geen AZC in Geldermalsen

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie geen AZC in Geldermalsen.


Gast

#1101

2015-12-24 14:02

Ook ik ben volgens Wilders een sukkel die de rambam kan krijgen

Als journalist probeer je je woorden zorgvuldig te kiezen en recht te doen aan de bedoelingen van Wilders. Sukkels dat we zijn.

Vorige week schreef ik op deze plek een stukje naar aanleiding van de rellen in Geldermalsen. Daar was het protest tegen de komst van een asielzoekerscentrum de avond tevoren totaal uit de hand gelopen. Ik volgde – via internet weliswaar – de persconferentie van burgemeester en politie die vertelden dat een groep inwoners ‘planmatig de aanval’ had ingezet. Ze gooide losgewrikte klinkers en vuurwerk naar de politie die daar stond als bewaking rond de vergaderzaal van de gemeenteraad die moest beslissen over de komst van de vluchtelingen.

Als journalist probeer je zo’n incident zo goed mogelijk te duiden. Mij was opgevallen dat Geert Wilders in het weekend een tweet had rondgestuurd met de tekst ‘Geen AZC in Geldermalsen!! #kominverzet’, een onderdeel van de PVV-campagne tegen de komst van vluchtelingen die nu al maanden gaande is. Geweldloos verzet, zo benadrukt hij altijd. Inderdaad, maar na de belegering van het gemeentehuis geen woord van Wilders om het geweld te veroordelen.

Geen AZC in Geldermalsen!! #kominverzet pic.twitter.com/S1ZK6z0hli

 

— Geert Wilders (-at-geertwilderspvv) December 13, 2015

 

Dan ga je je woorden wegen. Natuurlijk, overweeg je, Wilders is niet rechtstreeks verantwoordelijk voor het geweld. Dat moet je dus vooral niet opschrijven. Maar je bedenkt ook dat zijn manier van optreden er wel een rol bij speelt, al was het alleen maar omdat de geweldplegers zich met Wilders associëren. Op een PVV-betoging in september 2013 kwamen tientallen rechtsextremisten af van Nederlandse Volksunie, Blood&Honour en Identitair Verzet. Daar had Wilders vanzelfsprekend niet om gevraagd, maar ze waren er wel.

Ik koos ervoor om de brief van fractievoorzitters aan te halen. Daarin stond een oproep het debat over de vluchtelingen te voeren zonder ‘dreigementen, intimidatie en geweld’, medeondertekend door Wilders. Zou hij die brief niet nog eens moeten lezen voordat hij weer opriep tot verzet tegen de komst van een specifiek asielzoekerscentrum, opperde ik voorzichtig. Zou Wilders zich niet ook een ietsjepietsje medeverantwoordelijk voelen voor het geweld, twitterde ik erachteraan.

Zou -at-geertwilderspvv zich toch niet een piepklein beetje medeverantwoordelijk voelen voor 't geweld in Geldermalsen? https://t.co/Hw0IxTnxbL

 

— Jaco Alberts (-at-JacoAlberts2) December 17, 2015

 

Inmiddels klinkt van vele kanten de vraag of Wilders niet aanzet tot geweld, ook in aanzienlijk hardere en meer stellige bewoording. Gisteren vond de PVV-leider het nodig om daarop wel te reageren en twitterde: ‘Politiek en pers kunnen de rambam krijgen. Neem zelf lekker afstand van jullie lafheid en verraad van Nederland aan de islam. Sukkels.’

Politiek en pers kunnen de rambam krijgen. Neem zelf lekker afstand van jullie lafheid en verraad van Nederland aan de islam. Sukkels.

 

— Geert Wilders (-at-geertwilderspvv) December 21, 2015

 

Ik vraag me nu af waarom ik zoveel moeite neem om mijn woorden zorgvuldig te kiezen. Ik vraag me nu af waarom ik telkens probeer ook nog recht te doen aan de bedoelingen van Geert Wilders. Sukkel die ik ben.


Gast

#1102

2015-12-24 19:29

Door ‘Trouw’ is het beeld ontstaan dat fascistisch geweld legitiem is

 

Soms kan je met je verstand er niet bij hoe hypocriet en volkomen kritiekloos de ‘mainstream media’ zijn ten aanzien van van alles en nog wat.
Zo bericht ‘Trouw’ dat in Geldermalsen besloten is dat er geen AZC komt en de krant doet dat onder de kop “Door Geldermalsen is het beeld ontstaan dat relschoppen werkt.”
Welnu: in Geldermalsen is men gezwicht voor de fascistische hordes die opgestookt door wannabe massamoordenaar en etnisch zuiveraar Wilders met in diens kielzog Halbe Zijlstra van de PVV met leden, Sybrand Buma van de partij dat haar zegen gaf aan de massamoord in Irak en alles wat daar tot de dag van vandaag uit voortvloeide, Ahmed Marcouch met zijn fact-free en hatelijke gejank over religies, Ahmed Aboutaleb die massamoord heel wel een prima middel vindt om vermeende of werkelijke problemen in de wereld te lijf te gaan en samenwerkt met tuig dat van mening is dat mensen ‘te humaan behandeld’ worden, de redactie van het programma ‘Buitenhof’ die een nazi voluit de gelegenheid gaf Janmaat te rehabiliteren en Jeroen Pauw die een wapenhandelaar met fascistische ideeën gezellig aan laat schuiven of bij andere gelegenheden een gek die in zijn vrije tijd zich in nazi-uniformen steekt en kinderen bedreigt met een kromzwaard.
De lijst is lang niet volledig maar feit is dat er velen zijn die verantwoordelijk zijn voor het fascistische geweld dat zich steeds openlijker manifesteert in Nederland.
Waaronder ook de politie waarvan de leden bij de koffieautomaat schelden op islamitische mensen, sommigen moslims een langzame en pijnlijke dood toewensen en die in Rotterdam vol trots rondtwittert dat er een ‘VIP’ geëscorteerd moet worden. Die ‘VIP’ is SS-verheerlijker Filip Dewinter.

Ik wil bij gebrek aan tijd het even heel kort hebben over dat stuk in ‘Trouw’ van Wilfred van de Poll die het heel eufemistisch heeft over ‘heftige onlusten.’
Het was fascistisch straatgeweld en wie dat en het gevaar dat daar vanuit gaat voor iedereen in de maatschappij, vluchteling, hulpverlener, raadslid of wie ook, miskent laadt de verantwoordelijkheid op zich het vuurtje van datzelfde fascistische straatgeweld verder op te stoken.
Ook stoor ik me buitengewoon aan de geciteerde uitlating van de burgemeester van Geldermalsen, De Vries, luidende:

“De polarisatie, die willen we nu stoppen.”

Bron

Een goed journalist – en ik weet: die zijn er niet bij de copy paste media waar ook ‘Trouw’ deel van uitmaakt – had haar daarover doorgevraagd na opgemerkt te hebben dat polarisatie twee partijen inhoudt.
Wel, welke andere partij is dan schuldig aan die ‘polarisatie die we nu willen stoppen’ naast de fascistische bendes die het gemeentehuis hebben belegerd en degenen (die ik in een niet volledig lijstje hierboven opsomde) die hen daartoe opgejut hebben?
De vluchtelingen om wie het gaat? Degenen die hen als mensen zien en hen in hun harten sluiten? Degenen die met zorg bezien hoe het fascisme steeds verder oprukt – daartoe gefaciliteerd door huichelaars als Asscher (mensenlevens de vernieling inwerken en dan janken dat men je ‘minder vertrouwt’ – men had die klootzak van meet af aan nooit moeten vertrouwen) en media als ‘Trouw’- en zich daar ondubbelzinnig tegen uitspreken? Wie? Wie of wat is dan die andere partij die schuldig is aan ‘de polarisatie die we nu willen stoppen’?
Ook deze buitengewoon suggestieve en onwelriekende uitlating van burgemeester De Vries versterkt slechts het fascistische straatgeweld.
Ik weet niet of zij dat bewust deed of dat zij buitengewoon stupide is en daarom niet geschikt is voor haar taak.
Hoe dan ook: alleen al hierom zou ze af moeten treden.

Ik heb het al even aangestipt: ook dagblad ‘Trouw’ waar destijds tientallen mensen in de duinen het leven voor hebben gelaten, is schuldig aan het fascistische straatgeweld in Geldermalsen en alles wat er aan geweld nog komen gaat.
Als je namelijk jarenlang een giftige haatheks als Elma Drayer je pagina’s laat volschijten en een misdadige kwibus hele shariawijken bij elkaar laat liegen in je krant, heeft dat op een gegeven moment gevolgen.
Dan moet je als krant niet raar opkijken dat die gevolgen gewelddadig zullen zijn op een gegeven moment.
Maar daarover heb ik niets gelezen in het stuk van Wilfred van de Poll.
De krant van Wilfred van de Poll is net zo goed verantwoordelijk en schuldig inzake het fascistische geweld en het faciliteren van het fascisme als een heleboel anderen. Tijd om dat gewoon ondubbelzinnig uit te spreken.
Daarom heb ik de kop boven het stukje van die kwibus hierboven maar even iets anders geformuleerd.

 

 


Gast

#1103

2015-12-24 19:32

Ook ik ben een bezorgde burger

 

In een ingezonden brief (‘Vluchtelingen gratis in de Peppel’, papieren editie de Edese Post van woensdag 23 december 2015) spreekt Y.F. Bouma uit Lunteren grote zorgen uit over de ontwikkelingen omtrent vluchtelingen.

Niet de verwoestende bombardementen op Syrië, de terreur van de IS waar mensen voor op de vlucht slaan of de duizenden doden in de Middellandse Zee zijn het onderwerp van zorgen.

Nee, het feit dat zwembad de Peppel de vluchtelingen in de noodopvang in Ede met Kerst twee uur zwemmen aanbiedt, kan er bij Bouma niet in. Want, stelt de auteur van de brief, zelf heeft Bouma voor vier kinderen immers meer dan 3.000 euro moeten uitgeven aan dure A en B zwemlessen. Bouma: “Dit valt toch niet meer te begrijpen?”

Kennelijk heeft Bouma het een en ander inderdaad niet goed begrepen.

Er staat nergens dat de Peppel vluchtelingen gratis zwemles gaat aanbieden. Eén keertje mogen zwemmen is niet te vergelijken met zwemles. (Een toegangskaartje recreatief zwemmen kost met groepskorting €3,10!) Er zijn maximaal 370 vluchtelingen die mogen gaan zwemmen. Maar denkt u dat ze dat allemaal gaan doen? Ik denk het niet: onder de groep vluchtelingen zullen veel mensen zijn die niet kunnen zwemmen, niet durven zwemmen of geen zwemkleding hebben (en ook geen geld om zwemkleding te kopen). Dus er zal maar een klein gedeelte gebruik maken van het aanbod van de Peppel.

De Peppel heeft het aanbod niet alleen aan de vluchtelingen gedaan: ook de mensen die ingeschreven staan bij de Voedselbank mogen komen zwemmen. Daar hoor ik Bouma niet over – klaarblijkelijk wordt het aanbod van de Peppel aangegrepen om selectief verontwaardigd te zijn en iets vervelends over vluchtelingenbeleid te kunnen zeggen.

Net als Bouma ben ik ook ouder van vier kinderen. Maar – in tegenstelling tot Bouma die zich dat kennelijk wel kon veroorloven (tel je zegeningen!) – heb ik mijn kinderen nooit A en B zwemlessen ter waarde van 3.000 euro kunnen geven. Simpelweg omdat daar geen geld voor was. Dat betekent niet dat ik een ander dan twee uurtjes zwemmen misgun. 

Verderop stelt Bouma in de brief dat het draagvlak bij de burgers afbrokkelt. Ik zou zeggen, Bouma, spreek voor jezelf en niet in naam van andere burgers – waarvan ik er ook één ben.

Uit onderzoek van I&O Research (publicatie Volkskrant, 19 dec 2015) blijkt dat tweederde van de Nederlandse burgers het géén probleem vindt als er een AZC in de gemeente zou komen. En als zo’n AZC er uiteindelijk is, blijkt de overlast véél minder dan van tevoren gevreesd werd. Bij een overduidelijke meerderheid is er dus wel degelijk draagvlak voor de opvang van vluchtelingen.

Dat blijkt ook lokaal: een aantal bedrijven is enthousiast over het initiatief van de Peppel en ondersteunt dit financieel. Al met al komt er dus geen cent uit de gemeentekas voor dit aanbod en begrijp ik derhalve niet zo goed waarom Bouma stelt dat ‘het gemeentebeleid steeds meer gaat schuren’.

Dan die laatste zin van de ingezonden brief, die specifiek aan burgemeester Van Der Knaap gericht is: “u moet niet verbaasd zijn als ongeregeldheden zoals deze in Geldermalsen hebben plaatsgevonden ook in uw gemeente gaan plaatsvinden.”

Wat bedoelt Bouma nou eigenlijk? Is de wens hier de vader van de gedachte of zou dit zelfs een nauwelijks verholen dreigement moeten zijn? Wat er in Geldermalsen gebeurde (en in Steenbergen, Pannerden, Oranje, Anna Paulowna en Wormerland – de lijst wordt steeds langer en schrikwekkender), is te triest voor woorden. Dit geweld, deze haatdragendheid, dat is waar ik me zo langzamerhand steeds meer zorgen over maak. En dat geweld komt niet uit de lucht vallen: het wordt mede mogelijk gemaakt door stemmingmakerij van landelijke en lokale politici, door burgers die onder het mom van bezorgdheid het vuurtje keer op keer aanwakkeren. En door de media – in dit geval de Edese Post – die daar stééds maar een podium aan geeft.

Deze onverdraagzaamheid en de daaruit voortvloeiende toename van geweld, dat is waarom ik een bijzonder bezorgde burger ben.

(artikel ingestuurd naar de website van de Edese Post, maar gezien de politieke kleur van het lokale krantje is het maar de vraag of het geplaatst wordt en zo ja, voor hoe lang)

 


Gast

#1104 Gelderland bekent kleur. Alweer.

2015-12-25 01:18

Dreigen met Wildersterreur werkt: vluchtelingen mogen alsnog niet zwemmen in Ede

 

Ook kerstavondnieuws: Briefschrijfster Y.F. Bouma weet vluchtelingen en voedselbankklanten hun zwemrondjes met de kerst in Lunteren te ontfutselen.
Zal die persoon trots op zichzelf zijn, zeg.

Het zwemmen voor vluchtelingen uit de noodopvang in Ede en klanten van de voedselbank in het zwembad De Peppel in Ede op eerste kerstdag gaat op de valreep niet door. Asielorganisatie COA heeft een streep gezet door het uitje, waarvoor zo’n 140 personen zich hadden aangemeld, naar aanleiding van een brief waarin de burgemeester voor ongeregeldheden wordt gewaarschuwd.

Het COA heeft het besluit woensdag eenzijdig genomen. Aanleiding zou een ingezonden brief zijn die deze week verscheen in huis-aan-huisblad De Edese Post. De schrijver richt zich daarin rechtstreeks tot burgemeester Cees van der Knaap in Ede en waarschuwt ervoor dat ‘ongeregeldheden zoals deze in Geldermalsen hebben plaatsgevonden ook in uw gemeente gaan plaatsvinden’.


Gast

#1105

2015-12-25 01:19

COA Ede: angsthazend zwichten voor één mopperaar

 

Ik dacht dat het niet gekker kon, maar dat kon het wel.
Naar aanleiding van de ingezonden brief van ene Y. Bouma uit Lunteren waar ik hier ook al over schreef, bleek vandaag dat de COA het zwem-uitje voor de vluchtelingen in de noodopvang in Ede, aangeboden door het plaatselijke zwembad ter gelegenheid van Kerst, geschrapt heeft. Want Bouma schreef dat de ongeregeldheden zoals die in Geldermalsen hadden plaatsgevonden hier ook weleens zouden kunnen gaan plaatsvinden.
Natuurlijk. Eén mafkees met een grote bek en men kruipt bibberend in een hoekje – ten koste van anderen.
Ga je schamen, jullie allemaal.
Ga je schamen, Bouma, met je misplaatste gejank over de dure zwemles van je kinderen, de gretigheid waarmee je dit nieuws oppakte om je xenofobe crap de wereld in te slingeren, je ongefundeerde gekwaak over een ‘afbrokkelend draagvlak’ en je dreigende opfokkerij.
Ga je schamen, COA Ede, dat jullie op je knieën gaan.
Maar vooral, ga je schamen, Edese Post. Want als jullie niet voor de zoveelste keer jullie politieke kleur van de pagina’s af hadden laten druipen door Bouma’s brief te publiceren en daarmee voor de even zoveelste keer xenofobe rotzooi een podium hadden gegeven, dan had deze Schreibtisch-terreur geen gevolgen gehad.
De zoveelste keer? Ja, de zoveelste keer. Kritiek op Van Druiten met zijn net zo xenofobe gebral mocht ook al niet van de Edese Post. Een aankondiging over een NIET-xenofobe info-avond over vluchtelingen kwam er ook niet doorheen.

Ga je maar eens achter je oren krabben met je zogenaamde journalistieke neutraliteit. Maar vooral: ga je schamen. Jullie hebben het weer voor elkaar, allemaal.

 

Gelderland mag buigen voor fascisten, Nederland zal de bruine horde weerstaan.


Gast

#1106 Nog maar eens is duidelijk WIE we moeten vrezen: de FASCISTEN, NIET de vluchtelingen

2015-12-25 01:37

Dreigbrief dwarsboomt zwemles voor vluchtelingen

 

vrijdag 25 december 2015

Soms zijn er van die berichten die in een paar alinea’s een heleboel verhelderen. Zo ’n bericht verscheen vandaag in de Volkskrant. Titel: “COA blaast zwemles vluchtelingen af na klaagbrief”  . Dit stuk weerspiegelt zowel de greep die racisme heeft, de resultaten van fascistoïde intimidatie, en het verhullende taalgebruik waarmee media de ernst van de zaak verhullen.

De zaak zelf is helder. Personeelsleden vann een zwembad organiseren op vrijwillige basis een gratis zwemles voor vluichtelingen, en trouwens ook voor mensen die van de voedselbank spullen krijgen. Een daad van vriendelijkheid voor mensen die het moeilijk hebben. DE Edese Post kreeg vervolgens een brief waaruit de Volkskrant citeert: “Wij hebben 4 kinderen die dure zwemcursussen moeten betalen voordat zij überhaupt mochten zwemmen (…) Dit valt toch niet meer te begrijpen?”

Omdat de één moet betalen voor zwemmen, mag een ander vluchtelingen niet op gratis zwemmen tracteren?! Even de ‘logica’ hierachter. Ik tracteer jou op taart. Een andere persoon klaagt: ‘Ik moet die dure taart zelf betalen, en jij tracteert iemand op taart? Dat valt toch niet te begrijpen?’ Neemt iemand zoiets serieus? Vervang de taart door zwemles, en je hebt de situatie. Dan is er nog een verschil: de briefschrijver hád kennelijk het geld voor die zwemlessen. Vluchtelingen niet. Voor hen is het: gratis zwemmen of helemaal niet zwemmen. Prima mee als mensen dat gewoon regelen. Dat zo ’n briefschrijver de vluchtelingen dat misgunt wijst op racisme, verhuld als zielige verongelijktheid.

De Volkskrant gaat verder en schrijft over de briefschrijver: “Hij richt zich rechtstreeks tot de burgemeester van Ede en stelt dat ‘ongeregeldheden zoals deze in Geldermalsen hebben plaatsgevonden ook in uw gemeente gaan plaatsvinden’” . Dat is doodgewoon een dreigement met straatgeweld. De Volkskrant bestaat het dus om dit ingezonden geval een “klaagbrief”te noemen. Maar het is niet zomaar een klaagbrief. Het is een dreigbrief die dezelfde geest ademt als de intimidatie door knokploegen tegen de vestiging van dat AZC dat Geldermalsen wilde plaatsen. Dat aspect naar de achtergrond duwen en een dreigbrief reduceren tot een klaagbrief is de ernst van de zaak niet naar waarde schatten.

Het past in de manier waarop fascistische benden in de media worden omgetoverd in louter ‘bezorgde burgers’. “De lieden in Geldermalsen worden in nieuwsberichten ‘relschoppers’ genoemd, terwijl het hier  toch echt gaat om extreem-rechts, terroristisch tuig, aldus Sandra Salome. Relschoppers, bezorgde burgers, een klaagbrief, met zulke woorden wordt het gevaar van gericht rechts straatgeweld vrijwel aan het zicht onttrokken.

En zoals dat AZC in Geldermalsen er – kennelijk onder dit soort druk – nu niet komt, heeft ook de intimidatie per brief resultaat. Het COA heeft intussen bepaald dat de gratis zwemles voor vluchtelingen niet doorgaat. Wederom heeft rechtse intimidatie effect. Wederom verhult een gevestigde krant het racistische gevaar. Dat gevaar vereist weerwoord maar vooral ook daden van weerstand. Dag in en dag uit.

 


Gast

#1107

2015-12-25 12:53

 

 

 

Een Hollandse moeder schreef enige tijd terug naar een Syrische moeder in NRC-Brieven: "Laat je jongens thuisblijven en vechten voor hun land!". Twee vragen aan deze moeder uit de Lage Landen: ten eerste, tegen wie moeten deze jongens precies gaan vechten? Tegen Assad, ISIS, de Russen, Hezbollah of toch tegen onze bondgenoot Amerika? En mijn tweede vraag aan deze Nederlandse moeder: had uw oma hetzelfde gedicteerd aan haar zoon, uw vader, toen de nazi’s hier de dienst uitmaakten en het hier vooral in stilte wachten was op geallieerde bevrijders van de andere kant van de oceaan? Neen, ik hoef uw antwoord niet, beantwoordt uw moederlijke geweten maar in stilte.

 

 

 


Gast

#1108 Re:

2015-12-25 15:56

#1101: -  

 Knap hoor artikelen kopieren van andere sites kopieren en ze hier copy-pasten.

Vast vanwege het gebrek van een eigen goed onderbouwde mening.


Gast

#1109 Re:

2015-12-25 16:03

#1107: -  

Leuk hoor het origineel staat op Joop.nl.

Lekker copy-pasten.


Gast

#1110

2015-12-25 21:12

Tóch zwemmen voor vluchtelingen in Ede

 

Verdomd, een politicus met ruggengraat, wist niet dat ze bestonden:


Zwembad De Peppel in Ede gaat alsnog proberen om een zwemuitje voor een groep van ongeveer 150 vluchtelingen te organiseren. Dat zou eigenlijk vandaag plaatsvinden, maar werd door het Centraal Orgaan opvang asielzoekers (COA) afgeblazen.

Ook burgemeester Van der Knaap is niet door het COA geïnformeerd. Hij noemde het besluit “belachelijk”. Wat hem betreft had het gewoon door kunnen gaan. “Jammer dat ik de sleutel van de Peppel niet heb”, twitterde hij.

Van der Knaap (CDA!) is niet van plan het erbij te laten zitten:

Ik wist van niets, jammer dat ik sleutel van de Peppel niet heb. Zal met COA contact opnemen over een andere datum. https://t.co/OpSoqay4nK

— Cees van der Knaap (-at-CvanderKnaap) 24 december 2015

De bevrijding van het domrechtse gespuis begint dus bij het CDA. De man verdient een enorme pluim. Hierbij.


Gast

#1111

2015-12-25 21:14

Het Eerlijke Verhaal: zwangere Yezidi uitgezet, man mag blijven

 

Goed te weten dat Nederland een totaal seculier regime kent, want met het CDA in de regering zou dit natuurlijk niet vlak voor de kerst gedaan zijn maar erna:

Protesten in Nederland tegen de uitzetting van de vijf maanden zwangere asielzoekster Khairai Barakat hebben geen effect gehad. De 22-jarige Yezidi-vrouw is [eergisteren] op een KLM-vlucht naar Roemenië gezet. Dat bevestigt haar man Naji Haji, die zelf wel een verblijfsvergunning voor Nederland heeft. “Dit is echt heel erg verdrietig”, zegt hij.

Barakat was een van de Yezidi’s, een Koerdisch volk, die in de zomer van 2014 hun toevlucht zochten op de berg Sinjar, op de vlucht voor Islamitische Staat. Nadat de berg was ontzet door Koerdische strijders vluchtte ze naar Europa. Ze belandde in Roemenië en liet zich daar registreren. Daarna reisde ze door naar Nederland omdat haar man hier al enkele jaren woont. (…) Nederland zette de zwangere vrouw twee maanden geleden vast in vreemdelingendetentie.

En zo wordt Nederland er weer een stuk sterker en socialer op dankzij de door journalisten gekozen Politicus van het Jaar.


Gast

#1112 Re: Re:

2015-12-26 10:53

#1108: - Re:  

 Niet op reageren....kneusje doet niets anders dan copy en paste.

Laat hem maar..iig GEEN AZC in Geldermalsen!


Gast

#1113

2015-12-26 12:01

Syrische vluchteling redt drenkeling Amsterdam

Zegt met reddingsactie dankbaarheid voor Nederland te willen tonen

Een Syrische vluchteling heeft vrijdagmiddag een drenkeling gered uit het water bij Amsterdam Centraal. Dat meldt onder meer AT5. De Syriër kwam de drenkeling net op tijd te redding, ‘anders had anders kunnen aflopen’, aldus een woordvoerder van de politie.

Een woordvoerder van de politie tegenover AT5

“De man is echt net op tijd het water ingesprongen, anders had het anders kunnen aflopen.”

Naar verluidt heeft de Syriër na zijn heldendaad tegen agenten gezegd:

“Ik ben dit land zo dankbaar, dit is het minste wat in kon doen.”

 

_______________

 

Hij dankbaar. Nu wij nog.


Gast

#1114

2015-12-27 11:31

VNG-voorman: Wilders het negatiefst  

PVV-leider Wilders is de negatiefste politicus als het gaat over de opvang van vluchtelingen, zei burgemeester Jos Wienen van Katwijk op NPO Radio 1. Hij houdt zich binnen de Vereniging van Nederlandse Gemeenten bezig met de vluchtelingenopvang. Als voorbeeld noemt Wienen (CDA) de uitspraak van Wilders om "grenzen te sluiten voor terroristen". Hij vindt die uitspraak onzinnig en bijna tragisch voor mensen die juist vluchten voor geweld en terrorisme. Wilders reageert via Twitter: "Ongekozen CDA-asielmeneer beste bewijs noodzaak snelle invoering gekozen burgemeester."


Vreemde reactie van iemand die zelfs in zijn
eigen partij nog niet eens gekozen is.

Gast

#1115 Hij snapt het

2015-12-27 12:27

De Tsjechische president Milos Zeman denkt niet dat de vluchtelingenstroom naar Europa spontaan op gang gekomen is. Hij spreekt van een "georganiseerde invasie" en omschrijft het binnenhalen van een groot aantal vluchtelingen als het paard van Troje.

"Soms voel ik me Cassandra, die waarschuwde voor het binnenhalen van het Trojaanse paard", zei Zeman volgens de NOS in zijn kersttoespraak op tv. Hij liet opnieuw weten dat als het aan hem ligt er geen vluchtelingen in Tsjechië worden opgenomen. "Dit land is ons land", benadrukte hij.

Zeman riep op tot compassie voor ouderen, zieken en kinderen. Maar medelijden met jonge mannen hoefden we volgens hem niet te hebben. Zij helpen IS door naar Europa te komen en niet in hun eigen land te blijven om tegen de terreurgroep te vechten.

De Tsjechische premier Sobotka zei na de toespraak van de president dat zijn woorden gebaseerd zijn op vooroordelen. Hij sprak over de "gebruikelijke simplificatie" van de president. Zeman kreeg eerder al kritiek vanwege zijn uitspraken over de vluchtelingencrisis.


Gast

#1116

2015-12-27 15:51

 

 

Een Hollandse moeder schreef enige tijd terug naar een Syrische moeder in NRC-Brieven: "Laat je jongens thuisblijven en vechten voor hun land!".

Twee vragen aan deze moeder uit de Lage Landen: ten eerste, tegen wie moeten deze jongens precies gaan vechten? Tegen Assad, ISIS, de Russen, Hezbollah of toch tegen onze bondgenoot Amerika?

En mijn tweede vraag aan deze Nederlandse moeder: had uw oma hetzelfde gedicteerd aan haar zoon, uw vader, toen de nazi’s hier de dienst uitmaakten en het hier vooral in stilte wachten was op geallieerde bevrijders van de andere kant van de oceaan?

Neen, ik hoef uw antwoord niet, beantwoordt uw moederlijke geweten maar in stilte.

 

 

 


Gast

#1117

2015-12-28 13:45

Opbokken met je boze burger, anders ongeregeldheden

De Volkskrant riep 2015 uit tot het jaar van de Gutmensch, volgens NRC Handelsblad was ’t het jaar van de ‘boze burger’. 

NRC ziet het gelukkig realistischer, dacht ik. Het afgelopen jaar hebben we inderdaad gezucht onder de terreur van de fascistische apen die hun grote muil kracht hebben bijgezet met dreigementen, intimidatie en snoeihard geweld. Politici moesten onderduiken uit angst te worden vermoord door de achterban van Geert Wilders. Democratisch genomen besluiten zijn teruggedraaid, plannen zijn afgeblazen omdat het niet mocht van Henk en Ingrid. Of anders…!

De term ‘boze burger’, of een variant daarvan, ‘bezorgde burger’, een paar maanden geleden gemunt door NOS-correspondent Jeroen Wollaars, die oprechte sympathie heeft voor mensen die azc’s in de fik steken en vluchtelingen belagen, zie ik tegenwoordig alleen nog maar in ironische context langskomen. ‘Boze burger’ staat voor een patat en frikandellen vretende missing link die het jammer vindt dat Hitler zijn werk niet heeft kunnen voltooien, oproept om 40-45 nog een keer over te doen, moslims te vergassen en dreigt de dochters te verkrachten van raadsleden die overwegen vóór de komst van een azc te stemmen.

Domrechts mantra

Maar NRC gebruikt de term helemaal niet in ironische zin. Ze is écht begaan met de arme boze burger. Zo was er een arme drommel die er in een brief schande van sprak dat vluchtelingen een gratis zwemles kregen en met ‘ongeregeldheden’ dreigde. Heel wat mensen waren verontwaardigd over die brief, ‘de briefschrijver werd beschuldigd van vluchtelingenhaat’, aldus het NRC. Maar waar niemand het over had was de klacht ‘dat het gemeentelijk beleid steeds meer gaat schuren en het draagvlak bij de burger afbrokkelt.’

Vervolgens worden de rellen in Purmerend en Geldermalsen, het bedreigen van politici, het bedreigen van hun kinderen, de aanslagen op vluchtelingen, de brandstichtingen, de bombardementen, het weerzinwekkende racisme waar, serieus, Hitler nog wit van weg zou trekken, door NRC vergoelijkt met het domrechtse mantra dat er niet naar de burger wordt geluisterd!

Serieus! In Geldermalsen werd het halve dorp afgebroken, er werden politici en medeburgers bedreigd TIJDENS EEN INSPRAAKAVOND! Maar volgens NRC werden de burgers van Geldermalsen, wederom! ‘buitengesloten van discussie’! Je bombardeert het gemeentehuis terwijl daar een inspraakavond wordt gehouden en dan word je buitengesloten van de discussie? Wat zijn dat voor imbecielen bij NRC Handelsblad, tegenwoordig?

Xenofobie is menselijk

En dan wordt die arme boze burgers ook nog eens vluchtelingenhaat verweten! Maar liefst drie hoogleraren worden in het artikel opgevoerd om die baarlijke nonsens van de uitgesloten burger te legitimeren. Eén van hen zegt ook nog doodleuk dat ‘xenofobie heel menselijk is’. O, maar dan is het in orde, toch? Niks mis mee, om gemeentehuizen en azc’s te bombarderen omdat je de nazi in je niet kunt bedwingen. 

“In hoeverre heeft men serieus geprobeerd te luisteren naar de gevoelens van burgers?” vraagt een hoogleraar zich af. Het was een inspraakavond, ontzettende oen. Er kan geen stoeptegel worden vervangen, laat staan een azc worden gepland, zonder een uitgebreide procedure waarbij burgers diverse kansen krijgen om hun mening op te boeren. Ik ben jarenlang regiocorrespondent voor De Haagsche Courant geweest en kan u verzekeren dat er geen bijeenkomst is, niet over een proefdierencentrum, niet over parkeerplaatsen, niet over een dakkapelletje, waarbij er niet door woedende apen met bloeddoorlopen ogen wordt geschreeuwd dat de politici allang een plan “in de la” (“de la” ontbreekt echt nooit) hebben waarin zij nooit zijn gekend. Dat is hun vaste overtuiging en niks brengt hen daar vanaf.

Wat wil zo’n hoogleraar nou, dat er alleen nog maar plannen worden gemaakt waarbij ook gebruik wordt gemaakt van de expertise van Henk en Ingrid – als ze tenminste niet druk zijn elkaar tegen de grond te meppen in de Efteling, of een moslima een abortus te schoppen? 

Redeloze dieren

Geen woord wordt er in NRC Handelsblad besteed aan het gehits van Wilders en andere politici tegen vluchtelingen, aan de horrorverhalen over vluchtelingen in de media, de onversneden haatpropaganda waar óók NRC aan heeft gewerkt. Als je wil weten waarom deze wilde apen – en dat zijn het: redeloze dieren – politici bedreigen en vluchtelingen belagen, dan moet je het dáár zoeken. Niet bij het gebrek aan democratie want dat is er niet. Er zijn plannen en daar wordt democratisch over besloten, met inbreng van de burgers. Ze mogen allang meebeslissen. Ze mogen meebeslissen over zaken waar ze geen reet van weten. 

Wat mij betreft is er teveel democratie, niet te weinig. Was ik de baas geweest en zag ik daar zo’n troglodiet voor de microfoon staan, met zijn volgevreten, ronde kale harses, op het punt die stinkende grote scheur van ‘m open te trekken om er weer wat oerkreten uit te stoten, dan liet ik ‘m verwijderen. Eerst maar eens een d van een t leren onderscheiden, chimpansee.

Een overgrote meerderheid van de Nederlanders is vóór azc’s. Jammer voor Henk en Ingrid, maar het kan nou eenmaal niet altijd gaan zoals jullie willen. Een ander wil ook weleens wat.

 


Gast

#1118 Vluchtelingen zorgen voor werkgelegenheid

2015-12-28 13:52

Duitsland heeft 20.000 leerkrachten nodig voor vluchtelingenkinderen

8500 onderwijzers reeds aangenomen

Duitsland staat voor een gigantische pedagogische operatie om de bijna 200.000 vluchtelingenkinderen die dit jaar voor het eerst naar school gaan bij te spijkeren. De kinderen moeten vooral snel Duits leren om mee te kunnen draaien in het onderwijssysteem.

Gebrek aan onderwijs is een van de meest nijpende problemen voor vluchtelingenkinderen. Ze lopen er in hun belangrijkste vormingsjaren grote achterstanden mee op. Duitsland treedt dat probleem met gezwinde spoed tegemoet. In hoog tempo worden docenten geworven om de 196.000 kinderen die dit jaar in Duitsland zijn aangekomen als asielzoeker en naar school moeten, Duits te gaan leren. Die Welt schrijft dat de regering inmiddels al 8264 zogeheten welkomstklassen heeft ingericht waar kinderen Duits leren. Daartoe zijn 8500 docenten aangetrokken maar er zijn er nog veel meer nodig, stelt de voorzitter van de onderwijsvakbond. Geschat wordt dat uiteindelijk 20.000 extra leraren nodig zijn, ook om de extra toestroom in het onderwijs op te vangen.

 

Vluchtelingen zorgen voor werkgelegenheid inderdaad, maar Geldermalsen werkt niet graag.


Gast

#1119

2016-01-05 16:34

Xenofobe relschoppers Geldermalsen de cel in als het aan OM ligt

 

Een groep Geldermalsenaren die vindt dat je hooivorkenbrigades die de normale democratische rechtsgang met geweld belemmeren serieus moet nemen en erbij moet betrekken, gaat geld inzamelen om boetes die aan de diverse bezorgde vuurwerkbommengooiers gaan worden opgelegd te kunnen betalen:

Een groep inwoners van Geldermalsen is een inzamelingsactie begonnen op Facebook. Met het initiatief willen ze laten zien dat ze begrip hebben voor de hoog opgelopen emoties tijdens de raadsvergadering in december.(nu.nl)

Het OM heeft echter laten weten het niet bij boetes te willen laten, maar ook werk- dan wel celstraffen te gaan eisen.

Ik zeg doen. 2016 wordt dan wellicht (eindelijk) het jaar van de veroordeelde rechtsrabiaat.

  

 

+1

 

 


Gast

#1120

2016-01-05 17:09

Gaan die helden van "Geldermalsen zegt nee tegen AZC" nu ook plaatsvervangend zitten en een werkstraf doen?


Anonymous

#1121 Re:

2016-01-05 18:47

#1120: -  

 ROTFLMFAO!


Gast

#1122 Re:

2016-10-12 14:03

#184: -  

 Same