Navid Sharifi moet blijven!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Navid Sharifi moet blijven!.


Gast

#51

2013-08-23 05:22

Ik ben de vroegere werkbegeleider van Navid. Hij werkte voor Groep intro Kortrijk.
Ik ken Navid als een joviale jonge gast die positief in het leven staat.
Had een mooie toekomst voor zich!!
Helaas beslist de stomme politiek daar nu anders over!!!!

Gast

#52

2013-08-23 06:06

onrechtvaardig, onbegrijpelijk, onmenselijk

Gast

#53

2013-08-23 06:07

onmenselijk, onrechtvaardig, onbegrijpelijk!
adw

#54

2013-08-23 06:08

onrechtvaardig, onbegrijpelijk, onmenselijk

Gast

#55

2013-08-23 06:19

Als hij zo zijn best gedaan heeft zou hij toch een kans mogen krijgen vind ik.

Gast

#56

2013-08-23 06:43

Ik ben terwerkgesteld als begeleider in een brugproject. Af en toe kom je iemand tegen waarvan je denkt, amaai, deze persoon verdient het mss wel meer dan ikzelf om hier vrij te zijn. Toch zit de wereld blijkbaar niet zo in elkaar dat je best doen en je hart op de juiste plaats je recht geeft om te leven. Navid, jij bent zo één, hopelijk mag je toch krijgen wat je verdient hebt!

Gast

#57 Krapuul

2013-08-23 07:04

Men zou beter dat krapuul terugsturen naar land van herkomst. We hebben geen nood aan drugdealers, mensensmokkelaars, maffiosi... maar ook niet aan mensen die geen moeite doen om zich te integreren: werken, taal leren, vrienden... Men zou daar beter eens rekening mee gaan houden. Schande!

Gast

#58

2013-08-23 07:14

echt schandalig dat die jongen terug moet!

Gast

#59 Jongeren

2013-08-23 07:14

Ik werk zelf met jongeren met een andere origine en daar zien we eigenlijk maar twee grote groepen:
Ten eerste jongeren die super gemotiveerd zijn om iets van hun leven te maken, die van België houden, die hun best doen op school (eentje komt zelf vrijwillig een extra dag naar school), die werken als ze kunnen, een goede opvoeding krijgen...
Ten tweede jongeren die zeggen dat ze nog wat in België zullen blijven omdat zij en/of hun ouders geld krijgen om niets te doen, jongeren die betrokken zijn bij allerhande misdrijven, spijbelen...
Wie verdient het dan om hier te blijven? Beste Maggie, jouw taak lijkt zeker niet gemakkelijk maar gelieve rekening te houden met de inzet van mensen en een blanco strafblad, alvorens hen naar een land die hun thuis niet eens meer is te sturen. Dankjewel...

Gast

#60

2013-08-23 07:15

schandalig dat die jongen terug moet!

Gast

#61

2013-08-23 07:45

Een jongen zo zijn toekomst afnemen, het is een echte schande!
Ik hoop Maggie dat uw kinderen hetgeen ze later opbouwen en waarvoor ze streven, dat dit ook van hun wordt afgenomen. Dat pas zal je misschien beseffen wat je met Navid aan het doen bent.
Ik ben beschaamd om Belg te zijn en dat meen ik!

Gast

#62

2013-08-23 08:23

Ik begrijp niet waarom de politiekers niet beginnen met misdadigers uit vreemde landen die in de gevangenis zitten, naar hun land terug te sturen. Zo lossen ze meteen het probleem van tekort aan gevangenisplaatsen op en kunnen ze de mensen die van goede wil zijn en zich hebben aangepast, laten blijven. Ik ben er mee akkoord dat niet iedereen in ons land kan blijven. Maar wanneer gaan ze eens beginnen met een menswaardige regeling? Geen wonder dat zo veel mensen anti-vreemdelingen zijn. De goeie sturen ze weg en de misdadigers laten ze blijven in dit land. Waar zit de logica?

Gast

#63

2013-08-23 10:51

Ik had ook het artikel in de krant gelezen en hier op het werk verteld zonder te weten dat hij bij GI een opleiding gevolgd heeft. Wij hebben bijna iets gelijkaardigs hier in Brussel. Hopelijk komt dat in orde. Ik kan daar ook behoorlijk kwaad op worden op een dgl. kortzichtig WAN-beleid. Maar de cijfertjes moeten mooi zijn, en dat geeft op zijn beurt stemmen.... triest! Het stemmenkanon moet werken...

Gast

#64

2013-08-23 16:57

Beste Mevrouw De Block,



Sta me toe eventjes een woordje tot U te richten.

Navid Sharifi, een naam die U welbekend is, wordt maandag a.s. uitgewezen naar Afghanistan.
Een land, die hij sedert zijn kinderjaren, ontvlucht is en waar hij geen enkele binding mee heeft.
Hij heeft er geen familie. Zijn enige familie die hij heeft zijn de mensen die hij hier in ons land heeft leren kennen. De mensen waar hij dagdagelijks mee omgaat.

Hier heeft Navid een toekomst : hij loopt hier school, werkt bij een bedrijf als loodgieter, heeft zelfstandig zijn rijbewijs behaald, heeft een auto, woont in een huurhuisje, betaalt sociale bijdragen, heeft geen strafblad… en zo kan ik nog wel even doorgaan. Dit alles heeft hij op eigen houtje verwezenlijkt.

Hij vertrouwde mij toe dat hij nog zoveel toekomstplannen heeft : hij zou zo graag verder studeren om zijn diploma te behalen, zijn job fulltime uitoefenen, hij zou heel graag een eigen huisje aankopen, …en nog zoveel meer.

Hij vertelde me dat hij geen kinderjeugd heeft gehad. Hij had geen speelgoed. Zijn enige speelgoed dat hij had als kind waren kogels. Je moet me geloven, zei hij me, echt ik speelde met kogels.
Hij is hier zo gelukkig ! Neem hem aub dat geluk niet af Mevrouw De Block.

Wilt U aub de tijd nemen om zijn dossier eens grondig te bekijken en dan zal U zien, Mevrouw De Block, dat hij een jongen uit de duizend is. Een jongen die vooruit wil in het leven.
Een jongen die zich volledig heeft geïntegreerd in ons land en er alles aan doet om hier gelukkig te zijn.

Neem hem aub zijn toekomst niet af. Breek niet alles wat Navid heeft opgebouwd weer af.

Het kost me wel wat moeite om deze brief naar U te schrijven. Het is de eerste keer in mijn leven dat ik mij tot een hogergeplaatst iemand richt. Maar ik hoop dat het toch iets positief mag opleveren. Ik weet gewoon dat U het hart op de juiste plaats hebt.

Laat eens zien Mevrouw De Block dat U ook een mens van vlees en bloed bent en laat Uw goed hart eens spreken.
Veel mensen, waaronder Navid, zullen U dankbaar zijn.



Hopend op een positief gevolg, teken ik met de meeste hoogachting,

Brigitte Guillemin
(een moeder met het hart op de juiste plaats)



(Deze brief heb ik vanmorgen gemaild naar het kabinet van Maggie De Block)

 


Gast

#65 Re:

2013-08-23 18:10

#64: -

Hopelijk is er toch nog iemand die Maggie van gedacht doet veranderen.

Als die uitwijzing doorgaat betekent dit voor mij een definitieve degout van de politiek!


Gast

#66

2013-08-23 20:49

Het is een goede jongen die een kans verdient in het leven!

Gast

#67

2013-08-23 20:49

Het is een goede jongen die een kans verdient in het leven
Patryk

#68 Re:

2013-08-23 22:20

#1: -

Laat hem blijven!!


Gast

#69

2013-08-24 08:34

Deze werknemer moet hier blijven want hij heeft toch werk en kent de taal. Er lopen hier in dit land veel profiteurs rond en daarvoor hoeven wij te betalen. Zo'n personen moeten naar hun land terug gestuurd worden. Dat M. De Block eens goed nadenkt vooraleer ze iets doet. Hij moet blijven.

Gast

#70

2013-08-24 08:34

Hij moet blijven,zeker weten.

Gast

#71

2013-08-24 14:30

jammer dat vele Afghanen die zich echt ten volle inzetten om hier een nieuw veilig bestaan op te bouwen na jaren van integratie moeten ervaren dat ze toch niet welkom zijn.

Gast

#72

2013-08-24 14:39

Zojuist terug van een bezoekje aan Navid.
Hij was zo blij met ons te zien en vertelde honderduit over duizend en één dingen.
Toen we bij hem vertrokken, gaf hij ons een knuffel en zei : ik hoop dat we elkaar nog eens kunnen ontmoeten, maar niet hier...
Navid, je verdient het om hier in ons land te blijven en hopelijk zien anderen dat ook in.

Gast

#73

2013-08-25 07:14

Hij moet blijven.

Gast

#74

2013-08-25 08:21

Laat hem hier AUB.
a

#75 Navid Ssharifi moet blijven !!!

2013-08-25 21:07

Wij kenen elkaar 6 manden. Toen ik leer em kennen ik heb gevoeld wat dat echte liefde is.Erste maand waare wij echt blij,vol met energie,planen voor toekomst. Wij hebben beslist voor samem te wonen.ik met zon hebben verhuist naar Navid.Die ongelofelijk lieve mens heeft ons respect,liefde die wij zo nodig hebben gegaad.Navid heef vader van mij zon vervangen die speel met em ,leer em,ton em wereld. Eindelijk igor heeft gevoeld wat dat echte vader liefde is.Wij hebben planen gegaad voor te trouwen en na en tijdje onze familie groter te maken. ik heb in zijn ogen gelukvonk gezien. Navid woont in belgie al 5 jaar, voor goede leven te hebben in deze land die beslist voor voor taal te leren en DAT IS EM GELUKT!!! die heeft taal gekent in korte tijd.Die heeft werk gevonden in zijn beroep, voor geld te hebben voor zij eigen onderhoud. Die heef rijbewijs begalt en dat kost ook veel toewijding. In 5 jaar heef die zij droom leven geboud toen dat die nog kind was.Dag 29.07.2013 belgise regering heeft gele leven van Navid afgepakt,alle planne voor toekoms.Wij richten ons naar de mensen die willen geen deur voor em openen voor betere wereld.Die is toch ook een mens , lijk die die hebben zijn weg voor gelug afgepakt.Waarom heef die geen recht op dat waarvoor heef die zo hard gewerkt ? Die houd van die land en zie zijn toekoms in belgie. Die heeft zijn huis waar dat die is begonen met familie te maken,leerd kenne vrienden voor geel zijn leven. In afghanistan is oorlog waarom moet die leven in land met pijn en verdriet daar heef die heen vrienden,familie. Waarom echte lieve,simpatieke,inteligente mens moet weg van iets waar dat die echt van houd. Waarom wil iemand ons leven breken, NAVID MOET BLIJVEN HIER IS ZIJN PLAATS OP WERELD