De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven.


Gast

#551

2013-08-27 16:23

Het is een schandaal dat weer de kleintjes de klos zijn. Terwijl de rijke Elite massaal alle belastingen ontwijken (ontduiken) via trustkantoren in het buitenland !
Met het Koninklijk huis als boegbeeld. ! Bah wat een corrupte bende..

Gast

#552

2013-08-27 16:23

Als ik alleen al voor mezelf spreek: ik klaag niet maar, ik heb geen arbeidsongeschiktheidsverz. Want te duur, geen pensioen voorziening want niet genoeg over in de maand. Ik draai mijncenten echt wel om voordat ik ze uitgeef. Het is niet anders, mààr als van dat inkomen nog een deel wordt afgenomen, dan blijft er voor mij wel heel weinig over. En met mij zijn er legio zzp-ers in hetzelfde schuitje of nog erger!!!

Gast

#553

2013-08-27 16:24

Taxeer hoger op import en verkoop in Nederland van namaak kunst grote bedrijven, vooral die het werk uit exporteren, zie wat er dan gebeurt.

Gast

#554

2013-08-27 16:33

Goed idee maar er is al zoveel scheef in nederland
Succes met deactie

Gast

#555

2013-08-27 16:42

Lijkt me toch duidelijk !

Gast

#556

2013-08-27 16:58

Wat een slecht idee voor de werkgelegenheid!
Al die zelfstandigen kunnen ooit uitgroeien tot werkgevers.
M.i. een kortzichtige actie.

Gast

#557

2013-08-27 17:03

Velen met mij, die als ik als zzp'er in de kunst - en cultuur sector werken hebben de laatste 2 jaar al enorm moeten inleveren. Eerst door het niets ontziende beleid van voormalig staatsecretaris Zijlstra. Tegelijkertijd werd de btw voor deze sector van 6 naar 19 procent opgeschroefd. Er was al veel schade aangericht door deze maatregel. Voor de sector is de btw is daarna deels weer 6% geworden maar voor veel diensten van dezelfde groep werde de btw van 19% naar 21% verhoogd. Collega's berekenennu hun toekomstige achteruitgang in inkomen. Dit gaat niet om een paar procenten, maar 20 tot wel 32% !!

Gast

#558

2013-08-27 17:09

werk in loondienst moeilijk te krijgen, ZZP moeilijk te blijven...

Gast

#559

2013-08-27 17:31

belachelijke actie van de regering !!!!....zelfstandigen zijn juist zo goed voor onze economie !...en moet dus ook zo blijven ...!!!!

Gast

#560

2013-08-27 17:38

Geen

Gast

#561

2013-08-27 17:40

De vakbonden spelen een dubbele rol. Het grootst machtsblok van de bonden is gericht op behoud van de arbeidsomstandigheden voor mensen in loondienst zodat de regering wel op zoek moet naar zwakker georganiseerde groepen, in dit geval zelfstandigen die per definitie ongeorganiseerd zijn.

Misschien moet de overheid de sluiproute aanpakken van mensen met hoge inkomens die een tijd lang verzelfstandigd doorwerken maar wel degelijk voor een bepaald bedrijf. Dat scheelt het bedrijf sociale lasten en de 'zelfstandige' strijkt de aftrek op.
Maar ik bevind mij niet in die situatie. Noch iemand in mijn werkkring, musici, journalisten, regisseurs, producenten etc.
Renata

#562 Re: Knuppel in hoenderhok.

2013-08-27 17:46

#19: loonslaaf - Knuppel in hoenderhok.

Ik lees je betoog hier en wil er toch graag op reageren. Alles zomaar afschrijven en BTW aftrek is ook al aardig aan banden gelegd...je kunt dat niet meer zomaar doen, maar het dient verantwoord te worden en voldoen aan regels. Verder als jij ziek bent, dan wordt je salaris nagenoeg doorbetaald. Wordt jij ontslagen, dan krijg je de eerste tijd WW en pas later kom je in de bijstand. Dit alles hebben wij als zelfstandige ondernemer niet. Het is gemakkelijk praten indien je een fijne en goede baan hebt en dat gun ik je van harte. Maar met deze maatregel wordt ons dat kleine beetje voordeel wat we nog hadden afgenomen. Het voordeel wat we konden investeren in onze zekerheid, wat jij vanzelf al hebt.


Dat het met sommige zzpers niet goed gaat is niet altijd aan hen te verwijten. Een voorbeeldje:

In de bouw is het gebruikelijk dat je voor-financiert. Je kan pas een rekening sturen NA aflevering. Met andere woorden: alle materialen moet je eerst zelf kopen en dus voorfinancieren. Nu ben je klaar met die klus, je stuurt een rekening....betaalt de afnemer niet of in het ergste geval ...hij is failliet. Ik ken bedrijven die hierdoor kapot zijn gegaan. De banken durven ook niets meer helaas en laten vele zzpers barsten. Bedrijven die vele orders hebben uitstaan, maar het geld niet hebben meer om materialen te kunnen kopen omdat andere afnemers niet betaald hebben. Is dit de schuld van die ondernemer? nee!

Dan nog dit: mijn inziens lijkt het me logischer gezien de economische crisis waarin we verkeren, hard werken te stimuleren, te motiveren. Nu lijkt dat meer op afstraffen.

Met vriendelijke groet

Renata


Gast

#563

2013-08-27 17:48

Helaas is deze actie hard nodig

Gast

#564

2013-08-27 18:13

De zelfstandigen moeten al zoveel meer betalen,dan iemand in loondienst, b.v. arbeidsongeschiktheidspremie. Hebben een grote verantwoordelijkheid ten aanzien van hun klientele. En missen vakantiegeld, die de werknemer wel krijgt.En ga zo maar door.

Gast

#565

2013-08-27 18:14

Dit 'flutkabinet' met de VVD aan het roer is nog lang niet klaar met het uitkleden van de sociale verworvenheden. De PvdA volgt slaafs. Jammer!
Strontvervelend

#566 Dan neem ik mij bedrif naar een ander eu land :)

2013-08-27 18:36

Dit is redelijk eenvoudig, gewoon een bedrijf opzetten in een ander eu land, die wel de kleine zakenman waarderen. Voor de rest verander er niets, de EU garandeerdt vrije verkeer en handel. (Behalve dat NL de hele koek kwijt bent.) Mwuhaahahahah

Gast

#567

2013-08-27 18:38

ZZP ers functionere al veelal onder een minimum, maar blijven werken, omdat ze bevlogen zijn over hun vak. Dat scheelt de staat momenteel duizenden uitkeringen. Indien de Zelfstandigenaftrek verdwijnt belanden we direct in de armoede, wat de staat vele malen meer kost aan uitkeringen en onder water staande hypotheken.

Gast

#568

2013-08-27 18:54

Zzp-ers zijn de groep die al weinig aanspraak doen op de overheid en allerlei regelingen. De regering (en zéker de VVD) zou deze mensen moeten koesteren, want ze werken hard, zijn inventief en zeuren weinig. Ik heb in mijn leven nog nooit gedemonstreerd, maar als er straks een demo komt, dan ben ik er bij. Niet voor mijzelf, maar voor al die andere zzp-ers die genaaid dreigen te worden.

Gast

#569

2013-08-27 19:15

de afbraakplannen zijn een grove aanslag op het inkomen van hardwerkende mensen en moeten niet worden uitgevoerd

Gast

#570

2013-08-27 19:24

As an Economic graduate I am shocked how poorly The Netherlands deals with the current financial crisis : Not only does it raise taxes when the recession is in full swing, but it still makes it difficult for companies to let go of redundant workers ( we know there is WW and Bijstand so whats the point here ) , it still is not really looking deep enough into cutting its own fat ( continuous high government salaries & millions of waist in health care ( budgets being spent just so that the budget will be renewed the next year) and millions of waist on large building projects ( NS Line , Fyra ) , as well as the unbeleivable way the government treating the support of its banks ( huge 50% fines for support which only stops them from lending to the private markets )

I could go on and on but I only say I am so NOT surprised that the standard of living in The Netherlands continues to fall in Netherlands year after year and what can I say than about this silly action of ending the " zelfstandig aftrek" but yet again It will only make matters worse.

PS Ik spreek ook wel Nederlands maar ben ik vaak dus niet serious genoemen als Ik probeer het uit te liggen. Helaas weet ik na 24 jaar het is te vaak belangrijker hoe een persoon ABN Nederlands spreek dan wat ze heb te beiden heb in de maatschaapij.

Gast

#571

2013-08-27 19:30

Laat de kleine ondernemer toch gewoon zijn of haar werk doen, ze hebben het al zwaar genoeg!!!
Afblijven van die belasting dus!!!!

Gast

#572

2013-08-27 20:38

De Zelfstandigenaftrek Moet Blijven

Gast

#573

2013-08-27 22:39

Onzinnig besluit om groei te voorkomen. Regel zaken goed, geef starters een kans

Gast

#574

2013-08-27 23:59

Een regering zou betrouwbaar moeten zijn en niet zwalken met regelgeving en afspraken. De betrouwbaarheid van Piet Paulusma is inmiddels duidelijk groter dan die van Den Haag. Het weer van gisteren liegt ie niet om.


Gast

#575

2013-08-28 01:40

Ik snap dat bezuinigingen door alle lagen van de bevolking gedragen moeten worden. Maar het is bizar dat de overheid op deze manier kiest voor een maatregel die kleine ondernemers het hardst treft. Namelijk: hoe minder fiscale winst; hoe harder men erop achteruit gaat.

Ik neem aan dat bijvoorbeeld winkels op deze manier nóg sneller uit het straatbeeld gaan verdwijnen, leidend tot spooksteden, criminaliteit en een steeds snellere verdamping van de vastgoedmarkt.