie gast kan uitgewezn worden..
Kies een pseudoniem

#246 Ocharme de leugenaar

2013-09-30 09:05

#1: -

Oprotten met dat schijnheilig ventje! Terug naar zijn land met Navid "ik heb niets gedaan".

Maggie de Block, GO FOR IT !

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-09-30 09:12


Soundwave

#248 Op de vlucht voor een rechtszaak blijkbaar

2013-09-30 09:18

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=dmf20130930_00766664

WAREGEM - Navid Sharifi (21), de Afghaan die in een gesloten asielcentrum op zijn uitwijzing wacht, zegt in zijn dossier dat hij op de vlucht is voor een rechtszaak in Iran. Het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen vond zijn verhaal niet voldoende om hem als vluchteling te erkennen.
In het dossier beweert Navid, die in een gesloten asielcentrum wacht op zijn uitwijzing, dat hij vanuit Iran naar België vluchtte uit vrees voor wraak van de schoonfamilie van zijn oudste broer. Een conflict zou zijn uitgedraaid op een gevecht tussen Navid en zijn schoonbroer. De man zou daarbij door een glazen tafel zijn gevallen en daaraan een blijvende handicap hebben overgehouden.

Het Commissariaat-generaal voor de Vluchtelingen (CGVS) oordeelde dat ‘de aangehaalde vluchtmotieven geen enkel verband houden met de criteria van de Vluchtenlingenconventie’. Het commissariaat trok ook de chronologie in twijfel en geloofde niet dat Navid voor een Iraanse rechtbank zou moeten verschijnen.

'Dat zijn asielaanvraag daarom werd afgewezen, speelt geen enkele rol bij de beoordeling van Navid regularisatieaanvraag', benadrukt Navids advocaat Pieter-Jan Staelens. 'Het gaat om de mate van geïntegreerdheid', zegt hij daarover in De Ochtend op Radio 1.

De advocaat benadrukt dat er geen rechtszaak hangende is. Met het dossier openbaar te maken, wilde hij aantonen dat er 'geen elementen worden achtergehouden'. Staatssecretaris voor Asiel en Migratie Maggie De Block (Open VLD) zei in de Zevende Dag dat er in het dossier andere elementen speelden die de media niet haalden.

Gast

#249 Re: Ocharme de leugenaar

2013-09-30 10:07

#246: Kies een pseudoniem - Ocharme de leugenaar

Rot zelf op zieligaard!  Misschien kan jij zijn vliegtuigticket gebruiken en naar ginder vliegen, je zou daar goed op je plaats zijn! Zielig hoe sommige mensen deze petitie misbruiken om Navid uit te schelden. Ik sta nog altijd, zoals héél veel mensen, achter Navid en ik laat hem niet vallen. Tis maar dat je het weet!

 

Ben

#250 Belgisch Kafkaiaans beleid.

2013-09-30 10:54

(Knack: "Navid Sharifi vluchtte in 2008 uit Iran nadat hij bij een familievete een man levensgevaarlijk verwondde. Het slachtoffer verloor een nier en zit sindsdien in een rolstoel. Het gaat om een bloedvete in de schoonfamilie van zijn broer".) Als hij een misdaad (waarvoor hij blijkbaar niet voor de rechtbank in Iran moet verschijnen) heeft begaan in Iran lijkt het me logisch dat hij dus niet naar Afghanistan moet gestuurd worden. Da's dan weer het belachelijke Belgische Kafkaiaans beleid: op paspoort afkomstig van Afghanistan dus hop naar Afghanistan. Maar, asiel aanvragen omdat hij bang is voor de reacties op zijn acties door andere leden van de families door een bloedvete lijkt me geen valabele rede om iemand asiel toe te kennen. (Hoe erg het ook is en hoe perfect geintegreerd hij ondertussen is.) In een gevecht terecht geraken, iemand levenslang verwonden (vrijwillig of onvrijwillig) en vluchten uit angst voor de represailles naar een ander land om daar te schuilen is helaas geen asielrede. Mensen die vluchten omdat ze vrezen voor hun leven door politieke onderdrukking of oorlog zijn absoluut en zonder twijfel welkom.
Maar we moeten hier ook wel herkennen dat het asielbeleid ronduit op geen kloten trekt ... hoe is het mogelijk dat iemand telkens een negatief oordeel ontvangt en toch jaren in het land kan blijven, wonen, werken etc met alle sociale breuken en tranen als gevolg. Dat is op zijn minst al even onmenselijk als de beslissing om hem naar Afghanistan te sturen en niet naar Iran (waar hij wel familiale banden heeft ... ook al zijn ze blijkbaar niet van de beste).
Persoonlijk heb ik het wel moeilijk met het feit om hem nu te regulariseren omdat hij perfect is geïntegreerd in onze maatschappij, wat helemaal toe te juichen valt, maar terwijl hij eigenlijk gevlucht is omdat hij iemand levenslang heeft verwond ... moeilijke zaak. Ik kan helaas niet zeggen wat hier nu de juiste beslissing zou moeten zijn .... 1 ding is zeker: niet naar Afghanistan jullie idiote achterlijke ambtenaars !