De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#601

2013-08-28 10:13

Dit gaat voor mij een reden worden om niet meer zelfstandig te gaan werken en dan weer een uitkering te gaan trekken op de maanden dat ik geen werk heb.Dat kan nooit de bedoeling zijn van 'ondernemerspartij' VVD?

Gast

#602

2013-08-28 10:23

Juist voor die schijnzelfstandigen is een VAR verklaring, waarom gaan ze die niet handhaven, controleren? Ik heb me in het eerste jaar als zelfstandige met nog een klein beetje werk voor mijn oud-werkgever zorgen gemaakt dat ik 'gepakt' zou worden. Nu je overal leest dat het gewoon een rage is om zelfstandig te worden en voor oude baas te blijven werken, slaat de hele VAR verklaring nergens meer op als deze niet wordt gehandhaafd. Dit zijn de mensen die geen zelfstandigen-aftrek verdienen. Laat ze daar beginnen. Alle ZZPérs die stoppen dragen straks geen BTW meer af over hun diensten, wellicht gaan ze de bijstand in, omdat ze dit land zat zijn. En dan, is er alleen maar een verlies situatie. Stel je draagt 7k omzet belasting af, dan niet meer met een bijstand uitkering die wellicht 7k oplevert, is dat een verlies van 14k voor de staat tegenover 7k met zelfstandigen-aftrek. VVD was toch zo voor de ondernemers........

Gast

#603

2013-08-28 10:41

eerst iedereen stimuleren om voor zichzelf te beginnen.
subsidies uitgeven voor geselecteerde beroepsgroepen als boeren enz.
de 'kleine' man die afhankelijk is van het niet economisch stimulerende beleid is de boeman.
overal schraapt de overheid geld bij elkaar om maar aan zijn doel (3 %) te voldoen.
zet je eigen ambtenaren organisatie onder druk effectiever en zelfregulerend te werken in plaats van de economische motor van nederland onder uit te halen.

Gast

#604 MKB wordt steeds bozer!

2013-08-28 12:06

Goed initiatief Annedien en Ronald! Vanaf 8 augustus tot nu ruim 15.500 digitale handtekeningen! De frustratie bij hardwerkende ondernemers/eerlijk werkende ZZP'ers is groot. De frustratie over zoveel onkunde bij de politiek is onder ondernemers groot en wordt steeds groter! Politiek, jullie halen "het hart" uit de economie met jullie idiote maatregelen. Verzin iets beters: pak bijvoorbeeld de "graaiers" met hun commissariaten, bonussen en wachtgeld voor geleverd slecht werk!

Wij doen goed werk en worden daarvoor gestraft? Belachelijk! Alle "werkenden" een arbeidskorting van 250 euro? Laat ons niet lachen! Waarschijnlijk komt dit geld uit het afschaffen van de zelfstandigenaftrek! Of wordt ons eerst een mooie wortel voorgehouden en kunnen we daarna gewoon de hele zelfstandigenaftrek op ons buik schrijven.

PVDA en VVD, jullie zijn dom bezig en zullen bij hardwerkende MKB'ers en leden van jullie partij geen pluspunten meer scoren. Wacht de Eerste Kamer af en bij de eerstvolgende verkiezingen zullen jullie het resultaat zien van zoveel domheid. Jullie helpen de economie juist helemaal om zeep en bezuinigen deze juist kapot. Jullie winnen met deze maatregel helemaal niets maar zetten alleen maar meer ellende voor ons hele land in cq. kost deze maatregel meer dan die oplevert!

Gast

#605 Re: Populisme ten gevolge van een goed onderbouwde petitie

2013-08-28 12:51

#240: - Populisme ten gevolge van een goed onderbouwde petitie

Geachte collega, Hierbij het artikel van Karen Romme wat in het Financieel Dagblad heeft gestaan. Dit is een artikel waarbij feiten van meningen worden gescheiden aan de hand van het gewraakte artikel van het Financieel Dagblad wat blijkbaar bij de diverse kamerleden als waarheid werd aangezien. Hopelijk is dit voor u voldoende onderbouwd? Emoties zijn bij zo'n draconische maatregel niet uit te sluiten, helaas. De bedoeling van een ieder hier is goed! Graag gedaan!

http://www.ondernemersfacts.nl/index.php/berekening-zzp-voordelen-fd-tendentieus#!

Rebel C

#606 Risky is the new safe!

2013-08-28 13:39

Natuurlijk zullen er mensen zijn die een slaatje slaan uit hun status van zzp'er. Maar beschouw dit als een gegeven. Deze crisis is een vertrouwenscrisis en die lossen we niet op door op deze wijze een groep aan te pakken. Nog even en we kunnen een speciale WW-uitkering aanvragen; de wereld op z'n kop! Zzp'ers zijn ondernemers, al dan niet succesvol. Maar ze houden hun eigen broek op. Dat wil ik graag zo houden ook al draag ik dezelfde broek sinds 2008. Dat doe ik met trots, energie, doorzettingsvermogen en vertrouwen.

Gast

#607 Re:

2013-08-28 14:19

#2: -

Wat ziet u onder "Schijnzzp-ers" als ik het vragen mag? Elke zzp'er zit toch in het zelfde schuitje nu?


Gast

#608 Re: amen

2013-08-28 14:46

Astrid

#609 Re:

2013-08-28 15:53

#588: -

Nou, als ze dat deden, dan komt dus naar buiten dat ze nog maar hooguit 50% van hun uren kunnen declareren. Als kleine ondernemer moet je 100% efficiënt werken, anders wordt er simpelweg niet verdiend. Als ik als freelancer af en toe tussen de ambtenaren zit, verbaas ik me hoeveel tijd er heen gaat met kletsen en koffie halen. In de uren dat ik daar zit, werk ik. Maar denk je dat ik krijg wat zij krijgen? Nee, want ik doe in 4 uur wat zij in 8 uur doen, en krijg daarom ook maar 4 uur uitbetaald en zij 8!!


Gast

#610

2013-08-28 17:20

Dit moet zeker blijven voor een startende ondernemer!!

Gast

#611 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-28 20:42

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Leuk dat je zegt dat je zelf ook ondernemer geweest bent, dat geloof ik dus niet, anders had je beter geweten,

Realistic Jonny

#612 Re:

2013-08-28 20:48

#2: -

Ik zie het verschil niet... ZZP'ers en SchijnZZP'ers trekken allebei geen WW, WAO, etc. Waarom dan een onderscheid? Liever zou ik optreden tegen 'ondernemers' die vanuit (bijvoorbeeld) een verzelfstandigd overheidsinstituut (of een andere organisatie met tweede, derde, etc. geldstromen) een monopolie in de schoot geworpen krijgen en dan vervolgens vanuit die positie zichzelf een onwaarschijnlijke 'management fee' toekennen, zonder persoonlijk ook maar enig risico te lopen...

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2013-08-28 22:46


Kies een pseudoniem

#614 Onderwerp

2013-08-28 22:48

Blijf af van de zelfstandige aftrek! Ondernemers worden aan alle kanten uitgeknepen en nu ook via onze eigen regering. Hoe houden we de hooft boven water.Aftrek moet blijven dit is krankzinnin.
gas

#615 gas

2013-08-28 23:34

Het gaat niet alleen om dit issue van het afschaffen van de zelfstandigenaftrek, dat zoveel creativiteit en integer- en hard sleuren van individuen gaat vernielen. Het begrip voor die krachten, cultureel en financieel gezien, van een internationaal gewaardeerd Nederland, trots en weerbaar in eeuwen, wordt weggeveegd. De makkelijk ogende, bijna onopvallende inbreng van honderdduizenden Nederlanders, zonder veel risico voor de staat, met de onschatbare particuliere diensten van die ondernemers wordt te grabbel gegooid door politieke amateurs, die alles gaan verbranden in een strovuur. Onze politici zijn het stenentijdperk waardig. Waar we hebben gelachen en arrogant gehoond naar omringende landen, zijn we regelrechte buren van Spanje Italie Griekenland aan het worden. Belgie holt ons lachend voorbij. De arrogantie van de voortdurend lachende politieke smoelen, die het allang bekonkeld hebben voor ons, sukkels. De smile, die voortdurende glimlach, lachen , lachen , uitlachen.
Rutte, Samson doen dat. Ze kijken alleen naar elkaar. Wij liggen wakker, we hebben geen besef waarom zij zo zalig slapen. We hebben op ze gestemd. De politiek denkt in getallen, maar de individuele ondernemers zijn het verband , de hechtheid van onze samenleving.
Het is telaat.. bijna. Ik denk aan de goede verstaander, Het is een klein recent besluit, een metafoor voor schijt hebben aan een bevolking, van lak-aan-de-burger: schaliegas, schalielachgas. Kamp.vergassing Kamp. strafkamp.Voor dat je het weet.. We laten het toch niet allemaal gebeuren??? Het Europees hof voor misdaden tegen de menselijkheid is dichtbij, De daders stappen gewoon een kwartiertje in de bus, zonder stop.

Is er al een datum? Of data?


Gast

#616

2013-08-29 02:48

Laat niet met je sollen! Deze "regering" snapt er niks van! Het is tijd voor een onvoorwaardelijk Basisinkomen, op Cyprus beginnen ze er nu mee. De oplossing voor de kapitalisten crisis. Verdiep je even in Onvoorwaardelijk Basisinkomen en je begrijpt dat oplossingen dichtbij zijn en snel kunnen worden ingevoerd!

Gast

#617 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-29 05:31

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Maar als jij een huis koopt dan vindt je het toch ook uiterst onprettig als de hypotheekrenteaftrek wordt afgeschaft. . Dan komt er ook een huurder langs en die zegt: "Je had toch ook gewoon kunnen huren bij een woningbouwvereniging, maar nee jij wilde jouw hyptheekkosten afschrijven. Zelfstandigen werken vaak op of onder bijstandsnivo omdat ze hun hand niet op willen houden. Jaar in jaar uit. scheelt jou en ik uiteindelijk ook geld.

En nog wat, de grote jongens waar jij voor werkte, hebben waarschijnlijk ook allemaal tonnen, miljoenen subsidie ontvangen om mensen aan het werk te houden.


Gast

#618 Arbeidskorting van 250 euro?

2013-08-29 07:23

Hoorde dit gisteren op het nieuws: "Werkenden" krijgen 250 euro arbeidskorting? Waarvan dan? Van het afschaffen van de zelfstandigenaftrek? Er is toch geen geld? Een nieuw ontdekt "potje"?Sigaar uit eigen doos dan? Horen bij die arbeidskorting daar dan ook de "zelfstandigen" bij of zijn dit alleen "werknemers"? Nee toch? Zou helemaal te gek voor woorden zijn als dit waar zou zijn....Het geld voor die arbeidskorting (meer dan 700 miljoen!) bv. als "bezuiniging" weghalen bij zelfstandigen (door afschaffen van zelfstandigenaftrek) en vervolgens als "kadootje" als goedhoudertje weggeven aan "werkenden"? Och, wat hebben we toch hart voor de werkende mensen :) Niet dus!

Leven ze in Den Haag in een ivoren toren? Je zou het toch echt denken. Ongelooflijk. Eerst de MKB-motor van de economie afbreken, veel hardwerkende ondernemers gewoon het laatste zetje geven naar de bijstand én vervolgens doodleuk iedereen uit die ellende nog een zoethoudertje geven? Vraag: waar is de regering nu toch mee bezig?
Hou iedereen gewoon zoveel mogelijk aan het werk! Nu gaan jullie veel ondernemers die het net redden de bijstand injagen. Dat kost veel meer! Uit onderzoek van FNV Zelfstandigen blijkt dat als ook maar een klein deel van alle ondernemers (10%)ook inderdaad gaat/moet stoppen en de bijstand in moet, er zelfs niet 500 miljoen bespaard wordt.... maar dit meer dan 509 miljoen kost! Zelfstandigenaftrek dus zeker niet afschaffen!!!

Gast

#619

2013-08-29 08:41

Ik probeer als ZZP-er uit de WIA te komen. Het kan niet de bedoeling zijn dat ik permanent als arbeidsongeschikt word gedwongen, terwijl ik als kleine zelfstandige wel kan werken.

Gast

#620 Belastingmoraal multinationals aanpakken

2013-08-29 09:21

Tip ter bezuiniging: In plaats van te plukken van kleinere ondernemers en zzp'ers en de zelfstandigenaftrek af te schaffen, zou het prettig zijn als ons Belastingsysteem juist voor in Nederland zgn. zetelende buitenlandse multinationals (zgn. postbusfirma's) als bv. Apple etc. wordt omgevormd naar een meer evenwichtiger geheel t.o.v. buitenland en binnenlandse ondernemers.

Waarom moeten Nederlandse kleinere MKB-ondernemers "bloeden" en worden buitenlandse grote bedrijven meer dan vertroeteld door ons Nederlands belastingsysteem? Ongelooflijk, maar waar: al die grote multinationals en postbusfirma's samen betalen miljarden euro's minder belasting dan in andere landen ter wereld. Geen wonder dat ze zo graag hier komen! Heeft niets met werkgelegenheid te maken, maar met het enorm gunstige belastingklimaat voor hen! Ga bij die grote multinationals eens wat extra geld plukken en verhoog daar eens de belasting. Maar dat durft de regering dan weer niet?

Handen af van onze zelfstandigenaftrek! Dat is het enige wat wij hier als MKB-ondernemers "verdienen" als compensatie voor eigen risico lopen.

Gast

#621

2013-08-29 09:54

Belachelijk dit voorstel.
Gaat nergens over !!

Gast

#622

2013-08-29 10:18

Zoals in de meeste Nederlandse kabinetten is er weer geen enkel respect voor het ondernemerschap!

Gast

#623 Kamerlid Mei Li Vos (PDVA) geeft reactie op website PVDA op voornemen afschaffen zelfstandigenaftrek

2013-08-29 11:12

Mei Li Vos (PVDA) geeft reactie op voornemen op afschaffen zelfstandigenaftrek op website PVDA.
Goed lezen: ze zegt dat het NU niet wordt afgeschaft maar dus wel in 2015... Dus pappen en nathouden? Zand in de ogen strooien? Helaas, we trappen er niet in, hoor! Het voorstel geheel van tafel, PVDA!
http://www.accountancynieuws.nl/actueel/fiscaliteit/pvda-zelfstandigenaftrek-niet-afschaffen.125382.lynkx


Gast

#624

2013-08-29 11:31

Hoe hard je ook werkt als kleine ondernemer.....het heeft met deze regering geen enkele zin. Ze hebben geen enkel idee wat deze maatregelingen voor een consequenties heeft voor na de recessie. Alle zzp' ers naar Den Haag.

Gast

#625 Re: Eens!!

2013-08-29 12:37