PVV stemmers zijn geen neonazi's!!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie PVV stemmers zijn geen neonazi's!!.


Gast

#76

2014-03-20 21:02

Wilders moet en zal vervolgt worden. En ook zijn achterlijke achterban. Als Nederlander schaam ik me diep.

Gast

#77 Re:

2014-03-20 21:15

#27: -

hitler liet het vuile werk ook door anderen doen

Vrijheid = verdraagzaamheid

#78 Geen nazi's

2014-03-20 21:39

Jullie zijn dus geen nazi's , maar willen wel bevolkingsgroepen deporteren. Daarnaast demoniseren jullie mensen op basis van hun afkomst en zetten
Deze in een kwaad daglicht. Hmmmmm klinkt erg als de vooravond vooraf aan de gebeurtenissen rond 1940 1945. Als je nog steeds pretendeerd een echte nederlander te zijn leer je eigen geschiedenis eens en lees hoe zoiets uit kan pakken. Je zal schrikken van de overeenkomsten. Ik noem niemand een nazi omdat dit echt iets vreselijks is, maar wat Geert nu doet is GEVAARLIJK....

Gast

#79

2014-03-20 21:58

Hitler is back!!!!
de waarheid = HARD!

#80 de waarheid

2014-03-20 23:08

Geert Wilders = Hitler.
PVV = NSDAP
pvv aanhangers = gefrustreerde facisten.
Pawn

#81 Geen Nazi's - maar wel erg NSB

2014-03-21 00:10

Met Nazi's zou ik de PVV voormannen en aanhang niet willen vergelijken; wel hebben ze erg veel trekjes van NSB'ers uit de jaren 30 en in WO II.
Neem zo'n Léon de Jong, dat laffe ventje dat links naast Wilders op het podium staat mee te scanderen en klappen; liep eerder in de week weg uit een debat omdat hij een smurfengrap van cabaretier Sjaak Bral niet kon hebben.
Kaatje

#82 Re: Hitler

2014-03-21 04:21

#52: de patriot - Hitler

Teveel tekst, te lange zinnen. Lezen ze toch niet...


Gast

#83 Re:

2014-03-21 06:51

#1: -  

Yes they are

 


Gast

#84 Re: dom volk

2014-03-21 07:05

gast

#85

2014-03-21 08:05

Natuurlijk zijn pvv-stemmers geen nazi's
Maar.......
Er is wel een overeenkomst: beiden zijn oliekoekendom
Bob

#86

2014-03-21 08:35

Niemand wil alle PVV stemmers wegzetten als neo-nazi's. Dit wordt hooguit gedaan door een enkeling die (geheel begrijpelijk) z'n geduld heeft verloren. De samenlevings-brede actie die nu gaande is, is in eerste instantie een actie tegen discriminatie. Als "de PVV stemmers" zich aangesproken (of aangevallen) voelen, zegt dat meer over hen, dan over de rest van de samenleving.

Deze petitie gaat geheel voorbij aan de realiteit. En die realiteit is dat Geert Wilders nu echt te ver is gegaan. Hij heeft de wet overtreden. Dit is geen kwestie meer van "opkomen voor de gewone Nederlanders" (wat op zichzelf al een walgelijke term is), maar een kwestie van het demoniseren van een hele bevolkingsgroep. En dat is gevaarlijk.

Want de vergelijkingen met Hitler mogen dan overtrokken zijn, er zijn zeker overeenkomsten tussen de opkomst van Hitler in de jaren 30 (toen er, voor de duidelijkheid, nog geen holocaust plaatsvond, maar wel een klimaat van haat tegen Joden werd gecreeerd) en de uitingen die Geert Wilders de afgelopen jaren heeft gedaan. En die overeenkomsten zijn er zeker nu Wilders alle voorzichtigheid heeft laten varen.

Ik roep alle Nederlanders (ongeacht afkomst/geloof/politieke voorkeur) op om afstand te nemen van de uitspraken die Geert Wilders op de avond van 19 maart heeft gedaan. Dat doe ik omdat ik weet dat (de meeste) PVV stemmers geen neo-nazi's zijn.

F. Zonneschijn

#87 Onnozele hals

2014-03-21 08:36

Wie heeft gezegd dat PVV-stemmers neo-nazi's zijn?
Uitspraken van Wilders doen denken aan die van Hitler. Hoe dom moet je zijn om dat niet te zien?
Dat je ontevreden bent met de huidige politiek is begrijpelijk. Laat vooral je stem daarover horen.
Als jij gelooft dat Wilders jouw leven, jouw maatschappij kan verbeteren door een Nederlandse bevolkingsgroep anders te behandelen vanwege haar achtergrond, ben je heus geen neo-nazi, maar wel een onnozele hals.
Gast

#88 Re:

2014-03-21 08:36

#18: -

De Joodse gemeenschap in Nederland vergelijkt de uitspraken van Wilders anders wel met uitspraken die vóór de oorlog in Duitsland gedaan werden. De rillingen lopen over hun rug als ze het scanderen horen.

Gast

#89 Re:

2014-03-21 08:45

#29: -

Jij bent misschien oprecht, maar kijk naar het grote verschil in wat Wilders belooft en dat wat hij doet (bijvoorbeeld het eerste kabinet van Rutte steunen). Hij komt niet op voor ouderen of de zorg of voor de 'hardwerkende Nederlander'.  Hij doet niet wat hij zegt. Ik ben niet voor de SP, ik ben niet tegen de EU, maar de SP staat wel voor verzet tegen de EU, meer geld naar de zorg en ouderen, etc. Zij laten dat zien door waar ze voor stemmen in de 2e kamer en wat ze doen in de gemeentes.

"Autochtoon"

#90 Zelf eerst Nederlands leren

2014-03-21 10:11

Het taalniveau en de spelling op deze site geven het intelligentieniveau van mensen die op Wilders stemmen weer goed weer... Ga eerst zelf eens netjes Nederlands leren spreken en vooral schrijven voordat je wat zegt over anderen. Of kijk eens bij de opmerkingen bij die andere petitie hier over dit onderwerp, en verbaas je over het feit dat de meeste Marokkanen en andere "allochtonen" dus blijkbaar beter op de hoogte zijn van de Nederlandse grammatica en spelling dan de "autochtone" mensen hier.
Nederlanders zijn alle mensen die hier geboren zijn, of die door emigratie het Nederlands burgerschap verkregen hebben en die hebben allemaal dezelfde rechten. Zoals dat hoort. Nederlander zijn heeft niks met huidskleur of religie te maken.
Racisme en haatzaaierij maken de problemen alleen maar groter in plaats van ze op te lossen of in ieder geval te verminderen.

"Autochtoon"

#91 Re: Hitler

2014-03-21 10:17

#52: de patriot - Hitler 

 Hulde! Bijzonder sterk verwoord.

"Autochtoon"

#92 Re:

2014-03-21 10:26

#39: Ibn Rushd -  

Gemotiveerd bewijsbaar? Is dat een zelf bedachte term? En waar vind ik het bewijs voor jouw beweringen dan??

Daarbij: Zorg eerst maar eens dat je een mening correct kunt formuleren en spellen, misschien wordt je dan eens serieus genomen.


Gast

#93

2014-03-21 10:27

de enige 2 fouten die Wilders heeft gemaakt is dat hij geen "criminele Marokkanen" zei en dat ie geen "allochtonen" maar "Marokkanen" zei. voor de rest zie ik niet in waarom hij zijn mening niet mag uiten
feeling

#95

2014-03-21 10:57

Riepen we niet met zijn allen na de 2e wereldoorlog..."DIT NOOIT WEER" en wat doen we nu? De geschiedenis herhaalt zich....

Gast

#96

2014-03-21 11:02

wat mij betreft zijn het geen NEONAZIS

want die zijn nog voorzichtig
Gast

#97 Dit is wat de joodse gemeenschap denkt

2014-03-21 11:24

http://nos.nl/artikel/625904-joods-overleg-afstand-van-wilders.html

Zelfs de joodse gemeenschap moet denken aan de tweede Wereldoorlog door de uitspraken van Geert Wilders. Waarom zijn jullie eigenlijk zo bang voor Marokkanen en andere buitenlanders? Waarom moeten ze dan weg?
Anoniem

#98

2014-03-21 12:56

Dan moet je niet op hem stemmen. Wat verwacht je?

Gast

#99

2014-03-21 13:56

Dames en heren word aub wakker en neem een voorbeeld aan Joram van klaveren!
Mandy

#100

2014-03-21 14:43

Petitie is een beetje achterhaald gezien de toespraak van Wilders op 19 maart