De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.

uppie

#651

2013-08-29 17:09

in ieder land zijn de leiders corrupt zo ook in nederland! ze zorgen heel goed voor hun zelf met hun wachtgelden en vergadering vergoedingen hun auto,s en uitjes en nog veel meer op kosten van het land, van ons dus! nu het wat minder gaat zorgen ze er met dit soort ingrepen voor dat hun zekerheden bestaan blijven! en wij maar harder werken en meer betalen! schande! het wordt tijd dat dit land wordt bestuurd door goede zakenlieden in plaats van deze onkundige zakkenvullende arogante niets van het leven snappende idioten! weg ermee!
RaketG

#652 Zelfstandigen aftrek

2013-08-29 17:09

Als ZZPer moet je diverse zaken zelf zorgen, zoals: reserve voor mindere tijden, pensioen, ziekte ed. Nu wil dit kabinet van de afpak met een liberale premier ondernemers gaan straffen en plukken. Ik ben absoluut tegen de afschaf zelfstandigenaftrek. We mogen wel eens een vergoeding krijgen voor al die btw die we incasseren. Misschien weer terug naar handje klap en zwart geld? Ik stem voorlopig geen VVD (veel verkeerde dingen) meer.

Gast

#653

2013-08-29 17:19

Deze aftrek is een begin van het einde voor vele kleine zelfstandigen. Stelletje sukkels in Den Haag om met zo een voorstel te komen.
Hemenke

#654 zelfstandigenaftrek

2013-08-29 17:22

Het woord zelf al...nu nog meer faillissementen van de zzpers en wie blijven er dan over om te werken?De Bulgaren,Roemenen,Polen daar moeten we het van hebben,kunnen wij lekker uitslapen hahaha.
knorrepot

#655 Andere aanpak is nodig.

2013-08-29 17:29

In Den Haag betekent bezuinigen nog steeds: lasten verzwaren voor de burgers. Het mes in eigen vlees snijden zou ze beter sieren. Kort 1% op ALLE overheidsuitgaven, pak ALLE fraude aan. Wanneer dit gedaan wordt, is er geen tekort meer.
knorrepot

#656 Re: zelfstandigenaftrek

2013-08-29 17:31

#654: Hemenke - zelfstandigenaftrek

Daar heb je een punt. Maar... een kennis, loodgieter van beroep, was een aantal jaren geleden in Haarlem aan het werk. Hij was de einige in de straat die werkte! De andere mannen, waarvan velen van buitenlandse afkomst, zaten buiten in het zonnetje te genieten van hun uitkering.


Gast

#657 PvdA

2013-08-29 17:33

Als deze regering de zelfstandigenaftrek gaat afschaffen dan kan de PvdA zichzelf wel gaan opheffen.
knorrepot

#658 Re:

2013-08-29 17:34

#651: uppie -

Het is toch al jaren bekend dat ze in Den Haag knettergek zijn op Brussel. En Rutte maar lachen!!! Van ellende is Samsons vrouw alvast maar opgestapt.

Elleke

#659

2013-08-29 17:35

In plaats dat men blij is met ZZPers, die heel hard werken, wordt alles ontmoedigd. We moeten al zoveel lasten betalen en straks minder verdienen? Dat mag niet doorgaan! Al die VVDers met hun hoge inkomens : wanneer hebben jullie oog voor anderen??

Gast

#660 PvdA en VVD

2013-08-29 17:54

Zouden de mensen die laatst op PvdA of VVD gestemd hebben zich nu ook schamen?
expert carpentry

#661

2013-08-29 17:59

rutte & de andere misschien wel 100 rovers dit moet stoppen!!!!ooit uit noodsprong zzp,er geworden,alles nu naar jaren redelijk aan de loop ν willen jullie me weer naaien ,
rutte & boefjes KAPPEN nu
expert carpentry

#662

2013-08-29 18:03

660 pvda en vvd ,
of ik me schaam !!!!!kom uit een rood nest heb vanaf mijn 18 pvda gestemd ben nu 47 en heb het altijd volgehouden ,maar ik schaam me diep dat ''mijn eigen kleur"' ons zo naar de kloten helpt
tis al begonnen bij kok & en samson slacht ons nog even verder af

Gast

#663 Re: PvdA

2013-08-29 18:05

#657: - PvdA

kom uit een rood nest wat kok al heeft verpest ,gaat samson ons nog even lekker afslachten ,pvda jullie moeten je schamen ,net als al de andere rovers

Kies een pseudoniem

#664 VVD ondernemers partij?

2013-08-29 18:05

#1: -

Het kan niet waar zijn! De zelfstandig ondernemer moet er ook aan geloven. Ondanks dat de zzp deze crisis doorkomt op zijn eigen portemonnee.  Want geen opdrachten geen inkomen. We kunnen geen beroep doen op de sociale vangnetten en de meeste zijn niet verzekerd of bouwen geen pensioen op. uitgesproken de partijen die het jaren hebben gepromoot. het zijn ee zzpers die nu nog de retail het geld brengen. Dan gaat dit de doodsteek worden.

VVD, kom terug op deze beslissing of wordt de kleinste partii van NL.

Michael Kruseman

 

k

Signaal

#665 Re: Re: Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-29 18:19

#25: - Re: Re: Knuppel in hoenderhok.

Hallo .. wel bij de les blijven. Een BV is tegenwoordig heel snel en makkelijk en hoeft geen kapitaalstorting meer (snelBV)... en de boekhoudingseisen zijn niet zo zwaar en ook erg makkleijk te doen via allerlei zeer serieuze onlinepakket die je automatisch waarschuwen als je iets niet goed doet.

Ik lees dat u ook zzpér bent geweest.. is het u niet gelukt en daarom nu wrijving en kregelig reageren naar zzpér die het wel proberen?

Ik ben zelf gewoon een zzpér maar wel met een bv en zal er niet zoveel last van hebben maar ben het gewoon niet eens met deze maatregel. Genoeg is genoeg en laten we nu eerst eens op adem komen met alle bezuinigingen. Rust in de tent is wat Nederland nodig heeft.

ZZPer voor hoelang nog?????

#666 ZZPer Dupe van de Spookburger uit Oost Europa!!!!!!!!

2013-08-29 18:32

Wat is onze regering toch vindingrijk wanneer het gaat om de hardwerkende burger,(ZZPer) aan te pakken en te korten.
Maar wanneer er enige vindingrijkheid gevraagd wordt om 100 miljoen onterecht uitgekeerde zorgtoeslagen aan Oost Europeanen terug te krijgen geeft onze regering zoals gewoonlijk niet thuis.
Rene

#667

2013-08-29 18:34

als ook deze belasting maatregel wordt toegepast, bovenop de bezuinigingen die we al met zijn allen moeten opbrengen, betekend dat voor mij het einde van de oudendag voorziening en de arbeidsongeschiktheid verzekering. dit zou zelfs het totale einde en bijstand kunnen worden. heel triest. indien het gaat om schijn zelfstandiheid, pak dat dan aan !

Gast

#668

2013-08-29 18:36

Dit is voor veel zelfstandigen de laatste druppel naar stoppen met de zaak.
Dat kan nooit de bedoeling zijn.
ZZP (Zelfstandige Zonder Pensioen)

#669 Ondernemerschap bestraft

2013-08-29 18:36

Nota bene de VVD bestraft ondernemerschap en pakt daarbij ook nog eens de ondernemers aan die het erg zwaar hebben. Dat de ondernemer tov iemand in loondienst meer risico loopt, meer tijd steekt in z'n werk en veel meer kosten heeft, wordt voor lief genomen. Weg met dit besluit!


Gast

#670

2013-08-29 18:39

Ze willen ons kapot bezuinigen.

ongelofelijk !!!
leunis

#671

2013-08-29 18:41

Ik kan me momenteel niet eens fatsoenlijk verzekeren. Geen WW en geen arbeidsongeschiktheidverzekering en al helemaal geen spaargeld. Wel een vrouw en 2 kinderen om te onderhouden. Je hoort mij niet klagen want ik ga fluitend naar mijn werk en neem de ongemakken van zzp voor lief. Maar het moet niet gekker worden. Waarom juist deze groep hard werkende, creatieve, ondernemende mensen het leven nog zuurder maken..
Bedenkt wat anders.

Gast

#672

2013-08-29 18:42

regering bescherm de nederlandse ondernemer nou eens, stop toestroom uit voormalige oostbloklanden en nog beter; weg uit Brussel. Het is een utopie. En mochten jullie het niet begrijpen stap dan maar eens op en maak plaats voor mensen die het realistisch benaderen. Als je 1 euro hebt kan je er geen twee uitgeven.

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-08-29 18:50


JustMe

#674 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-29 18:51

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok. 

 

Ik Ben het niet met je eens. Uiteraard verdisconteer je de kosten van verzekeringen en dergelijke in je tarief. Zelf verdien ik ruim voldoende waardoor het wegvallen van deze aftrek me niet echt hard raakt. Maar daar gaat het niet om. Als werknemer in loondienst ben je verzekerd tegen oa werkloosheid en arbeidsongeschiktheid, met uitkering via UWV. Zelfstandigen betalen mee aan dit vangnet, maar mogen er zelf geen gebruik van maken, dus verzekeren zichzelf. Indien je zelfstandigenaftrek weghaalt, zorg dan ook dat zelfstandigen niet hoeven te betalen voor collectieve voorzieningen die niet voor hen beschikbaar zijn. Waarom ik echter vooral tegen het voorstel ben is dat eeuwige Haagse gezeik over schijnzelfstandigheid. Ik heb heel bewust en met succes gekozen voor zelfstandigheid. Maar met name voor de PvdA zijn we een stel uitvreters die collectiviteiten aantasten. We moeten ofwel zo snel mogelijk in loondienst of we 'moeten' personeel aannemen. Voor de industriele revolutie bestond de samenleving ook uit vakmensen, ambachtslieden. Die tijd komt terug, met daarbij de professionals als nieuwe ambachtslieden, in een netwerkeconomie. Waarom die hang naar grote anonieme en verstikkende werkfabrieken (kantoren) en waarom zo weinig waardering voor ZZP's de "bijen van de netwerkeconomie" die hun kennis als bijen verspreiden en grote ondernemingen bij de tijd/les houden?Er was binnen de PvdA geloof ik 1 iemand die de ZZP wel zag zitten. Ben even haar naam kwijt, maarze staat wel direct op een onverkiesbare plek. Troostende gedachte: de maakbare samenleving bestaat niet en de trend zet door, welke zzp bestrijding de politici ook kiezen. Deze beweging naar een flexibele netwerkeconomie is niet te stoppen. Het vasthouden aan ontslagrecht versterkt het juist, want de behoefte aan flexibiliteit en schaalbaarheid gaat niet weg.