De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.

Lion

#701 Re:

2013-08-29 22:12

#3: -

Precies. ALs de Belastingdienst gewoon zijn werk doet en de wet volgt, dan hoeven ZZP-ers niet te lijden onder quasi-zzp-ers uit Roemenie. Polen etc.

Lion

#702 Re: Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-29 22:14

#678: Ron - Re: Knuppel in hoenderhok.

helemaal eens, heb diezelfde weg bewandeld en ben als ZZP-er nog nooit zo gelukkig geweest met werk.

Kom maar op!

#703 Re:

2013-08-29 22:17

#43: -

De kunstenaars kunnen niet naar het uwv, want je recht op een uitkering verspeel je zodra je zelfstandige wordt.

Dat is nou net het frusterende: om uit de ww te blijven word je zelfstandige en je redt het allemaal aardig, mede dankzij de zelfstandigenaftrek. En als dank voor het feit dat je al die jaren geen ww hebt getrokken maar hard gewerkt hebt als zelfstandige, met alle ups en downs en risico's vandien, heb je alleen nog maar recht op bijstand als het niet meer lukt. Dat weet je van tevoren, maar je verwacht niet dat belastingvoordelen van de één op andere dag afgeschaft worden.

Het land zou te klein zijn als iedereen van de één op andere dag 10 tot 15% van zijn loon zou moeten inleveren.

Voor veel zzp-ers betekent afschaffing van de zelfstandigenaftrek dat zij wel met zo'n inkomensachteruitgang te maken krijgen. Moeten wij dit accepteren? Dacht het niet!

 


Gast

#704

2013-08-29 22:25

Juist in deze tijd van toenemende werkloosheid geeft het geen pas om ZZP'ers te korten die uit de uitkeringssituatie proberen te blijven. Het tegendeel zou als beleid juist bevorderd dienen te worden.
G. Henkie

#705 Re:

2013-08-29 23:24

#70: -  

 

Of ceo (G. Zalm)
zzper in de zorg

#706 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-30 00:00

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Je opmerking slaat helemaal nergens op. Nou waarom ben je mee opgehouden dan? het kiezen van bewuste dynamiek van het ondernemerschap, dan moet je ook de downside accepteren? Wat bedoel je daarmee? het is hetzelfde als je tegen een vrouw zegt die heel graag zwanger wil worden, en eindelijk is en kindje krijgt , kindje is ongezond geboren..En dan zeg je tegen de moeder, tja je kan verwachten dat een ongezonde baby geboren kan worden.Is een grove vergelijking, maar denk eens na voordat je wat zegt..niemand weet wat de toekomst ons brengt, en zolang jij en ik kan beinvloeden, moeten we zeker doen.. Nederland is een land geworden wat 80% bestaat uit alleen maar BTW.. Geen enkel land in EU betaald zoveel BTW als wij nederlanders..En ja ik heb gekozen voor zelfstandigheid omdat ik idd eigen baas wil zijn en op mijn eigen manier wil werken, en de zorg levern zoals ik denk te willen geven, zoals ik geleerd heb.. iedereen word afhankelijk van de zorg, later jij ook.. en dan ben je wel allang blij dat je iemand kan krijgen die jou wil verzorgen. Dat recht heb je en  ik gun je dat ook. Met eigen vermogen of zonder eigen vermogen.. Word de zelfstandig aftrek afgeschaft, zijn we dan genoodzaak om dat gene door te belasten in de tarief van de zorg die je uiteindelijk gaat betalen. Met of zonder vermogen.. Met vermogen zal je gaan klagen omdat je het te duur vindt, want dat is echt zo, nederlanders willen profiteren, maar portomonee opentrekken ho maar, kan wel maar moet zo goedkoop mogelijk.. ZOnder vermogen zal je dan niet kunnen betalen, en val je uit de mand voor je zorg die je graag wil/ wenst  en of recht op heb. En ik zal je vertellen, Ik heb genoeg mensen mogen verplegen die echt geld hebben, en toch eisen dat het goedkoper wordt.. Toppunt van Gierigheid.. En ik werk ruim 100 uren soms meer dan 100 uren in de week.. EN net zo vrolijk en met passie, mijn werk het verzorgen van de medemens.. cultuur, ras, arm of rijk.. ik verzorg ze allemaal.. even bij de les blijven.. dank u!


Gast

#707 De zzpers trekken de kar

2013-08-30 03:13

De zzpers trekken de kar, waarom de wielen er dan onder vandaan halen ?
Jessica

#708 Re: Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-30 05:14

#23: hans - Re: Knuppel in hoenderhok. 

 Waarom hamer je zo op de PvdA en Samsom en Spekman? Dit is een gezamenlijk plan van VVD en PvdA!

Kiddo

#709

2013-08-30 05:44

Ik ben ZZP kraamverzorgende en het is zo al moeilijk genoeg om de eindjes aan elkaar vast te knopen. Ik heb dus niet een gewone werkweek van 36-40 uur en moet er veel voor doen om aan de 1250 werkbare uren per jaar te komen in mijn vak. Nu ook nog dit. Wat willen ze nou? Dat er nog meer mensen gebruik moeten maken van een uitkering? Dit gaat de staat uiteindelijk veel meer geld kosten. Dom idee om om de aftrek af te schaffen. Een extra stimulans om als ZZPer door te zetten zou beter zijn.

Gast

#710

2013-08-30 06:08

Veel ZZP-ers zijn 'noodgedwongen' als zelfstandige begonnen. Waren jarenlang tevreden in loondienst, maar leeftijd, veranderende markt, slecht gevoerd bedrijfsbeleid, zette hen op straat en maakte een nieuwe werkplek vinden zeer moeilijk. Gevolg: ZZP-er worden om toch te kunnen doen waar je goed in bent, wat je passie is. maar vooral niet de hand op willen houden bij UWV of bijstand. Het zijn grotendeels werkers, geen meeëters. Opnieuw vergeet men het echte huiswerk te verrichten om een juist beeld van de werkelijke situatie te krijgen.

Met dit besluit zullen er noodgedwongen nog veel meer kleine zelfstandigen de bijl erbij neer moeten gooien, waar ze nu nog op hun spaarcenten leven. (Te) weinig werk, al jaren geen vakantie met gezin, door knokken voor hun bestaansrecht en geloof in een eigen onderneming. De volhouders willen overleven, maar worden hiermee in groten getale de nek omgedraaid. Nog een 100.000 of meer werklozen erbij?
bornin51

#711 Algemene denkfouten tov zelfstandigen

2013-08-30 06:13

zzp uurtarief? Krijg jij zó veel per uur?
zzp omzet? Had ík maar zo'n inkomen! En veelal zwaart toch ook!
ondernemingskosten? Wou dat ík ook al mijn levensonderhoud konden neerleggen bij de belastingbetaler!
btw? Ja-ja, jij betaalt 20% minder voor alles dan ik!
vakantie? jij kunt gaan wanneer en zo vaak je wil, ík kan alleen wanneer het mijn baas uitkomt.
pensioen? schei toch uit, jij hebt zo veel mogelijkheden om geld buiten de belasting om opzij te zetten.
Geen wonder dan dat de zzp-er weinig steun kan verwachten van werkenden in loondienst en populistische politici.

Gast

#712 ---- legale maffia ----

2013-08-30 06:44

Eerst moest iedereen zo nodig ZZP worden, werd zelfs met overheidsspotjes aangeprezen.
Nu het halve volk ZZP is geworden, worden we gepakt, typisch overheid !
Waarom stemmen we eigenlijk nog op die legeale maffia ?
Wij burgers moeten ons zuur verdiende geld inleveren en zij smijten met onze miljarden ....... van de zotte.


Gast

#713

2013-08-30 07:01

ik wilde blijven werken en toendertijd niet afgekeurd willen worden , ookal werd me dat geadviseerd... daarom ben ik zzp -er geworden... alles in je eigen tijd/tempo. Als zzp moet je wel kaptiaal bezitten, voor onvoorziene gevallen, bv als je ziek word. Toen werd ik ziek ... 2jaar lang... hersentumor... geen inkomen wel ontwerpen gemaakt...ik heb in die tijd al mijn spaarcentjes opgegeten en nu zegt de belastingdienst... u was toen geen ondernemer maar een schijn zzp .U krijgt de voordelen van een ondernemer zijn niet meer maar houd wel u boekhouding bij tot 2015. dan beoordelen we opnieuw ...Ik kan niet tot 2015 alles voorschieten, Dan haal ik niet de winsten.. zonder de voordelen !!! van een ondernemer... Bovendien het kabinet wil veel veranderen in 2015 voor de ZZP.... bah wat een goedkope actie... Haal liever de huursubsidie terug in Roemenie....En nu dit weer....
gast

#714

2013-08-30 07:01

Vreemd dat de werkgever die misbruikt maakt van de zzp-er niet wordt aangepakt, maar de zzp-er. Die volgens de berichten toch al een soort slachtoffer is omdat ie misbruikt wordt? Het is niet logisch en niet billijk in ieder geval.
Een BZZP-er

#715 BZZP & OZZP

2013-08-30 07:04

Om het verschil te verduidelijken tussen zelfstandigen die daar zelf voor hebben gekozen en zij die dit op last van hun 'voormalig' werkgever zijn geworden, pleit ik voor de invoering van de termen: 'BZZP' en 'OZZP'. Bewust Zelfstandige Zonder Personeel en Onbewust Zelfstandige Zonder Personeel. Als wettelijke term bestaat 'ZZP' overigens niet, wat (dus) de vrijheid geeft dit als gemeenschap aan te passen.

Gast

#716

2013-08-30 07:14

90 % van de ZZpers zitten in zwaar weer of zijn al ten onder gegaan met alle gevolgen van dien b.v. geen uitkering. Deze regel is de doodsteek zeker niet doen
Simon

#717 politiek onvermogen

2013-08-30 07:41

Sinds 1995 hou ik al gewoon zelf mijn broek op als zzp-er. Dat woord bestond toen nog niet eens. En nu gaan VVD en PvdA een eerlijke belastingregel beëindigen. De VVD is toch pleitbezorger van de ondernemer? En de PvdA valt nu echt door de mand als een tegenstander van het vrije ondernemen. De maatregel is kort door de bocht en getuigt maar weer van het politieke onvermogen om misbruik (schijnzelfstandigheid) adequaat te bestrijden!

Gast

#718

2013-08-30 08:00

Sinds 1991 als zelfstandige werkzaam zie ik hoe de overheid steeds onvriendelijker wordt t.o.v. ondernemende zelfstandigen: toenemende controledrift (de verplichte kvk-inschrijving) en nu deze vreselijke plannen. Veel zzp'ers hebben een zeer bescheiden inkomen, regelmatig onder de armoedegrens zelfs. De zelfstandigenaftrek moet blijven want daarmee wordt eigen initiatief gestimuleerd en dus de economie. Een streep hierdoor betekent op korte termijn dat de kosten van de uitkeringen omhoog gaan omdat daar meer beroep op zal worden gedaan. Laat zelfstandigen met rust, beter voor iedereen!

Gast

#719 Wat krijg je ervoor terug?

2013-08-30 08:25

de plannen die voorliggen raken de zzpér hard. Een geluid laten horen is prima. Wat ik me afvraag waar het dan vandaan gehaald gaat worden. Het komt in elk geval van de burger waar ook de zzpér er een van is. Het wordt dan wel over een grotere groep verdeeld waardoor de zwaarheid minder de zzpér raakt.



Gast

#720 Re:

2013-08-30 08:26

#1: -

Helemaal mee eens!


Gast

#721 Re: ---- legale maffia ----

2013-08-30 08:28

#712: - ---- legale maffia ----

Klopt, het is om ziek van te worden, onee ziek worden moet je als ZZPér niet worden want dan heb je geen inkomsten....

 

zzper

#722 schijnprobleem

2013-08-30 08:35

De regering zou eerst maar eens moeten aantonen om hoeveel schijn zzpers het gaat om deze schijnprobleem aan te pakken!!!
zzper

#723 Werkloosheidsland

2013-08-30 08:37

Met zo'n maatregel wordt ondernemersland Nederland een werkloosheidsland... bedankt Rutte en zijn regering!!!
zzpér

#724 pff de doodsteek

2013-08-30 08:43

afschaffen aftrek is voor velen een doodsteek en komt op een verkeerd moment. Vaak wordt er gezegd jij verdiend een goede boterham, drukt je winst met allerlei regels kunt vrijnemen wanneer je wilt. ik heb het opgegeven om me hiertegen te verdedigen. ik werk meer dan 60u om een boterham te verdienen en mijn gezin te onderhouden. vrij, feestdag, vakantie betekent geen omzet.

in het verleden zijn er regelingen in het leven geroepen om bepaalde groepen te stimuleren we hebben dat voor zzpérs ook zo gedaan. Schaf je het af krijg je meer mensen die een beroep moeten doen op andere toeslagen, sociale potjes bbz uitkeringen etc..

maar pas op ga je naar de gemeente voor een bbz uitkering en heb je overwaarde dan mag je woning in de verkoop. Och was ik maar niet zo dom als hardwerkende ondernemer om mijn hypotheekschuld af te lossen zodat ik niet een bank in mijn nek heb hijgen voor het geval mijn bedrijf in zwaar weer verkeerd.

schaf je de aftrek af dan wordt wellicht interessanter om naar bv te gaan kijken, hier een leuke rekening courant te gaan opbouwen, mijn schuld hierin te herfinancieren tegen een aantrekkelijk tarief, geen bank nodig, de fiscus betaald mee.

of zou ik toch gaan emigreren? begin ergens een bedrijf voorzie in mijn eigen behoefte en maak me over het Nederlandse wanbeleid geen zorgen meer.

Roel

#725 Alternatief neerleggen

2013-08-30 08:47

de begroting is opgemaakt er hebben ambtenaren naar gekeken die zelf in de nullijn blijven, waar is er ruimte wie gaan we korten?

ik zou wel eens willen kijken naar de begroting en daar een alternatief plan voor willen indienen. ik ben ervan overtuigd dat het anders en beter kan maar dan moet je de mensen uit het veld erbij betrekken en niet van achter je bureau menen om obv studies, statistieken etc een begroting in elkaar te flansen die de Nederlandse economie nog verder drooglegt. Zelfs Belgie waar al jaren een politieke crisis heerst heeft een beter draaiende economie dan wij Nederlanders.